Irriterende præstationsangst

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om MÆND OG PRÆSTATIONSANGST
Besvar
typhoon
Ny bruger
Indlæg: 1
Tilmeldt: 13. dec 2012 12:25

Irriterende præstationsangst

Indlæg af typhoon »

Hej Per, først og fremmest tak for en fornem brevkasse, med gode svar som ellers har hjulpet mig godt.
Står dog selv med et irriterende problem, som jeg er helt sikker på omhandler præstationsangst efter blot at have læst de første 5 posts om emnet.

Lige kort, jeg er 21 år, i rigtig god form, er glad for mit studie og er meget social og generelt en glad ung mand.

Har aldrig før haft et seriøst forhold, men har nu fundet den dejligste pige som jeg har set i snart 3 måneder. Hun har tidligere haft et seriøst forhold, men har ellers ikke været sammen med ret mange.

I begyndelsen gik alt fint på det seksuelle plan, og så sent som sidste uge havde vi sex op til 3 gange på en dag, når jeg først lige fik gang i den. Men her i søndags hvor jeg i øvrigt havde tømmermænd, faldt rejsningen så da jeg skulle til at stikke den ind. Det har den gjort et par gange, før hvor vi prøvede igen og det lykkedes. Her i mandags fortalte jeg hende så, at jeg tror det er fordi jeg frygter at skuffe hende, og at jeg aldrig har haft problemet før (hvilket jeg ikke har, men tidligere piger har ikke rigtigt betydet noget for mig.)
Hun tog det rigtigt pænt, men nu er det bare gået lidt i stå, jeg "tør" ikke rigtig at gøre noget af frygt for at den ikke vil igen.

Har tænkt på at foreslå noget sansetræning, hvor vi bare ligger og nusser hinanden, for at blive tryg igen? Det er bare mærkeligt, for jeg har først fået problemet efter jeg virkelig er blevet vild med hende, det var som sagt ikke et problem i starten af vores forhold.

Har oplevet hændelsen en gang før, men slog det hen og siden var der heller intet!

Har du nogle psykiske værktøjer, tankegang eller noget jeg kan benytte mig af?

Mvh. Den yderst forelskede men også lidt irriterede!
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Irriterende præstationsangst

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej typhoon

Det, at hun betyder så meget for dig, er problemet. Nu har du virkelig noget at miste, hvis hun dømmer dig ude pga. din manglende rejsning.
Kvinder er nogle usandsynligt hårde dommere [eek], hvad det angår :2:
Eller rettere, du får gjort hende til en usandsynlig hård dommer - og så mister du hårdheden, så at sige.
Hvem tør stikke den ind i sådan et forfærdeligt menneske? [eek] :2:

Snak med hende om din angst for at miste hende, så er den afmonteret.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "MÆND OG PRÆSTATIONSANGST"