Monogami er ikke for nybegyndere!

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om PARFORHOLD OG LYST
Besvar
Begæren

Monogami er ikke for nybegyndere!

Indlæg af Begæren »

Kære Per

Jeg er 19 år gammel (mand), og har kommet sammen med min nuværende kæreste i lidt over 10 måneder. Jeg elsker min kæreste, jeg synes hun er en dejlig person og jeg ønsker hende alt det bedste. Jeg synes vi passer rigtig godt sammen og jeg kan ikke pege på nogle betydelige ting i vores forhold, som modstrider min ide om et forhold. Vi har det sjovt sammen, sover ofte sammen, kysser altid sammen og dyrker jævnligt sex.

Mit problem er at jeg har et begær som rækker udover min kæreste. Jeg ønsker ikke mere sex, men jeg ønsker også sex med andre end min kæreste. Det drejer sig ikke om én specielt, for jeg er ikke forelsket i en anden, men jeg støder af og til på piger, hvor jeg har virkelig lyst til at dyrke sex med dem. De fleste af disse har ikke en personlighed jeg finder interessant, jeg vil langt hellere være sammen med min kæreste, men jeg har lyst til deres kroppe!

I en mærkelig drømme-ønske verden ville min kæreste kunne få en anden kvindes krop midlertidigt og så dyrkede vi sex. Min kæreste har en rigtig flot krop, så det er ikke et ønske om en flottere kæreste, det er bare et ønske om at "prøve en anden krop".

Dette problem giver mig i en eller anden grad en utilfredshed i forholdet, selvom jeg overvejende er tilfreds med forholdet. Jeg er klar over og accepterer at alting ikke er tilfredsstillende i et forhold, jeg skriver derimod til dig fordi jeg håber du kan sige noget klogt til mig som giver mig en større indsigt i mit problem.
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Monogami er ikke for nybegyndere!

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Begæren

Det er det skisma, de fleste m/k'er kommer ud for, at natur og kultur ikke rigtigt hænger sammen. Det er ikke naturligt for arten homo sapiens at være monogam, sådan som det er for f.eks. præriemus, visse gæs og albatrosser. Du kan blot se på f.eks., at flerkoneri og flermanderi er en del af kulturen i andre områder af verden. Eller du kan se på kønssygdommenes hastige spredninger.

Nogen prøver at løse skismaet ved at anerkende deres lyst til flere, f.eks. i polyamori.dk.

:idea: Læs mere i PSYKE & SEX om Polyamori / polyamory
:idea: Og kig under POLYAMORI i kategorien OM SEKSUALITET her i PSYKE & SEX DEBAT
:idea: Facebook har en lukket gruppe om Polyamori

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Gæst

Re: Monogami er ikke for nybegyndere!

Indlæg af Gæst »

Hej Per

Efter at have læst dit svar har jeg prøvet at mærke efter hvordan jeg har det inden i med det, som polyamori står for. Derudover har jeg tænkt ekstra meget over, hvordan jeg har det med min kæreste.

Jeg tror ikke min vej er polyamori, for jeg ønsker ikke flere kærlighedsforhold. Jeg ønsker kun ét kærlighedsforhold, men flere seksuelle forhold - og måske er det overdrevet at sige jeg ønsker flere seksuelle forhold; jeg ønsker formentlig bare at kunne dyrke sex med min kæreste regelmæssigt, og så have engangsfornøjelser med andre. Dette leder mig frem til den tanke at jeg undertrykker noget der er vigtigt for mig, for at være sammen med min kæreste.

Diagnosen er nok meget simpel: jeg er en dreng på 19 sprængfyldt med hormoner, men jeg beder dig om at hjælpe mig med den hårfine grænser der hedder at følge sine lyster og tæmme sine lyster. I dagens samfund er det klart man ikke kan følge enhver drift i sin krop, men hvornår bliver en undertrykkelse af ens drifter til fornægtelse?
Besvar

Tilbage til "PARFORHOLD OG LYST"