Hvordan genopbygger jeg min kærestes selvtillid og sexlyst?

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om PARFORHOLD OG LYST
Besvar
sarah_85
Ny bruger
Indlæg: 1
Tilmeldt: 9. okt 2007 19:18

Hvordan genopbygger jeg min kærestes selvtillid og sexlyst?

Indlæg af sarah_85 »

Min kæreste og jeg er begge 22 og har været sammen i 4,5 år. De første par år gik det fint med vores sexliv. Pludselig fik jeg min første orgasme nogensinde og vore sexliv gik derefter næsten udelukkende ud på at få mig til at komme, men det var lidt svært at få til at lykkes og der kom flere småproblemer til (blandt andet at jeg fik sværere og sværere ved at blive seksuelt ophidset) og vores sexliv blev mere og mere besværligt :? For han havde stadig lyst til sex og jeg havde ikke. Og det ødelagde efterhånden hans selvtillid kunne jeg mærke, men han sagde det også enkelte gange. Så tog han til Irak, som soldat for godt 8 mdr. siden og var væk i 6 mdr. I løbet af de 6mdr. han var væk har jeg så fået min sexlyst og "evne" evne til at blive ophidset tilbage igen. Men nu har problemet de sidste to måneder været at HAN ikke har lyst til sex (overhovedet). Jeg ved det kan være en bivirkning fra Irak, men jeg er også temmelig sikker på at det er fordi han har problemer med for tidlig sædafgang og ikke føler sig tilstrækkelig og ødelægger hans selvtillid. Vi er rigtig gode til at snakke om tingene, men han bliver lidt træt af det i længden og det gør det nogle gange kun værre, hvis vi bliver ved at køre i det.
Så kommer mit spørgsmål endelig:
- Jeg vil derfor gerne vide hvordan jeg kan "booste" hans selvtillid i det daglige evt. via små hentydninger og ord og handlinger? Og måske derigennem, give ham sexlysten tilbage - i sammenhæng evt. med stop-start-teknik til at afhjælpe hans problem med for tidlig sædafgang.
- Noget andet er også mit manglende mod til at lægge op til sex. Jeg tør ikke pga. af frygt for afslag. Jeg har aldrig kunne givet mig 100 % hen til sex og tør ALDRIG tage styringen. Hvorfor mon? Har du nogle gode råd til, hvordan vi (igen) kan blive trygge ved hinanden seksuelt??
På forhånd tak!
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Hvordan genopbygger jeg min kærestes selvtillid og sex

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Sarah

Der er ikke meget, der i den grad kan ødelægge sexlysten som orgasmejagt. Nogen glemmer, at det hedder at orgasme, altså noget der kommer til én, især når man m/k slipper kontrollen og viljen. Det er klart, når presset er væk, så kan lysten komme tilbage, som det skete for dig.

PSTD (Post Traumatisk Stress Syndrom) kan godt tage lysten til sex, det samme kan depressive tendenser, og begge dele kan nemt være bivirkninger af at deltage i krigshandlinger.

Du kunne måske støtte ham i at få en snak med en af forsvarets psykologer, som har erfaring med tackle hjemvendte soldaters vanskeligheder. Se Krisevagttelefonen

Måske kunne I begge have gavn af at starte mindre seksuelt og mere kropsligt sensuelt f.eks. med sanseøvelser.
:idea: Sansetræning (Netdoktor.dk)
Når I så er kommet igang igen, kan det være en god ide med start-stop-klemme-teknikken, som du kan læse mere om her og læg osse mærke til den psykologiske dimension:
:idea: PSYKE & SEX om Sædafgang - For tidlig
:idea: PSYKE & SEX om Start-stop-klem - For tidlig sædafgang

Hvad angår dig, ja så må du vel i afslags-træning :1:, man dør jo ikke af afslag, man kan vel højst blive lidt skuffet. Og så må du træne for egen hånd med hensyn til at slippe kontrollen og at give dig selv orgasme. Hvad er dit eget gæt på din angst for at tage styringen?

Endelig skal du nok vide, at du ikke kan genopbygge din kærestes selvtillid og at det næppe hjælper at "booste" ("nydansk" for at forstærke :1:) den, så bliver det bare en selvtillidsjagt - og det der ikke bedre end orgasmejagt. Selvtillid er jo éns egen tillid til sig selv, og vær en god og kærlig kæreste, snak med ham, når han har lyst til det, og giv ham lidt fred, når han ikke har lyst.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "PARFORHOLD OG LYST"