Fordømmende debat

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om PÆDOFILI
Gæst

Fordømmende debat

Indlæg af Gæst »

Hej

Hvis debatten omkring pædofili, og for den sags skyld andre seksuelle pervesioner, var en anelse mere humanistisk og eftertænksom en det er tilfældet idag, så er jeg overbevist om, at flere med sådanne tanker ville henvende sig for at få hjælp.

Jeg kan forestille mig, at det er rigtig svært at have pædofile tanker, idet man ofte går helt alene med dem og idet de fleste tager afstand fra en. Hvis vi havde et imøekommende samfund hvor det var tilladt at råbe op for at få hjælp, er jeg overbevist om, at vi var kommet et rigtig godt stykke.

Når Ekstra Bladet og andre medier driver heksejagt overfor mennesker med pædofile tanker, der kan have svært ved at styre dem, bliver det ikke bedre.

Jeg ønsker blot med dette indlæg at sige, at det ikke er alle i Danmark, der er enige i den fordømmende og hekse-prægede debat, der er i Danmark, men ser pædofile og andre seksuelle minoritetsgrupper som ligeså menneskeværdige som andre.

Forsat god dag og tak for din opmærksomhed.
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Fordømmende debat

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej

Jeg kan kun give dig ret! De pædofile, jeg har mødt, har alle som én haft nogen meget umodne karaktertræk, som de havde stor brug for dels at erkende og dels for at udvikle til voksne interesser. Til det hjælper hetz ikke, den skræmmer tværtimod de pågældende væk fra mulig hjælp.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Gaest

Tak for svaret

Indlæg af Gaest »

Hej Per

Tak for dit svar.

Men hvem kaemper deres sag? Alle partierne fordoemmer?

Venligst
Gæst

Indlæg af Gæst »

Der er mange vinkler på det spørgsmål du stiller. At være "pædofil" kan jo betyde mange ting. Ingen vil nogensinde stille sig op og forsvare voksne der misbruger børn det siger sig selv.

Så er der "os" andre som er seksuelt tiltrukket af børn men som aldrig nogensinde vil have et seksuelt forhold til et barn. Jeg skriver "os" fordi jeg ved at der er mange andre i min situation derude. Før man overhovedet kan forsvare denne gruppe må den adskilles fra dem der har misbrugt børn. I offentligheden eksisterer denne opdeling ikke da det samme ord (pædofil) bliver brugt hele vejen rundt. Allerede der ligger der en nærmest uoverkommelig blokering og det er før man overhovedet begynder at diskutere dette svære emne.

Som situationen er må man bare være glad for at man bor i Danmark og ikke i USA hvor helt basale rettigheder er forsvundet for pædofile. Udviklingen i Danmark vil gå i samme retning og der er ikke så meget at gøre ved det.
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar 2: Fordømmende debat

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej

Tjah, der er ikke mange der kæmper deres sag. Vi er måske nogen få sexologer, der tager fat i aviser og journalister, når de f.eks. blander incest, seksuelle overgreb og pædofili sammen i én begrebsmæssig forvirring.

Pædofili er ikke strafbart - det er en orientering.
Sex med børn under 15 år er strafbart.
Incest handler om sex mellem biologisk nært beslægtede - og er strafbart osse selv om det f.eks. gælder to voksne søskende, der har sex sammen.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Gæst

Sekualpolitisk forum

Indlæg af Gæst »

Hej

Hvad med Seksualpolitisk forum? Kæmper de ikke for en mere fordomsfri debat?

Har pædofile deres egen forening?
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Sekualpolitisk forum

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej

Jo Seksualpolitisk Forum kæmper for en mere fordomsfri debat, når jeg ikke er medlem, så er det fordi, at jeg synes, at deres syn er lidt for snævert.

De pædofile havde engang deres egen forening, men den blev nedlagt for et par år siden - efter hvad jeg ved.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Gæst

Til Per

Indlæg af Gæst »

Hej Per

Mange tak for dine hurtige og ærlige svar om et, synes jeg, meget misforstået emne.

Jeg ville gerne spørge dig om en ting:

Er du bange for, at pædofiles rettigheder bliver endnu mere svækket? Og synes du, de er det allerede?
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Til Per

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej

Det er vist noget der handler om 2 planer - det juridiske og så pøbelvældet.

På det juridiske plan, synes jeg ikke man kan sige, at de pædofiles rettigheder er blevet svækket. Det er mit indtryk, at man i høj grad tyer til behandlingsdomme ved seksuelle overgreb på børn, og at man tager hensyn til evt. dømtes forhold til de øvrige fanger.

Hvad angår pøbelvældet, så er der mange misforståelse og reaktioner fra krybdyrhjernen, og der kan lidt saglighed måske af og til hjælpe, selv om en del handler om boulevardpressens blik for let profit - at dyrke de laveste fordomme.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Senest rettet af PER HOLM KNUDSEN 13. aug 2008 07:41, rettet i alt 1 gang.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Brugeravatar
Martin
Tilmeldt bruger
Indlæg: 11
Tilmeldt: 11. aug 2007 13:49

Idealisme...

Indlæg af Martin »

er en fint ting, men realisme er nu svært at komme udenom i dag. At man som pædofil forsøger at kæmpe for sin sag er som en bil uden hjul - man kan ligeså godt indse, at det ikke rykker noget stort i samfundet - det er kun gangke få, der åbner et øje. At jeg har deltaget i et par interview har vist ikke ændret på noget, så der skal virkelig en god begrundelse til at, for mig, at fortsætte med bare én stavelse. Det giver bare endnu flere nederlag og så kan man ligeså godt bruge tiden fornuftigt - man kunne f.eks. give sig til at samle på noget enormt ligegyldigt eller se en kop olie fordampe.
Eller sagt på en anden måde; det er kun én selv, der kommer i første række og så er man bedst tjent med at få det bedste ud af det.

At undervise i folkeskolen og vide, at man gør en forskel eller bare det at snakke i 10 minutter med naboens dreng eller datter og vide, at han/hun går hjem med en glad følelse af, at der var en, som viste interesse, er en langt større personlig gevinst.

Hvis man som pædofil skal gøre en aktiv indsats for at ændre samfundsholdningen, bliver man nødt til at have et opland, og ikke et klinisk og alt for teoretisk et af slagsen, da alt andet virker som lobbyvirksomhed i folks øjne. Jeg kontaktede også Sexualpolitisk Forum, men fik beskeden, at den slags ønskede de ikke at have med at gøre, selv om de har et par fornuftige medlemmer. Det er altid lidt trist, når grænsen for frisind går til moral og ikke bunder i de følelser og tanker, som nogle af os går med.

Tilbage kan man så råde pædofile til ikke at bryde loven og ellers mener jeg ikke, at man som pæofiil skal stå til ansvar for andet. Kort og godt; skal samfundet diktere, hvad der er forkert at føle, og ellers ikke gengælde med blot en smule forståelse, retuneres der ikke ret meget tilbage herfra. Kun at jeg ikke ville udsætte et barn for noget, som ender med at ødelægge vedkommenes liv.

Venlig hilsen Martin (fra det lidt negative hjørne i aften)
Baru
Tilmeldt bruger
Indlæg: 2
Tilmeldt: 2. aug 2008 22:30

Indlæg af Baru »

Hey, Det var mig der skrev det fjerde indlæg i denne tråd. Har oprettet en bruger så det hele ikke bliver alt for indviklet.

Martin, det er meget muligt at du ikke ændrede noget generelt set, men den artikel har sgu haft betydning for mig. Jeg læste den i Chili dengang i 2002. På det tidspunkt var jeg stadig ekstremt usikker på hvem og "hvad" jeg var. Ja jeg var seksuelt interesseret i børn men kunne ikke "stemple" mig selv som pædofil. Den artikel var en af de første ting jeg læste, som gav et mere nuanceret billede af det at være seksuelt tiltrukket af mindreårige. Jeg kan ikke påstå at den ændrede mit liv, men den har været en vigtig brik for mig.

I teenage årene og i starten af tyverne ignorerede jeg bare min seksualitet. Selvfølgelig vidste jeg godt at jeg var tiltrukket af mindreårige piger, men jeg tænkte bare at mine tanker jo ikke gjorde nogen ondt, og at det nok gik over stille og roligt. Det var også den holdning jeg havde både før og efter at jeg læste det interview i Chili. Alligevel var den artikel med til at ændre lidt på min indre debat. Folk der "stemplede" sig selv som pædofile havde ikke nødvendigvis de holdninger som jeg troede.

Der gik nogle flere år og mit liv begyndte stille og roligt at falde fra hinanden. For et par år siden tog jeg endelig emnet op overfor mig selv. Jeg tror at jeg var nået til det punkt, hvor jeg ikke længere kunne bilde mig selv ind at jeg var "normal". Der begyndte jeg at lede på nettet efter information og jeg fandt denne side. Jeg skrev et brev til Per og fik et fint svar (har dog mistet email korrespondancen fra dengang). Det resulterede i at jeg tog kontakt til sexologisk klinik.

I 4-5 måneder var jeg derinde en gang om ugen. Jeg kan ikke påstå at det ændrede særligt meget for mig, men bare det at kunne snakke åbent med en anden person var befriende. Man kan have en lang diskussion om sexologisk klinik, men det bliver i et andet indlæg.

I dag er jeg nogenlunde ovenpå. Jeg var på lykkepiller et stykke tid men er det ikke mere, og det går ok. Det vigtigste i hele processen har været at opdage, at jeg ikke er alene i verden. Der findes rigtigt mange pædofile derude med fornuftige holdninger. Martins interview var det første jeg så, siden har jeg set meget lignende på nettet.

Man kan ikke ændre samfundet, men for den enkelte pædofile kan adgangen til de mere nuancerede holdninger være vigtig. Jeg kan frygte at hvis folk går rundt og har det meget dårligt med sig selv, så kan de også lettere komme til at gøre noget forkert.
Brugeravatar
Martin
Tilmeldt bruger
Indlæg: 11
Tilmeldt: 11. aug 2007 13:49

Indlæg af Martin »

Jeg takker for dine ros.
Jeg kender også en, som har læst den og fik et mere nuanceret indtryk af, hvad det betyder og hvad det indebærer. Det er en lidt længere forklaring, men det var gennem en fælles bekendt.

Artiklen er så også en af de mere positive i nyere tid, mener jeg.

Men det jeg mente med idealisme og realisme er, at man skal passe på med at tro, at en enkelt artikel gør en forskel i samfundet - det kan godt være, den gør en forskel hos enkelte individer, men den store revolution oplever man ikke. Nogle pædofile nærmest lovpriser internettet og dets muligheder for at nå ud til folk, men man skal også her passe på med at tro, at bare fordi man laver en hjemmesiden med et budskab, at man vågner op til en anderledes verden i morgen.

Tilbage er så spørgsmålet, hvad man så kan gøre - jeg ved det ikke.

Jeg har også været inde på SK og deler også din opfattelse - også fordi jeg så kan sende den tilbage til folk, der anbefaler mig at søge hjælp. Men erfaring er, at SK en enormt god til at håndtere folk, som virkelig har det dårligt med deres sexualitet, og som ikke er i farezonen for at begå noget ulovligt. De virker faktisk ret afslappet og jeg blev ikke engang banket oven i hovedet, fordi jeg har undervist i folkeskolen - det blev kun bragt på bane da jeg selv spurgte, hvorfor de ikke havde spurgt til det.

Det som pædofile måske kunne bruge i samfundet er et sted at snakke åbent om det - desværre findes der ingen steder. Det er også derfor, jeg er ret negativ overfor Seksualpolitisk Forum. Heraf er også min opfattelse, at hvis man holder sig på den rigtige side af loven, kan man tillade sige at give en fuck-finger til samfundet da samfundet alligevel ikke kan tilbyde de lovlydige pædofile noget som helst.

Men jeg tænkte, om du måske havde lyst til at dele din erfaring med oplevelser hos Sexologisk Klinik.
Brugeravatar
Martin
Tilmeldt bruger
Indlæg: 11
Tilmeldt: 11. aug 2007 13:49

Re: Svar: Fordømmende debat

Indlæg af Martin »

PER HOLM KNUDSEN skrev:Hej

Jeg kan kun give dig ret! De pædofile, jeg har mødt, har alle som én haft nogen meget umodne karaktertræk, som de havde stor brug for dels at erkende og dels for at udvikle til voksne interesser.
Kan du forklare/omskrive, hvad du mener med umodne karaktertræk? Gerne også den sidste sætning.
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar 3: Fordømmende debat

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Baru

Det glæder mig at mit svar til dig den gang hjalp dig lidt videre. Hvis du ved, hvornår ca. du skrev og under hvilket navn, kan det tænkes, at jeg har din henvendelse liggende endnu, hvis du er interesseret (af historiske årsager). I så fald skriv til mig på min email.

Du skal være velkommen til at skrive igen.

------

Hej Martin

Nu er folk jo forskellige, men overordnet var det karakteristiske for de personer, jeg har haft i konsultation, at de i en eller anden grad havde en frygt for seksuel / kærlig kontakt til et ligebyrdigt, voksent menneske, ofte fordi de ikke selv opfattede sig som en ligebyrdig voksen, og så var kontakt til børn langt nemmere for dem. Man kan måske sige, at de havde det svært med "voksne koder", hvor børn måske er mere umiddelbare.
Og det betyder selvfølgelig, at det er noget de kunne have brug for at træne.

Med hensyn Rigshospitalet, Sexologisk Klinik og en diskussion af jeres erfaringer, så skal I være velkommen til at oprette en tråd her.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Gæst

Indlæg af Gæst »

Hej

Jeg startede dette indlæg i sin tid og vil bare lige give min mening til kende.

Jeg synes det er rigtig dejligt at se, at der var flere der skrev i artiklen og at jeg synes det er flot, at Jeres seksualitet.

Jeg synes det er hyklerisk, at politikerne bryster sig af at have stor tolerance overfor anderledes tænkende, men ikke engang prøver at sætte sig ind i, eller forsøger at stille den hjælp til rådighed, som mennesker med pædofile følelser kan have behov for.
Vi har næsten ingen offentlige sexologiske klinikker i Danmark!
Besvar

Tilbage til "PÆDOFILI"