Præstationsangst/Tidlig Udløsning/Tankegang

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om MÆND OG PRÆSTATIONSANGST
Besvar
Vildt Forelsket

Præstationsangst/Tidlig Udløsning/Tankegang

Indlæg af Vildt Forelsket »

Hej Per,

Har i gennem længere tid forsøgt at få sexlivet til at fungere med min kæreste/eks kæreste gennem flere år.

I starten af vores forhold/flirt kører sexlivet altid godt, når det er ukompliceret og man ikke er så følelsesmæssigt arrangeret. Men efter 1-2 uger kommer problemerne. Vi har sex, og min største tanke er kom nu ikke tidligt.. Tankerne er desværre ikke nyd det, eller nu kører det.. Dette gør sex krampagtig for mig, og resultatet er i 9 ud af 10 tilfælde, at jeg kommer indenfor 3-4 min., uden at vi virkelig har haft god sex. Der er tale om udløsning, men ikke orgasme..

Forsøger jeg at tænke på alt muligt andet, kan det ofte varer lidt længere men dog ikke meget. Det ødelægger mit forhold at jeg ikke kan få tankerne ud af mit hovede, og jeg skal have fundet en løsning inden den næste kærlighed er i mit liv.

Jeg synes sex er frækt, meget frækt og måske er det denne tanke, kombineret med det at have sex, som gør at oplevelsen hurtigt bliver for meget for mig. Jeg ved det ikke.

Mit spørgsmål er derfor, er det min tanker om sex der gør jeg ikke holder, det er det er så frækt for mig, eller er det præstationsangsten som jo fylder mit hovede i mange af dagens timer, som resulterer i at jeg ikke kan præstere..

Ud over det, vil jeg hører hvad du vil anbefale.. Er det bedste en sexolog, psykolog eller vil du anbefale sådan noget som hypnose, som jeg ved kan have succes med afhjælpning af præstationsangst, f.eks. forud for eksamener og lignende prøvelser???
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Præstationsangst/Tidlig Udløsning/Tankegang

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Vildt Forelsket

Jeg oplever, at de fleste af de klienter, jeg har haft med for tidlig udløsning, som du har det, udover udløsningsproblemet osse har haft et problem med at afgrænse sig. F.eks. at sige NEJ til deres partner. På en måde kan man sige, at den tidlige udløsning bliver en slags guerilla-taktik - hurtigt ind aflever ladning og så væk igen. At man(d) på en måde skaber kvinden om til et fjendebillede - "hun blive sur på mig", "hun synes ikke jeg er den bedste", "hun er krævende" osv.

Om du vælger den ene eller anden behandlingsform er nok blot afhængig af, hvad du har mest tiltro til, men sørg for at vælge vedkommende med omhu og helst én, der er vant til at arbejde med den slags problemer.

:idea: Inden du vælger en psykoterapeut, så kig lige på denne side om VALG AF PSYKOTERAPEUT, SEXOLOG ELLER PSYKOLOG.

Hvis du kan genkende noget af ovenstående så, var det nok en god ide at få arbejdet med din generelle præstationsangst. Hvor gammel er du?

En effektiv metode til at få styr på for tidlig sædafgang en Start-stop-klem-teknikken, som du kan læse mere om på PSYKE & SEX under Sædafgang - For tidlig - Start-stop-klem

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Vildt Forelsket

tak for svar

Indlæg af Vildt Forelsket »

Hej Per, tak for det hurtige svar, jeg vil kigge nærmere på det. Er en 25 årig ung mand, som har en god sexsuel appetit og gerne ønsker at udleve den.

Kan sagtens genkende hvad du skriver vedr. fjendebillede vedr. pigen/kvinden, er nok også en af mine væsentligste tanker inden sex, desværre.. Det er dog ikke fordi jeg ikke har lyst til hende på nogen måde, så det med at man ønsker hurtigt ind, hurtigt ud kan jeg ikke ligge genkende til.. Men tankerne vedr. hendes tanker om mig har du så evigt ret i.

Men jeg vil lige tænke mig godt om, og finde ud af hvad jeg selv tror på af behandlingsform, idet man selvfølgelig skal have tillid og tiltro til det, før det kan virke..
Besvar

Tilbage til "MÆND OG PRÆSTATIONSANGST"