Jalousi en psykisk lidelse?

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om JALOUSI OG SKINSYGE
Besvar
Gæst

Jalousi en psykisk lidelse?

Indlæg af Gæst »

hej per

jeg har fornyligt opdaget at jeg er jaloux

jeg ved ikke hvordan jeg skal komme over det men der sker det at min kæreste som jeg har været sammen med i lidt over 1½ år er startet i et nyt job jeg ved hun har meget ansvar og bruger al sin energi der

på samme måde har jeg det med mit forskellen er bare at jeg ik tager det så meget med hjem fx ka det irritere mig at hun sms'er en hel aften med en anden mand som jeg i forvejen ska hører om konstant og det har endt i flere skænderier og nu er vi ikke sammen mere vi bor stadig sammen men jeg dummede mig ved at true med at slå hende fordi jeg blev så vred over at blive såret sådan og følte at hun ikke kunne/ville se hva hun gjorde imod mig

jeg ved nu at jeg gik over stregen men jeg må indrømme at jeg aldrig har været jaloux før nu og det piner mig mere end noget andet her i verden specielt fordi vi har været så meget gennem sammen som vi ellers har kunne klare sammen

men det er svært når man føler der er noget der invadere ens hjem og ens liv og man intet ka gøre for at få det på afstand

jeg vil gerne ha hende igen som det var før og hun har givet mig en chance for at rette op på det og jeg ska nok til en psykolog problemet er så min jalousi for jeg ved at jeg ville gå fuldstændig amok hvis hun var sammen med en anden i den periode hvor vi nu ik er sammen men stadig bor sammen det værste er nok det at hver morgen når hun tager afsted føles det som at blive forladt og det er svært at leve med hverdag

desværre har jeg ingen steder at ta hende det gør det osse svært så det korte og det lange er hva gør jeg for at rette op på det her for jeg er villig til at gøre alt

mvh jaloux bastard
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Jalousi en psykisk lidelse?

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej

Jalousi kan være en psykisk lidelse, og når den er det, vælger jeg at kalde det skinsyge. :idea: Læs mere i PSYKE & SEX om Jalousi & skinsyge.

Men jeg tror nu ikke, at jeg i første omgang ville vælge at kalde det skinsyge for dit vedkommende. Det ved jeg for lidt om dig til. Men jeg synes, at det lyder som en klog beslutning at opsøge en professionel psykoterapeut, og så vil jeg mene, at I begge 2 skal i noget PARTERAPI. Det er ikke til at vide, hvad der er dit, og hvad der er hendes, og hvad der sker mellem jer. SÅ PARTERAPI!
:idea: Inden du/I vælger en psykoterapeut, så kig lige på denne side om VALG AF PSYKOTERAPEUT, SEXOLOG ELLER PSYKOLOG.

:!: NB! Og husk: STORE BEGYNDELSESBOGSTAVER EFTER PUNKTUM og ved NY sætning hjælper på læsbarheden!!! Det er jo ikke en mobiltelefon, det her!!! :1:

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "JALOUSI OG SKINSYGE"