Manden & Gud

Her har du mulighed for at læse og skrive humoriske indslag og vittigheder af psykologisk tilsnit på dansk. Du skal være registreret bruger for at lave indlæg. Det er ikke muligt at svare på eller kommentere indlæg her.
Låst
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Manden & Gud

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

På den allerførste dag skabte Gud koen. Han sagde til koen: "I dag har jeg skabt dig. Som ko må du gå på marken med bonden hver dag. Du vil arbejde hver dag under solen. Jeg vil give dig en livslængde på 50 år."
Koen indvendte: "Hvad? Den slags liv vil du have mig til at lave i 50 år? Lad mig få 20 år, så vil jeg give de 30 år tilbage til dig." Og Gud indvilligede.

På den anden dag skabte Gud hunden. Gud sagde til hunden: "Du formodes at sidde hver dag føren døren til dit hus. Enhver der vil komme ind, vil du gø af. Jeg vil give dig en livslængde på 20 år."
Hunden indvendte: "Hvad? At sidde hver dag foran døren? Aldrig! Jeg vil give de 10 år tilbage til dig." Og Gud indvilligede.

På den tredje dag skabte Gud aben. Han sagde til aben: "Aber vil underholde folk. Du vil få dem til at le og lave abestreger. Jeg vil give dig en livslængde på 20 år."
Aben indvendte: "Hvad? Få dem til at le? Lave abefjæs og tricks? Ti år vil gå an, og de andre ti vil jeg give tilbage til dig." Og Gud indvilligede.

På den fjerde dag skabte Gud manden og sagde til ham: "Dit job er at sove, æde og lege. Du vil nyde meget i dit liv. Alt, hvad du behøver at gøre, er at nyde livet og gøre ingenting. Den slags liv vil jeg give dig en livslængde på 20 år til."
Manden indvendte: "Hvad? Sådan et godt liv! Æde, lege, sove, gøre ingenting? Nyde det mest muligt og forvente, at jeg kun lever i 20 år? Aldrig, mand! Skal vi ikke slå en handel af? Eftersom koen gav dig 30 år tilbage, og hunden gav dig 10 år tilbage, og aben gav dig 10 år, så vil jeg tage dem fra dig. Det giver mig en livslængde på 70 år, ikke?" Og Gud indvilligede.

Og det er så grunden til... i de første 20 år æder vi, sover, leger og nyder livet. I de næste 30 år arbejder vi hele dagen lang, lider og sørger for familien. I de næste 10 år underholder vi vores børnebørn og laver ansigter til dem. Og i de sidste ti år bliver vi hjemme, sidder ved hoveddøren og snerrer ad folk.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Låst

Tilbage til "HUMOR OM PSYKOLOGI PÅ DANSK"