Pædofil eller normal?

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om PÆDOFILI
Besvar
Gæst1

Pædofil eller normal?

Indlæg af Gæst1 »

Hej Per.

Jeg er en 17 årig dreng som har nogle bekymringer omkring mine lyster osv. (er biseksuel forresten).

Jeg vil sådan set ligesom alle andre bare have et normalt liv med en partner i fremtiden kvinde eller mand og bare nyde kærligheden osv. På den måde føler jeg mig normal... altså jeg er tiltrukket af piger og nogle drenge på min alder (17) og så selvfølgelig sådan set kvinder i 20'erne osv. også milfs hehe :D

Generelt er jeg kun til mænd/drenge i teenage alderen... da jeg synes at voksne maskuline behårede mænd på ingen måde er attraktive.

Mit problem er netop inden for dette område af min smag i forhold til drenge. Da jeg kun finder drenge i teenage årene attraktive føler jeg mig som en pædofil. Jeg ved godt at det er normalt at finde drenge som også er 17 som attraktive... men jeg synes også at drenge på 13,14,15,16 kan være attraktive. måske endda selv 12.
Jeg ved godt at det er mod loven osv... og vil heller aldrig kunne finde på at starte noget med en på fx 13 da de er for umodne. Så et seriøst forhold for mig skal være med en samme alder. Dog kan jeg ikke undgå at finde drenge på netop fx 13 attraktive.. altså ikke alle drenge selvfølgelig men en sjælden gang når en ser godt ud og passer til min type.

Og så også lige et spørgsmål med hensyn til pædofile... er de også emotionelt tiltrukket af børn? altså sådan at de ikke kan have et seriøst forhold med en som er samme alder.... fordi jeg er på ingen måde emotionelt tiltrukket af børn på den alder fx 12 13. Men kan ikke undgå inde i mit hovede at synes at nogle af dem er attraktive altså seksuelt.

Jeg vil aldrig gøre noget med børn på denne alder men bare tankerne i sig selv føles som en slags dæmon som ødelægger alle mine normale tanker.

Er det normalt? eller er jeg pædofil?

Tak på forhånd.
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Pædofil eller normal?

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Gæst1

Nej du er ikke pædofil, men du har det som nogen andre drenge, der er bange, fordi de synes, at børn, der er yngre end dem selv, er erotisk/seksuelt attraktive. Mennesker er nu engang seksuelle væsner fra undfangelsen af, så derfor er der ikke noget mærkeligt i, at mennesker kan opfatter andre mennesker som seksuelle og erotiske individer - uanset alder.

Forskellige kulturer har meget forskellige holdninger til børn og seksualitet - og til seksuel udfoldelse - og det manifestere sig i forskellig lovgivning om, hvor gammel man skal være for at gifte sig, hvem der må have sex med hvem osv. Lovgivning handler om handlinger - ikke om holdninger. Det er ikke strafbart, at synes (holdning) en dreng/pige på 12 år har seksuel udstråling. Det er strafbart at have sex (handling) med en dreng/pige på 12 år, hvis man selv er 15 år eller der over.

Desværre er der en stigende tendens i vores samfund til, at se pædofile alle steder, og en voksende angst for kropslighed mellem voksne og børn - desværre godt hjulpet af journalister, der kalder seksuelle overgreb mod børn for pædofili.

:idea: PÆDOFILI, igen, igen (Sexologi-blog)

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Gæst1

Re: Pædofil eller normal?

Indlæg af Gæst1 »

Hej Per... tak for et detaljeret svar.

Men altså nu ved jeg ik om du kender udtrykket "twink". Det er er slang indenfor den homoseksuelle omgangskreds. hvis ik du gør så bare lige søg hurtigt på google :D.

Som sagt er jeg biseksuel... og i forhold til drenge/mænd er jeg MEGET mere kræsen end i forhold til piger... og jeg mistænker at netop dette kan være grunden til min frygt for pædofili. Altså hvis jeg fx ser en pige som er 13 fx... som er lidt seksuelt udstrålende tænker jeg ikke rigtig over det fordi ældre piger/kvinder generelt er meget mere attraktive.. altså jeg har en meget bredere smag.

Men i forhold til drenge/mænd er jeg kun til disse "twinks" fx.. Synes jeg at Justin Bieber er vildt attraktiv seksuelt... dog hader jeg hans musik :D.
Altså sådan nogle drengede fyre som til dels er meget feminine med blød hud osv. Jeg kan finde mange eksempler af drenge på min alder som er attraktive og det er netop sådan en fyr jeg ville starte et forhold med hvis det nu var... men drenge helt ned i 12, 13 års alderen udstråler til dels samme fysik. altså meget drengede look... en "twink".

Jeg har aldrig tænkt mig at udleve nogle af disse fantasier da det kun er seksuelt og ikke emotionelt.

Tak på forhånd.
KBmaster
Tilmeldt bruger
Indlæg: 3
Tilmeldt: 11. mar 2011 15:53

Re: Pædofil eller normal?

Indlæg af KBmaster »

Lige for at styr på nogle termer. Pædofile er tiltrukkede af pre- pubertets børn. Hvis man er tiltrukket af unge når de er 12+ hedder der ikke pædofili, men hebofili.

Men det her er jo kun betegnelser, mennesker er svære at komme i kasser, unge på den alder kan da være meget tiltrækkende, de fleste voksne mænd også helt uden dine tanker, kigger på piger/drenge i den alder helt ubevidst fordi det er noget der ligger så dybt i os fra fortiden hvor naturen bestemt, fik en pige det røde var hun parat til at få børn og blive gift væk, nu om dage ser vi bare anderledes på det, rent kulturelt. Men vores hjerner og lyster ændrer sig ikke, selvom om loven gør. Deraf denne konflikt du selv står i.

Du er ikke nogen af delene nu lige nu, er mit bud, men det er umuligt at sige, kan du blive forelsket og seksuelt opstemt af jævnalderende og dem 2-5 år ældre end dig selv, får du ingen problemer fremover.
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar 2: Pædofil eller normal?

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Gæst1

Jeg kan i det store og hele tilslutte mig KBmasters kommentar. Der er ingen grund til frygt.
Apropos "twink". så er her en artikel om begrebet: Twink (gay slang) (Wikipedeia, eng.)

Hebofili er nok den rette betegnelse, men bruges nærmest ikke på dansk. Her er en svensk beskrivelse af definitioner: Hebefili (Wikipedia, sv.)

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Gæst1

Re: Pædofil eller normal?

Indlæg af Gæst1 »

Hej Per tak for svarene

Jeg er stadig meget bange og totalt forvirret over dette.

Som sagt jeg er biseksuel.. og jeg vil sige, at mit "problem" er ovre til drenge/mænd siden.

Det jeg mener med det er, at jeg som nu 17 årig altså kun finder drenge attraktive.. ikke mænd. Altså maskuline mænd med hårvækst og så videre er slet ikke noget for mig. Men teenagedrenge er vildt attraktive synes jeg. Som fx Justin Bieber (han er godt nok 20).

Som sagt kan jeg synes, at drenge helt ned til måske 11 års alderen kan være seksuelt attraktive.

Please lige søg på Gavin Casalegno, tror jeg han hedder... ham synes, jeg er vildt attraktiv.. men vil ikke gøre noget, siden jeg ved det er forkert.
Primært er min attraktion i forhold til drenge nok 14-18 årige.. men hvis en dreng på 11 år ser attraktiv ud, jamen så kan jeg ik undgå at tænke, som jeg gør.... Jeg vil virkelig ik være pædofil, og jeg er så bange for dette...

Også.. går pædofile efter, hvor godt børn ser ud, eller er de ligeglade, da de bare generelt er til børn og ik udseende.

Tak..
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar 3: Pædofil eller normal?

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Gæst1

Det er da ikke særlig underligt, at du synes, at jævnaldrende drenge, lidt yngre og lidt ældre drenge ser dejlige og attraktive ud. Det er er ikke noget pædofilt over. Gavin Casalegno er 15 år og er stylet ret voksent ud. :1:

Pædofile er lige så forskellige som alle andre mennesker, så deres interessere er lige så forskellige, som alle andre menneskers interesser.

Problemet er nok ikke så meget dine seksuelle interesser, men nok snarere din angst for at være pædofil. Nogen drenge får en sådan tvangsmæssig angst, og så kan det være godt med en snak med en psykoterapeut/sexolog.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Gæst1

Re: Pædofil eller normal?

Indlæg af Gæst1 »

Hej Per!

Tak igen.

Med hensyn til Gavin casalegno.... så synes jeg altså at han er ligeså attraktiv på billeder hvor han kun er 12.

Også.. min attraktion er jo primært ikke til folk på 12 den er jo til kvinder på min alder og op efter og så drenge/mænd fra 16-23. Er pædofile primært tiltrukket af børn?

Og så lige en vigtig ting.. Når jeg nævner eksempler som ham Gavin casalegno så snakker jeg kun om hans ansigt.. Jeg er nok typen som vælger ansigt over krop hehe :)

Altså i forhold til kroppen vil jeg ved kvinder have store bryster osv :D og drenge jamen så en veltrænet 16-18 årig krop.

Kan mit problem i virkeligheden være at ansigter generelt ikke ændre sig så meget og at jeg derfor kan finde 12-13 årige attraktive fordi deres ansigt er attraktivt?
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar 4: Pædofil eller normal?

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Gæst1

Pædofile er primært tiltrukket af børn. Se :idea: PSYKE & SEX om Pædofili

Mange mennesker tænder først på ansigtet og siden på kroppen, sådan som du gør, det er ikke et problem :2:.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
KBmaster
Tilmeldt bruger
Indlæg: 3
Tilmeldt: 11. mar 2011 15:53

Re: Pædofil eller normal?

Indlæg af KBmaster »

Pædofile er som alle andre mennesker. De bliver tiltrukket af mange ting i en person. Det kan være smil, duft, måden han hun griner på. Det handler om kærlighed og lidenskab. De kan være eksklusive dvs. at de kun kan blive tændt seksuelt af børn og kun kan blive følelsesmæssigt bundet til et barn. Men langt de fleste er ikke eksklusive og kan sagtens være forelskede i voksne kvinder og tænde på dem, dog mindre end de ville med børn. Nogle mennesker hopper på alt, andre kræver romantik og nærhed,venskab før det kan blive fysisk. Der er pædofil helt som alle andre, helt forskellige.

Du er bestemt ikke pædofil eller hebofil. Du siger det selv.
Også.. min attraktion er jo primært ikke til folk på 12 den er jo til kvinder på min alder og op efter og så drenge/mænd fra 16-23
Hvilket er helt naturligt. :) Men du kan skrive hvad du vil her, hvad du gør og hvordan du handler er det som definere dig. Det gamle ordsprog. "Du skal ikke tro, du skal vide" holder stadig.

Den eneste måde at teste sig selv af på er at have kontakt med børn og unge. Er du sammen med børn især under 12.- Finder du hurtigt ud af at de ikke tænker i sex og forhold som du og jeg gør. For at kunne være tilfreds i sådan et "forhold" skal man møde barnet hvor det er. Vil han kun holde i hånd og være "legekærester" så er det der din grænse bør være selvom du har lyst til mere. Det er ofte her, at folk erkender at det aldrig ville kunne gå, da man er helt forskellige steder i livet og har forskellige ønsker omkring ens forhold.

Og husk, Om du så kun vil date fyre på 15-20 resten af dit liv, er det okay og helt lovligt, det gør dig ikke til pædofil.
Gæst1

Re: Pædofil eller normal?

Indlæg af Gæst1 »

Okay.. Hej Per... Du ville være så stor en hjælp hvis du ville tage dig god tid til at læse dette og give et langt detaljeret svar.. jeg ved det er meget at kræve men jeg er så bange.

Som sagt.. Jeg er en 17 årig biseksuel ung mand.

Min attraktion til kvinder er alt fra min alder og op efter. Så den er normal nok.

Det er i forhold til Drenge/mænd den er gal.

Min primære attraktion som overgår alle andre attraktioner er til drenge/unge mænd i alderen 14-21.. dog langt flest tilfælde er de nok 16+.
Hvad gør dette mig til? Jeg er ret sikker på at denne attraktion aldrig vil ændre sig, da den er så fremtræden. Jeg er dog sikker på at jeg vil kunne elske og være i et forhold med en mand hvis jeg mødte ham i den aldersgrupe(16+) senere hen når han blev 25.

Eksempler på disse typer som jeg meget gerne vil have du kunne søge efter hurtigt er: Cole Sprouse, Cameron Dallas, Harry styles, Justin Bieber.

De har alle 4 nogenlunde de samme fællestræk: Ungt drenget look, feminine, ikke særlig behårede.

Jeg ved godt at de 4 eksempler er 18+ men de ligner jo fyre på 16.

Som sagt tidligere er Gavin casalegno også attraktiv og selv da han var 13 synes jeg han var.. men ikke lige så meget som fx Cole sprouse.

Lige så snart at de begynder at ligne voksne mænd med skæg osv, står jeg af.

Kvinder bevare dette unge look længere i livet hvilket nok er derfor jeg kan lide dem i mange aldre.

Er jeg Pædofil, Hebofil, eller bare biseksuel med en foretrukken type?
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar 5: Pædofil eller normal?

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Gæst1

Som du kan se af dine spørgsmål, så flytter dine præferencer sig med din alder. Der er ikke noget underligt ved dine interesser i jævnaldrende eller nogenlunde jævnaldrende drenge/piger. Hvis du absolut skal have en mærkat på dine seksuelle interesser, så kan du f.eks. bruge den jeg bruger om mine - jeg plejer at sige, at jeg er multiseksuel - det er så dejligt rummeligt :2:.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "PÆDOFILI"