Hjælp til at overbevise...

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om DEPRESSION
Besvar
nille

Hjælp til at overbevise...

Indlæg af nille »

Hej

Min kæreste gennem de sidste fire måneder har fået en depression og har stoppet vores forhold, da han siger han ikke kan føle noget overhovedet... Men samtidig med han siger bliver han jalous over jeg skulle hjem til en ven og siger at han ikke vil udelukke følelserne for mig kommer igen... i går (25/4) fortalte han mig for første gang at det ikke var første gang han havde en depression... og at han syntes jeg skulle finde en anden for han ville havde det bedst med vi var venner fordi jeg fortjente beder... så det mit spørgsmål komme.. kan han når han kommer op af sit hul godt risiker at alt havde han følt for mig kommer igen? har jeg nemlig læst godt kan ske... Jeg blive godt nok også ved med at sige til ham at det er ham jeg elsker og at den sygdom ikke skal ødelægge det vi havde og at jeg vil kæmpe for det bliver os igen, men han vil ikke hør på mig... Hvordan kan jeg overbevise ham om at jeg virkeligt mener det når jeg siger det? Ved at det vist har overrasket ham lidt at jeg ikke bare er løbet skrigende væk da han sagde det... håber du kan hjælper lidt med nogle råd til hvordan jeg kan takle det her...

med venlig hilsen Pernille

her lige en tilføjelse med vores aldre

Jeg er 19 og han er 23

håber på svar..
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Hjælp til at overbevise...

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Pernille

Det er ikke ualmindeligt, at en del af den depressive tankegang er, at man ikke vil være til besvær for andre, så det kan sagtens tænkes, at din kæreste vil få lyst til at være kæreste med dig igen på et senere tidspunkt. Det er jo set mange gange, at mennesker fortryder brud med en kæreste, når forholdet kommer lidt på afstand.

Du kan vel ikke gøre meget andet end at vise ham, at du holder af ham, osse selv ham er depressiv - og at du ikke løber skrigende bort :1:.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "DEPRESSION"