Manglende tillid og jalousi

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om JALOUSI OG SKINSYGE
Besvar
lulu1980
Ny bruger
Indlæg: 1
Tilmeldt: 14. maj 2007 14:14

Manglende tillid og jalousi

Indlæg af lulu1980 »

Hej,

jeg er en pige på 26, og jeg har et problem med tillid og jalousi.

Indtil fornyligt boede jeg sammen med min kæreste, der er 3 år yngre end jeg. Efter min sidste eksamen i januar, gik han fra mig og ville gerne ud og bo for sig selv, med alt det der hører til, være sammen med andre osv.

Efter ca 14 dage, ville han gerne prøve igen, da han savnede mig og det vi havde sammen. Jeg accepterede, og vi var enige om at vi ikke var sammen med andre.

Pga. min jalousi eller manglende tillid efter vores brud, var mine sanser skærpet mht. ham og hvad han følte.
En morgen, mens han sov, gjorde jeg det man ikke må... Jeg læste hans beskeder på hans tlf. Jeg ville jo gerne ha et indblik i hans liv, nu da han var flyttet. Og det var den eneste måde jeg kunne komme i tanke om.

Til min store sorg opdagede jeg at han havde skrevet sammen med en kollega, om at han skulle komme hjem til hende efter en tur i byen (dvs. kl 3 om natten) - jeg konfronterede ham med det, men han sagde, at han ikke havde gjort noget. Og jeg tror på ham, fordi han angrede det så meget og var utrolig ked af, at han ikke havde været ærlig og bare sagt det til mig.

Vi besluttede at tage det som en helt ny begyndelse og ville se fremad!

Men nu kan jeg ikke lade være med at mistænke ham for at gøre det igen. Jeg bliver helt dårlig og kan ikke sove, når jeg ved han er i byen. Han har mange pige-bekendtskaber, og jeg bliver hysterisk og ked af det, hvis de ringer til ham! Jeg har en trang til at læse hans sms'er, hver gang han er på toilettet eller nede i kiosken. Jeg ved godt at det er forkert, men jeg ved ikke hvad jeg ellers skal gøre.

På en måde stoler jeg på ham, men andre gange tager følelserne over og jeg kan ikke styrer det!
Hvad skal jeg gøre? Hvordan kommer man videre?

Jeg elsker ham, og jeg vil ikke miste ham pga. min manglende tillid. Så jeg håber virkelig der en der har et råd, fordi jeg er ved at kvæle mig sig og vores forhold på den her måde.

De bedste hilsner lulu
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Manglende tillid og jalousi

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej lulu

Først må du se at blive voksen :1:. Når du er 26 år, så er du ikke længere en pige, så er du en kvinde. Pige knytter sig til barn og til manglende voksent ansvar for sig selv. Læs FRA BARN TIL VOKSEN i kategorien OM PSYKEN her i PSYKE & SEX DEBAT.

Hvad handler din jalousi om, handler den om, at du er bange for at miste ham, eller er du bange for, at de andre er bedre end dig? Er det først efter det kortvarrige brud, du er blevet jaloux? Hvordan har du det ellers med din selvfølelse?

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "JALOUSI OG SKINSYGE"