Præsentationsangst og blufærdighed

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om MÆND OG PRÆSTATIONSANGST
Besvar
B

Præsentationsangst og blufærdighed

Indlæg af B »

Hej Per

Jeg er en fyr på 21, som har problemer med præsentationsangst og nok også blufærdighed.

For omkring et års tid siden, havde jeg en sød kæreste. Vi forsøgte at have sex op til flere gange, men hver gang jeg skulle trænge ind i hende, krympede kalorius. Det var nogle kæmpe nederlag for mig, og min daværende kæreste prøvede også at være forstående, men alligevel troede hun til sidst, at hun måske var problemet - at jeg ikke tændte på hende. Det gjorde jeg.

Jeg har normalt slet ikke problemer med erektion og kunne sagtens få jern på ved forspil og når vi kælede, men når det endelig gjaldt, begyndte jeg at føle mig usikker og blev bange for at det nu skete igen. Det var som om ens nervøsitet/angst blev forstærket for hver gang.

Jeg har aldrig haft et "helt" samleje - her mener jeg, hvor jeg er kommet op i kvinden. Men jeg har prøvet, at komme ved et par blowjobs, og jeg har også være oppe i en kvinde før.

Og så til blufærdigheden...

Jeg har svært ved at pisse foran andre. Altså fx på diskoteker, barer, whatever. Hvis jeg kan, så går jeg helst ind på et toilet, hvor ingen kan se mig.

Har prøvet på et tidspunkt, hvor en af mine kammerater lige pludselig kom ind på et lokum, hvor jeg skulle til at pisse, og så kunne jeg ikke.

Det er totalt mærkeligt, og jeg ville så gerne have at det OVERHOVEDET IKKE påvirkede mig.

Jeg synes ikke min penis er særlig spændende i slap tilstand, men ganske fin i stiv tilstand. I slap tilstand er den omkring 8-10 cm hvor i mod den bliver op til 16-17 cm i stiv tilstand. Det er vel helt normalt?

Det er afgjort psykisk og ikke fysisk, det er noget galt. Det er jeg klar over... Jeg ville bare sådan ønske, at jeg ikke har det sådan her mere. Det er sgu lidt hårdt, at gå og være nervøs, hvis man møder en pige, og også træls at jeg ikke kan slå en streg, når drengene gør det.

Håber inderligt på, at du kan give mig nogle værktøjer eller ledetråde på, hvordan jeg kan komme videre.

På forhånd tak
B
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Præsentationsangst og blufærdighed

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej B

Jeg vil tro, at Præsentationsangst er endnu værre end præstationsangst :1:. Ikke alene skal du præstere noget, men du skal ydermere præsentere den - og du er jo ikke helt glad for den i slap tilstand. :1:

Spøg til side - det hedder præstationsangst, og det kan nemt blive en ond cirkel, hvor man(d) på en måde får skabt et fjendtligt billede af kvinden (som utilfreds med én) - og så kører det helt af sig selv.

Læs hvad jeg ellers har skrevet om præstationsangst og kig osse på siderne på PSYKE & SEX.
:idea: PSYKE & SEX om Potens - Præstationsangst

Og størrelsen er der intet i vejen med.
:idea: PSYKE & SEX om Penis - Pikken - størrelse

Med hensyn til at tisse på række, så er der de mænd, der klarer det uden vanskeligheder - og så er der vi andre, der ikke kan koncentrere os og få lukket lukkemusklen op. Jeg går altid ind i en boks og tisser i fred :1:.
Så velkommen i klubben [thumbsup].

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
B

Indlæg af B »

Tak for dit svar.

Selvfølgelig hedder det præstationsangst og ikke præsentationsangst hehe :flov:

Og ja, du har helt ret. Det er som om det bliver til en ond cirkel. Det er sådan, at jeg dater en lidt for tiden og det kunne jo godt ske, at det udviklede sig og vi gik hen fjollede lidt rundt. Så allerede nu, bliver jeg lidt halvnervøs - men kun når jeg lige tænker over det. Det er super træls.

Jeg må bare op på hesten og prøve at nyde det fremfor at tænke så meget.

Til sidst, så synes jeg lige du skal have cadeau, for den service du yder - helt gratis

Mvh B :)
Besvar

Tilbage til "MÆND OG PRÆSTATIONSANGST"