Jalousi

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om JALOUSI OG SKINSYGE
Besvar
Illuminaris

Jalousi

Indlæg af Illuminaris »

Jeg er en fyr på 37 der endelig har fundet mig en kæreste problemet er, at hun er vildt jaloux på en ude på mit arbejde - i dag kom hun og spurgte om jeg ville arbejde over sammen med hende og en anden jeg sprang straks til og håbede min kæreste ville komme med - men nej der tog jeg fejl. Hun sagde blankt nej selv om jeg ved hun er / kommer i pengenød.

Samtidig er der en på arbejdet der render efter hende - hun har adskillige gange sagt at hun er overbevist om at han er interesseret i hende - men hun bedyrer at hun ikke er det - i stedet for at tage hjem ville hun tage ud og shoppe - men skrev senere til mig at hun var blevet samlet op af ham der er interesseret i hende og blev kørt hjem af hende. Jeg føler lidt det var en hævnakt fra hendes side af idet hun har sagt hun ikke skulle køres nogensteder af ham - alligevel tog hun med. Jeg tror på hende når hun siger hun ikke er interesseret men hun ved samtidig at jeg er irriteret over at hun giver ham så meget opmærksomhed helt åbenlyst - stopper fx helt med at arbejde med at snakke for at snakke med ham.

Jeg gør hvad jeg kan for at slå koldt vand i blodet - men samtidig føler jeg mig hæmmet af hendes jalousi - fx fortalte jeg hende at jeg snakkede med en pige jeg kender gennem et spil der bor i England det fik hende til at ville vide om jeg var interesseret i noget der - yderligere føler hun til tider at jeg har hende til jeg finder "noget bedre" men der er ikke noget jeg hellere vil end hende.

Jeg ved hun har et lavt selvværd alt hvad jeg roser ved hende nedtoner hun - eller gør til noget negativt - jeg syntes hun har en erotisk dejlig figur og nogle pæne ben men hun syntes hun har en fed røv og fede lår - jeg har fået hende til at sige tak i stedet for at begynde på sin negative opfattelse af sig selv for jeg elsker hende som hun er !

Jeg føler mig komplet magtesløs i det og ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre det æder mig op indefra at det menneske jeg elsker ikke tror på mig når jeg siger til hende at jeg ikke vil andre end hende.

Jeg ved hendes første kæreste har været hende utro og at ham hun kendte sidst har behandlet hende dårligt

Vil slutte nu

MvH
Illuminaris
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Jalousi

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Illuminaris

Der er et udtryk der hedder, at man kan vise hesten vandtruget, men man kan ikke svinge den til at drikke. Og de mennesker, der er hårdt ramt af skinsyge og lav selvfølelse, kan det være ganske vanskeligt at omgås eller være i et forhold til. Det handler først og fremmest om at få dem overbevidt om, at det vil være rigtig gavnligt for dem at få gjort noget ved selvfølelsen og ved de gamle svigt og traumer, der fylder op i deres psykiske rygsæk.

Du kan næppe gøre andet end at være tålmodig og kærlig - og for din egen skyld ikke lade dig køre ned af det, hun bruger til at kører sig selv ned med. Du kunne jo vælge den vinkel at sige til hende, at du sådan set er ligeglad med, om hun tror på, at du elsker hende, så længe du bare selv ved at det er rigtigt :1:. Det vil jo gøre livet lidt nemmere for dig, at du ikke behøver at skulle overbevise hende - og måske hende lidt mere nysgerrig :1:.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Gæst

Re: Svar: Jalousi

Indlæg af Gæst »

Jeg er bare i vildrede for hendes jalousi grænser næsten til det utopiske - jeg vil hende enormt gerne men det er svært når jeg skal spille skuespil overfor folk jeg før har været glad og munter overfor fordi jeg føler jeg skal være forsigtig overfor hende
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar 2: Jalousi

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Illuminaris

Jeg ved (af egen erfaring) at det kan være ganske vanskeligt at bevare sin egen jordforbindelse, når ens partner plages af skinsyge. Men du hjælper hende faktisk ikke ved at spille skuespil og være overforsigtig i forhold til hende, faktisk kan det nemt øge hendes mistænksomhed - i og med du jo så på den måde faktisk holder noget skjult for hende - nemlig hvem du er.

Støt hende i at få noget psykoterapi, så skinsygen ikke skal plage hende og dig.
:idea: Inden hun vælger en psykoterapeut så kig lige på denne side om Valg af psykoterapeut, sexolog eller psykolog.

:idea: Læs mere i PSYKE & SEX om Jalousi & skinsyge.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Senest rettet af PER HOLM KNUDSEN 11. okt 2006 17:28, rettet i alt 1 gang.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Illuminaris

Re: Svar 2: Jalousi

Indlæg af Illuminaris »

Endnu en gang er hun blevet jealoux - det er simpelthen for meget for mig - sidste gang snakkede om at jeg havde været på toilettet på arbejde for at få tilfredsstillet den værste lyst - hun vendte det hurtigt om og mente jeg havde kigget meget på en bestemt fra arbejdet ( en jeg ikke har den ringeste interesse i )

Forleden snakkede jeg med en anden og hun blev jealoux igen - det store problem er at hun bare forsvinder - siger hun har en aftale eller andet og så hører jeg ikke fra hende længe - noget der gør mig meget utryg - især når hun bare siger hun har en aftale - vores forhold er stadig ganske nyt 13 mdr - men føler ikke at jeg til min partner kan sige jeg har en aftale for slet ikke at lade høre fra mig i 2-4 timer - føler jeg har et ansvar for hendes tryghed - og mener man bør oplyse hvad eller hvem og hvor man har en aftale - jeg har i forvejen meget svært ved at have tillid til andre mennesker og hendes reaktion får mig til at tænke på om hun er værd at satse på.
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar 3: Jalousi

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Illuminaris


Det er meget svært at være kæreste med eller leve med et menneske, der er så forbrændt af jalousiens flammer, som din kæreste er, og der er nok ikke så meget du kan gøre. Jeg synes dog, at I skulle overveje om PARTERAPI kunne hjælpe jer lidt.

:idea: Inden du/I vælger en psykoterapeut så kig lige på denne side om Valg af psykoterapeut, sexolog eller psykolog.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "JALOUSI OG SKINSYGE"