Et twist af præstationsangsten..

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om MÆND OG PRÆSTATIONSANGST
Besvar
Whoop
Ny bruger
Indlæg: 1
Tilmeldt: 21. jul 2011 21:57

Et twist af præstationsangsten..

Indlæg af Whoop »

Hej Per!
Først, vil jeg lige nævne, at jeg synes det er prisværdigt, at du hjælper andre mennesker - gratis - i så stor en mængde der findes på internettet. Kados til dig!

Jeg er en fyr på 18 med et belastende problem..
Mit problem er præstationsangst. Et emne du har besvaret mange gange, og derfor et emne som jeg har læst en del om. Mit er lidt anderledes end de andres, .. Denne grund, samt det faktum at det kan hjælpe, at skrive det hele ned mm. er grundene til eksistensen af dette indlæg.

Jeg vil forsøge at gøre det så kort, som det nu engang er muligt, samtidig med at du får de nødvendige informationer.
Lidt bonusinfo så er jeg sportsdanser på 14. år, og jeg er derfor vant til at optræde for mange mennesker. Her får jeg IKKE præstationsangst på nogen måde. Det har jeg aldrig rigtig gjort. (Muligvis fordi, at jeg ved, at jeg er god til det, og får det bevist rent fysisk gennem guldmedaljer?)

Jeg udøver fingerfærdighed med kort og mønter, hvor jeg mærker en meget tydelig præstationsangst når jeg optræder. Den går lige fra at ryste til at svede, hvilket gør det tæt på umuligt for mig. Efter at have været fuld til en fest, hvor jeg dertil viste et par kort tricks uden større problemer, så har jeg indset, at jeg intet har at være bange for.
Jeg tænkte det meget igennem, og kom frem til, at folk ikke regner med noget specielt, så hvis du fumler og det går i vasken, så kan det gøre fuldstændig ligemeget.. Dette gør at jeg har meget nemmere ved at 'trylle' offentligt nu.

Nå.. Til det egentlige problem..
Jeg har haft forhudsforsnævring samt for kort frenulum. Sidst nævnte er jeg blevet opereret for og førstnævnte får jeg salve for.
Før det gik op for mig, at jeg havde et problem, så var jeg sammen med en pige hvor intentionen var sex. Min penis var stiv under hele forspillet og regner med at det havde forsat til samleje, men vi blev afbrudt.
Herefter gik det op for mig, at jeg havde et problem.. Den næste pige, som jeg kom i samme situation med.. ja.. Der var penis slap så snart der bare blev lagt en lille smule op til sex. Under hele forspillet var den nærmest skrumpet til ukendelig tilstand.
Pga. enorm tålmodighed mm. fra hende fik jeg onaneret den til nogenlunde stiv tilstand og gennemførte samleje (trods smerter pga. ovennævnte.. Havde dog kørt med salve, så det var muligt til en hvis grad)
Dette var ofte scenariet for vores sex i forholdet. Det hændte også at vi droppede det og lagde os til at sove, hvorefter den hurtigt blev stiv.. Hvilket jo er enormt belastende, - som om den hijacker mig med vilje.

Vi slog op og der er gået lang tid. Omtrent to år, hvor jeg så lige har fået lavet operationen for frenulum for halvanden måned siden.. Nu har jeg så fundet en ny pige, og da det var nået til punktet hvor det går op for en, at man har gang i forspil til sex, så er min penis umulig at gøre stiv. Vi gav derfor op, og det slog mig egentlig ret hårdt, selvom jeg jokede med det og sagde, at jeg nok skulle huske duracell batterier til næste gang.
Jeg har gået og tænkt på det dagene efter, og jeg ser det som en selvopfyldende tanke.. Et sort hul. Jeg oplever at jeg failer, hvorefter jeg regner med at jeg failer næste gang.. som jeg så gør.

Jeg har tænkt frem og tilbage.. Hvad der er det værste det kan ske? Og så blive ved.. Jeg ender med, at hun 'dropper' mig pga min impotens. Hvis der er sket utallige gange kan jeg måske godt forstå hende, men hvis det kun er sket et par gange, så er hun ikke værd at samle på alligevel..
Jeg tror.. eller.. Jeg ved, at jeg er alt for meget oppe i mit hoved. Jeg tænker utrolig meget og er vant til at have kontrol over min krop. Har svært ved at give slip. Selv når jeg er fuld, er jeg ved 'bevidsthed'. Ville ønske jeg bare kunne give slip og nyde oplevelsen.. Så det er dét, jeg vil prøve fremover.. Prøve at nyde og slå det øverste hoved fra.

Det der dog er gået op for mig udover ovennævnte - og det der gør at mit problem er differentieret fra andre - er, at den jo virkede fint FØR jeg havde nogle tanker om, at den ikke virkede rent fysisk.
Så jeg tror at tanken om, at jeg havde forhudsforsnævring mm. gjorde at den blev slap.. Men nu burde den virke jo? - nu er det bare mit belief om, at jeg ikke har kunnet få erektion så mange gange, at jeg heller ikke tror jeg kan nu?

Ja.. Jeg tror vidst, at det er det. Jeg håber virkelig at det hele ordner sig, så jeg kan få et normalt sexliv.. Det betyder enormt meget for mig..

Mange tusind tak for at du har læst mit indlæg. Jeg sætter mere pris på det end du aner!
Jeg ser usandsynligt meget frem til dine tanker om mit problem.
På forhånd tak,

Mig.. :17:
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Et twist af præstationsangsten..

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Whoop

Al præstationsangst handler om tanker; tankerne om, at man kan fejle, ikke kan klare det, den ikke vil holde sig oppe osv., så i den forstand adskiller du dig ikke fra alle os andre, der har prøvet præstationsangst - og hvem har i grunden ikke det :1:.

Først og fremmest så skal du jo ikke bevise noget for den pige/kvinde, som du er sammen med. Du skal blot nyde hende og lege sammen med hende. Det er jo ikke en forestilling eller en optræden, så der er i grunden ikke så meget at tænke over. Snak med hende om det, piger/kvinder kender osse til præstationsangst, der f.eks. kan gøre det svært for dem at få orgasme.

Så med andre ord, samleg - og få endelig ikke et "normalt" sexliv, det lyder uendelig kedeligt :2:. Få dit eget sexliv, som bliver som du former det.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "MÆND OG PRÆSTATIONSANGST"