Gode råd søges

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om PARFORHOLD OG LYST
Besvar
nanna
Tilmeldt bruger
Indlæg: 3
Tilmeldt: 2. jun 2008 00:16

Gode råd søges

Indlæg af nanna »

Hej

Jeg er en kvinde på 45 der for små to år siden blev forelsket i min bedste og rareste ven. Har "kendt" ham i 25 år, men så for halvandet år siden godt, fandt vi sammen for første gang, dette efter jeg havde været singel flere år. Vi havde sex nogle gange, meget til min tilfredsstillelse, men så "holdt det op" få måneder efter. De gange, vi har været inde på emnet, har han ikke rigtig kommet med nogle forklaringer, ud over at han var nede psykisk, vinter depression, stresset, følte det hele var i hårdknude, hård/usikker barndom, overgangsalder, midtvejskrise..- tja..

For få uger siden sagde jeg fra, sagde jeg ikke kunne klare mere af hans brok og utilfredshed og mente, at vi skulle skilles ad, når jeg ikke kunne gøre ham/os glade, hvorpå han svarede, at han elskede mig, og han ikke kunne forestille sig at leve uden mig, og at han var lige ved at tude ved tanken på at miste mig.

Hans sprog er i overkanten af, hvad jeg er vant til, men det er åbenbart hvad han er vant til. Men det, jeg gerne vil vide, er, hvordan kommer vi videre ? Jeg ved, jeg elsker ham, og jeg vil så utrolig gerne, at vi skal kunne blive et rigtig par, men aner ikke hvordan jeg skal forholde mig.

Jeg har bedt ham snakke med sin læge for 5 uger siden, og han har indvilliget, men endnu ikke fået "taget sig sammen/haft tid".
Jeg har forsøgt undervejs de mere almindelige scoretricks, klæde mig lækkert på, rose ham, fortælle ham jeg synes han er smuk, dejlig og lækker, men alt synes at prelle af.

Han virker udenpå kold og afvisende når det kommer til det fysiske, men når jeg siger hvad jeg ønsker af "ting" så er han mere end lydhør, og i form af tjenester er han en fantastisk ven, og giver mere end jeg nogensinde kan være i stand til at gengælde.

Jeg aner ikke, hvad jeg skal stille op. Mente ellers ikke jeg var grim og/eller uattraktiv, måske en smule skrabet/helslank, men efterhånden har jeg fået tanker om, at han ikke vil mig, fordi jeg er grim og, at han ikke føler sig fysisk tiltrukket af mig ..

Sidst sommer/juli sov vi sammen nogle nætter, men udover, at jeg påbegyndte et blowjob, som han ikke var i form til, blev der ikke til noget.
Hjælp ?
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Gode råd søges

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Nanna

Når du nu har kendt ham i 25 år inden, I begyndte at kærste, så må du vel osse kende lidt til hans hidtidige forhold til sin seksualitet? Har hans lyst altid været noget lav? Har han altid haft svært ved at hengive sig fysisk? Hvordan med hans tidligere kærester?

Måske skulle han have fortsat med at være din ven - og ikke som nu din kæreste? Nogen gange er det meget vanskeligt at plukke hår af en skaldet! :1:

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
nanna
Tilmeldt bruger
Indlæg: 3
Tilmeldt: 2. jun 2008 00:16

Indlæg af nanna »

Wow ! Mange tak for hurtig svar :)

Jeg vil forsøge at spørge lidt mere ind til ham, og vender sikkert tilbage med flere spørgsmål dersom det er i orden :)
Han var oprindelig skolekammerat med min afdøde mand (blev enke for 6 år siden) og han boede i en anden del af landet mesteparten af tiden, så det var ikke fordi vi ligefrem rendte hinanden på dørene, men så vel hinanden et par gange om året. Jeg ved dog at han boede sammen med en pige da han var i tyverne nogle år, og har haft et par kærester, men han har aldrig givet udtryk for at det var seksualiteten der var noget problem.
Men jeg vil som sagt lige forsøge at fritte ham lidt mere ud.
Tror egentlig ikke jeg vil have noget problem med at undvære seksuelt samliv, altså køre det platonisk, men der mangler bare den fortrolighed og intimitet der følger med det at sove sammen, og have sex synes jeg.
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar 2: Gode råd søges

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Nanna

Det er altid meget vigtigt at vide noget om partnerens sexlyst inden, man slår kludene sammen. Alt for store forskelle giver ofte store problemer. Og det er lidt af en myte at tro, at hvis man bare elsker hinanden, så skal de forskelle nok udlignes - oftest bliver de større :1:.

Og pas på ikke at stikke dig selv blår i øjnene med, at du på den ene side tror, at du vil kunne klare et platonisk forhold, når du nu faktisk har brug for hudkontakt og sex. :1:

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
nanna
Tilmeldt bruger
Indlæg: 3
Tilmeldt: 2. jun 2008 00:16

Indlæg af nanna »

Tja..- nu er der så gået nogen uger, jeg har så småt fået trukket nogle nye oplysninger og svar ud af ham, og har læst som en gal rundt på nettet for at finde hoved og hale i det hele.

Rent tilfældig på min søgen rundt, fandt jeg denne side, og da jeg læste symptomerne fik jeg lyst til at banke hovedet ind i væggen over at jeg ikke havde set det tidligere: Socialfobi
Han er slet og ret bange for mere eller mindre alle former for social kontakt med alle, og jeg er slet ikke i tvivl om at nu når jeg har fundet ud af hvordan han har det, så skal vi helt sikkert finde ud af det hele sammen.
I aftes fik jeg helt uopfordret et godnatknus, og det varmede :)

Et enkelt of-topic spørgsmål jeg har, er om du har nogen erfaring med brug af EFT ved den slags fobier ? Jeg har selv blevet af med min rædsel for edderkopper, fjernet hovedpiner og allergi ved hjælp af tapping, men har endnu aldrig forsøgt på andre end mig selv, og skulle nødig lave mere skade end gavn.
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar 3: Gode råd søges

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Nanna

Ja det er jo muligt at det handler om en form for Socialfobi, snak med ham om det.

Jeg har ikke nogen speciel kendskab til EFT og slet ikke nogen erfaring. Der findes sider på nettet om EFT (og husk at læse det med småt :1:).
:idea: EFT Emotional Freedom Techniques (Wikipedia - eng.)

I forbindelse med chok anvender jeg CHOKTRAUMETERAPI.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "PARFORHOLD OG LYST"