Præstationsangst - HJÆLP

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om MÆND OG PRÆSTATIONSANGST
Besvar
Den anonyme

Præstationsangst - HJÆLP

Indlæg af Den anonyme »

Hej Per

Jeg har lidt "issues", som jeg håber du kan hjælpe mig med. Jeg er en ung mand på 23, som lider af seksuel præstationsangst - og jeg er ved at blive sindssyg af det!
Det har faktisk været sådan hele tiden - lige med enkelte undtagelser. Når vi "leger" er der som regel ingen problemer, men når der for alvor skal ske noget - så begynder mit hjerte at hamre helt hjernedødt, og erektionen forsvinder.
Jeg ved ikke om det er pga mine "tidligere" år - jeg var meget lille og "underudviklet"i forhold til de andre drenge, og jeg havde svært ved at bade med de andre drenge til fodbold og idræt osv. Jeg ved ikke om jeg har fået nogle mindreværdskomplekser sådan helt ubevidst.
Jeg har haft en seriøs kæreste, og når vi var "sammen" var det fordi jeg havde taget nogle potenspiller - jeg tror også det var derfor hun gik fra mig.
Jeg tror jeg har de forkerte tanker inde i hovedet - eksempelvis under selve forspillet. Jeg tænker "Virker den mon, vil den op at stå" osv. Det er som om, jeg maler fanden på væggen med det samme, og som om jeg er inde i en ond cirkel. Og jeg bliver så deprimeret af det, og jeg føler der skal ske noget, så det ikke fortsætter sådan her.

Jeg ved jeg er et godt menneske, og jeg kan supergodt lide at snakke med piger, men selve den seksuelle del skræmmer mig - af frygt for pikken ikke duer. Det er den mest frustrerende følelse jeg kender.

Mit spørgsmål til dig er: hvad er proceduren? Hvad gør jeg? Går jeg til en psykolog eller lignende? HJÆLP.

På forhånd tak for hjælpen.

MVH
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Præstationsangst - HJÆLP

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Den anonyme

Som du selv skriver så foregår det i tankerne. Man kan sige, at du har lavet en ganske grundig selvhypnose. Eller som man osse kan kalde det: En selvopfyldende profeti. Alt dette kan sagtens skyldes dine tidligere mindre "succes"fulde erfaringer. Problemet er måske, at du går efter en succes, efter en sejr, efter en god karakter hos kvinden. Du er så at sige ude af dig selv - og ovre i en forestilling om, hvad kvinden mon mener om dine evner - og bag det ligger nok en angst for afvisning - "dur ikke", sagde prinsessen.

Du skal have ændret dit fokus fra præstation til LEG. Fra præstation til kropslig NYDELSE (ikke ydelse). Kommer den ikke op at stå, når den skal ind, så pyt! I finder på noget andet. Fra nederlag til revanche.

Når du nu bor i Kbh. - og da du åbenbart har gode evner for selvhypnose, så kunne du jo overveje om hypnose kunne være noget for dig. I så fald vil jeg anbefale dig at kigge på PRAKTISERENDE HYPNOPSYKOTERAPEUTER

:idea: PSYKE & SEX om Potens - Præstationsangst

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "MÆND OG PRÆSTATIONSANGST"