Jalousi dræber mit "forhold"

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om JALOUSI OG SKINSYGE
Besvar
Som59

Jalousi dræber mit "forhold"

Indlæg af Som59 »

Hej!
Jeg opretter det her indlæg, fordi jeg har nogle ting jeg skal have styr på.
Min "kæreste" og jeg har været sammen i 4 måneder, og ja, der er en grund til at jeg skriver gåseøjne ved kæreste og forhold.
- Hun slog op med mig for lidt over en uge siden, på grund af manglende tid og små problemer i forholdet (vi skændes dog overhovedet ikke).
Men et af de større problemer for MIG, var at hun skrev meget med en fyr, som jeg ikke kunne lide. Og det ved jeg hun stadig gør. Men på den anden side, jeg elsker at hun har masser af venner, og selvfølgelig skal hun da også skrive med drenge, men for mig virker deres samtaler som om det er lidt mere end bare venner.
Ham fyren, han har også en kæreste lige pt., og derfor forstår jeg heller ikke at han skriver som han gør til min "kæreste".

Problemet for mig er, at jeg kan ikke styre mig selv i forhold til at kigge på hendes telefon/Facebook beskeder, for at se om jeg virkelig ER den eneste hun har noget med. Jeg stoler på pigen, men ham drengen giver mig utryghed.

Hvordan skal jeg håndtere dette? Få styr på min jalousi, undgå at tjekke hende og tro på hende? Hvad skal jeg gøre?

Og det skal lige siges, at vi er på "pause" i øjeblikket.
Dog er vi sammen, sover sammen og kysser.

Hilsen Som59
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Jalousi dræber mit "forhold"

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Som59

Hvad er det ved hendes kammerat, som gør dig utryg? I princippet så kan han jo ville nok så meget med din veninde, og det er jo hende, der 100% bestemmer, hvad hun vil eller ikke vil. Har han noget du mangler?

Det er i den grad en uskik (og [warning] ulovligt Straffelovens § 263 (op til 6 mdr.s fængsel)) at kigge i din venindes telefon og private beskeder, så stop det straks.

Hvor gammel er du/hun?

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "JALOUSI OG SKINSYGE"