Talgknopper eller bumser?

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om MÆND OG KNOPPER PÅ PIKKEN / PENIS
Besvar
mig

Talgknopper eller bumser?

Indlæg af mig »

Hej jeg er en dreng på 18 år og er i en lidt uheldig situation.. jeg ved ikke om jeg har talgknopper eller hvad det er?
Jeg har haft dem i over 5 år nu og er ved at være ret træt af dem.
De er ikke så synlige men jeg vil meget gerne vide hvad det er og om de eventuelt kan fjernes med bumsecreme?
Jeg har ikke noget problem med de typiske talgknopper på selve pik hovedet.

Udseende: Det er ligesom bumser, der kan blive trykket materie ud af dem ca. engang om dagen. De sidder på min forhud nede fra roden op til hovedet og også på forhuden der går op over hovedet. De har altid siddet de samme steder, dvs. når man har trykket materiet ud af dem er det ligesom der stadig er et "depot" som så bare er tømt, dette depot er så fyldt op igen dagen efter.
De er vel omkring 1-3mm i diameter.

Materien er ligesom ved hudorme i ansigtet, altså hvid og ikke fyldt med blod/gennemsigtig væske. altså en hvid creme der har samme farve hele vejen igennem.

De klør ikke eller er videre ubehagelige, det er kun visuelt de er irriterende.

Billede
Klik på billedet for at se det større

mvh. Mig 8-)
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Talgknopper eller bumser?

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej mig

Dit billede viser tydeligt TALGKIRTLER og hårsække, og de skal jo være der. Det hvide du kan trykke ud er talg, som holder huden ved lige.

Det er muligt, at du osse har lidt Fordyce's spot (Wikipedia - eng.), som er helt uskadelige.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "MÆND OG KNOPPER PÅ PIKKEN / PENIS"