Talgknopper med mere

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om MÆND OG KNOPPER PÅ PIKKEN / PENIS
Besvar
AAhusfyr
Ny bruger
Indlæg: 1
Tilmeldt: 14. aug 2009 12:57

Talgknopper med mere

Indlæg af AAhusfyr »

Hej Per

Jeg har før skrevet til dig, og har før fået nogle rigtig gode svar :) Så jeg tænkte jeg ville give det et forsøg igen.

Jeg er nu 21, og har lige så længe jeg kan huske været plaget af talgknopper omkring penishovedet. Dette er jo ikke unaturligt, men i de seneste år har jeg også fået nogle på skaftet. Disse er blevet ret store, og gør at jeg tænker meget over hvad andre tænker, og jeg kunne derfor godt tænke mig at få dem fjernet. Men hvilken slags læge skal jeg gå til for evt. at få en laser- eller frostbehandling? Jeg bor i Århus og har haft kig på AROS privathospital, da de har en dermatologisk afdeling.

Et andet problem er at jeg i et par år nu har haft nogle små hudfolder på penis. De har typisk været ved roden, men jeg har så også fået nogle længere oppe. De er meget små, og generer egentligt ikke. Og jeg har kunnet fjerne dem med en saks uden problemer. Men nu tænkte jeg jeg nok hellere måtte spørge hvad de kunne være. Jeg har som sagt haft dem i et par år, og det er sjældent der kommer nye. Jeg har altid tænkt det kunne have noget at gøre med, at jeg siden jeg blev født har haft en hudfold på halsen f.eks.

Jeg er også for ikke så længe siden blevet testet for kønssygdomme hos min læge, og dette var både via blod og urinprøve. Så jeg har følt mig rimeligt sikker på, at det ikke er en kønssygdom.

Jeg har vedlagt nogle billeder. Et af penishovedet hvor man kan se talgknopperne rundt om, et af skaftet hvor man kan se talgknopperne dér. Og så et hvor man kan se hudfolderne.

Billede Billede Billede
Klik på billederne for at se dem større

Jeg håber du kan hjælpe mig, da jeg er ved at være ret træt af begge ting.

Mvh Ham fra Århus
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Talgknopper med mere

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej AAhusfyr

Det, du kalder "talgknopper", og som jeg osse tidligere gjorde, er PAPLER.

De knopper, der er på skaftet, ligner Molluscum contagiosum eller vandvorter (Sexsygdom.dk), eller det kan være Fordyce's spot (Wikipedia - eng.). Lad din læge kigge på både papler og knopper.

Med hensyn til hudfolder, så kan jeg blot se, at din forhud folder, men lad din læge kigge på det i samme omgang. Du kan så spørge din læge, hvor meget af det der kan klares via det offentlige sundhedsvæsen.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
JesperG
Tilmeldt bruger
Indlæg: 5
Tilmeldt: 27. mar 2010 11:56

Re: Talgknopper med mere

Indlæg af JesperG »

Umiddelbart vil jeg tro, at der er tale om vandvorter. Fandt du ud af, hvad det var? Lad endelig være med at pille i dine vandvorter, da det smitter vanvittigt meget. Ifølge http://www.sundhedslex.dk/vandvorter.htm kan du smitte dig selv, hvilket betyder, at hele dine penis og andre hudområder du rør bagefter, kan blive fyldt med vandvorter. De kan fryses eller skrabes ved.
Besvar

Tilbage til "MÆND OG KNOPPER PÅ PIKKEN / PENIS"