Store rejsningsproblemer

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om MÆND OG PRÆSTATIONSANGST
Besvar
Manden

Store rejsningsproblemer

Indlæg af Manden »

Hej Per.

Jeg er en ung mand på 21 år som døjer med noget af et problem, jeg kan simpelthen ikke få pikken stiv når det gælder. Kort sagt så ryger potens så snart alt tøjet ryger af, jeg føler mig stadig tændt men en masse nervøsitet flyver rundt i hovedet på mig.
Jeg har ikke noget problem når jeg er alene, men så snart jeg er sammen med en pige så er problemet der. Problemet har været der med alle 5 piger jeg har forsøgt at være sammen med, det gælder både piger jeg lige har mødt samt piger jeg har datet i flere måneder. :|

Pigernes reaktioner har været meget blandet, nogen har været forstående mens andre har taget deres tøj og bedt mig om at følge dem hjem - fordi de ikke troede jeg tændte på dem.

Jeg ser det som et stort problem som har stået på i snart 6 år, de seneste 2 år har dog været slemme, eftersom jeg helt er stoppet med aktivt at prøve at score piger.

Men hvad gør man?
Går man op til lægen og beder om at få noget terapi?
Beder man ham om at udskrive en recept på nogen potenspiller?

En ting er sikkert dog, jeg føler mig ikke klar til at blotlægge hele mit sexliv - eller mangel på samme - overfor en terapeut.
Føler lidt at der bare skal én succesoplevelse til så derfor lokker pillerne mere lige nu.

Har du hørt om der før er blevet udskrevet potenspiller til mænd i 20 års alderen?
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Store rejsningsproblemer

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Manden

Som du kan se, så har jeg flyttet dit spørgsmål til dette forum, hvor jeg mener det præcist hører hjemme. Du har faktisk ikke rejsningsbesvær. Den står jo fint på egen hånd. :1: Til gengæld så lider du ret meget af præstationsangst, eller som du skriver: "... men en masse nervøsitet flyver rundt i hovedet på mig".

En vittighed lyder: "Gud skabte manden med to hoveder og kun blod nok til at bruge det ene af gangen." Dit hovedproblem ér dit hoved. Du gør dig for mange tanker. Ofte er det sådan, at mænd, der har det som dig, er konfliktsky. Er det noget du genkender? Og man(d) kommer til at gøre kvinden til en dommer og skarpretter, der har hoved- og halsret over en. Og så tror da pokker, at pikken ikke skal nyde at komme ind i det felt.

Det handler slet ikke om potenspiller, men det handler om at pille ved de tanker, som du gør dig i og om situationen. Måske hænger de gamle oplevelser så fast i dig, at du ikke kan slippe frygten for, hvad fremtiden vil bringe dig af "nederlag", så du ikke kropslig kan nyde den situation, du er i med kvinden - nu og her.

Din frygt for at skulle "blotlægge hele dit sexliv" er end del af problemet, hvad frygter du ved at skulle fortælle en professionel om dit liv? Du gør det f.eks. lige her.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "MÆND OG PRÆSTATIONSANGST"