Hvad siger/gør man som pige i et forhold med præstationsangs

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om MÆND OG PRÆSTATIONSANGST
Besvar
Q

Hvad siger/gør man som pige i et forhold med præstationsangs

Indlæg af Q »

Jeg er en pige på 28 år, der lige har startet et nyt forhold til en fyr på 33. Vi er begge smask hamrende forelskede, og føler os helt som teenagere igen. Vi har dog et problem, som jeg er sikker på skyldes præstationsangst.

Vi har ikke været sammen i lang tid, men jeg er meget tiltrukket af ham, og det tror jeg også han er af mig. Problemet er dog, at vi kun har kunne dyrke sex 1 ud af ca 7 gange, fordi hans rejsning falder, så snart forspillet er ovre, og han skal til at trænge ind i mig.

Vi bliver pt nød til at dyrke sex med kondom, og det ødelægger altså meget af stemningen for os! Jeg har i mange år ikke dyrket sex med kondom, fordi jeg lige er kommet ud af et langt forhold, så min erfaring med kondomer er meget ringe! Han har ikke dyrket sex i et par år, så han har nok heller ikke den store erfaring! Jeg ved at man kan gøre situationen mindre akavet ved, at jeg f.eks. lærer at sætte det på med munden, men vi taler desværre ikke åbent om problemet. Han virker meget genert og generet af problemet, hvilket jeg da udmærket godt forstår! Men det er svært for mig, for jeg er vant til at tale åbent om den slags ting. Men jeg ved ikke, hvordan jeg skal begynde samtalen, uden at jeg virker kritisk, utilfreds eller bebrejdende. Det eneste jeg føler i forbindelse med de forgæves forsøg er, at jeg synes det er synd for ham, og at det virkelig ikke betyder noget på nuværende tidspunkt, for jeg er dybt forelsket i ham, og han er god til at tilfredsstille mig med feks petting. Men jeg håber da, at problemet løser sig hen af vejen!!

Håber virkelig på at få lidt hjælp, for jeg har aldrig stået i en lignenede situation, så jeg aner ikke, hvad jeg kan gøre for at hjælpe ham!
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Hvad siger/gør man som kvinde ....

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Q

Ja, du må da vist være meget teenageforelsket, siden du omtaler dig selv som en "pige". :1:
:!: Når du er 28 år, så er du ikke længere en pige, så er du en kvinde, og når du for længst er fyldt 25 år, vil jeg ikke engang kalde dig en ung kvinde længere :1:. Pige knytter sig til barn og til manglende voksent ansvar for sig selv. Læs FRA BARN TIL VOKSEN i kategorien OM PSYKEN her i PSYKE & SEX DEBAT.

Jeg tror det bedste, du kan gøre er at tage den med ro og samtidig være dig selv og snakke åbent, som du altid har gjort. Sig til ham, at det nok skal lykkes, og at du er glad for det, I har sammen nu.

Den med at sætte kondomet på med munden har jeg aldrig hørt om før, men det kendte min kæreste nu godt nok til :1:. Det forekommer mig både besværligt og akavet udover, at kondomer ofte har en kedelig gummilugt, og at du nemt kan komme til at ødelægge dem med tænderne. Brug hænderne det går hurtigere og er ulige nemmere :2:.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "MÆND OG PRÆSTATIONSANGST"