Fordyce spots

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om MÆND OG KNOPPER PÅ PIKKEN / PENIS
Besvar
michael_112

Fordyce spots

Indlæg af michael_112 »

Jeg har i nu 15 år (jeg er 30), lidet af knopper og "udslæt" på penis. Jeg har 2 gange konsulteret min egen læge, som ikke umiddelbart kan give et klart svar på hvad det er, men beroliger mig med, at der ikke er grund til bekymring, da peniser nu engang ser forskellige ud.

Ved at google på emnet, har jeg fundet frem til, at det er fordyce spots jeg "lider" af, men kan samtidig også konkludere, at det er helt normalt, og at rigtig mange mænd har dette.

Det ligner dette til forveksling:

Billede

Udover disse naturlige talgkirtler (som det jo næsten må være?), har jeg ligeledes et rimelig stort område med "udslæt" på den forreste del af forhuden (den del der samler sig foran glans). Jeg er meget i tvivl, om dette ligeledes er fordyce spots, da det jo ser markant anderledes ud end førstnævnte knopper.

Udslættet ligner dette, men dækker hos mig et større område af forhuden - hele vejen rundt, men dog mest på undersiden:

Billede

Jeg søger lidt rådgivning omkring eventuel behandling, samt en be-/afkræftelse af, om sidstnævnte "udslæt" ligeledes er fordyce spots, eller om lidelsen er en anden?
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Fordyce spots

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Michael

Ja, som din læge fortæller, så ser pikke ganske forskellige ud, og mange har f.eks. fordyce spots og papler. Begge dele naturlige knopper på huden, som man ikke skal gøre noget ved eller søge behandling for. Og knopperne smitter ikke.

:idea: Fordyce's spot (Wikipedia - eng.)

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "MÆND OG KNOPPER PÅ PIKKEN / PENIS"