Hvordan gør man ?

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om PIGER OG FØRSTE GANG
Besvar
den nervøse

Hvordan gør man ?

Indlæg af den nervøse »

Jeg er en pige på 17 år, og jeg er jomfru!

Jeg er ret nervøs for den første gang, da jeg simpelthen ikke ved, hvad jeg skal gøre. :shock:

Jeg føler mig lidt som den eneste 17-årige der stadig er jomfru. Og det er underligt når de andre i klassen snakker om sex. :?

Sådan noget kan jeg slet ikke snakke med min mor om. Sex er lidt et tabu hjemme hos os. Jeg synes helt ærligt at det vil være for pinligt at snakke med mine forældre om det.

Jeg vil gerne have, at min første gang bliver uforglemmelig, men ikke fordi det var totalt akavet!

Men hvordan gør man egentlig? Altså jeg ved det godt sådan rent teknisk, men hvad med alt det de ikke lærte os i seksual undevisning?

Hvordan starter man, hvad gør man under forspillet? Hvor længe varer det? Hvad med stillinger, bliver man i den samme, eller skifter man? Kan en pige få orgasme under selve samlejet, eller 'kræver' det at klitoris bliver stimuleret? :11:

Alt sådan noget, og mere til håber jeg at få svar på! Så vil også gerne høre om andre gode og 'vigtige' ting. :)

Ved godt at jeg er totalt uvidende, men vil gerne have styr på tingene. (Gerne inden fredag ;) )

På forhånd tak.

[flirtk]
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Hvordan gør man ?

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej den nervøse

Først så finder man sig en kæreste, som lærer godt at kende. Så øver man sig stille og roligt med at lære hinandens kroppe at kende. Og når kender hinanden godt nok og ved, hvordan man beskytter sig mod kønssygdomme og uønsket graviditet, så har man samlege. Det er i hvert fald den ideelle fremgangsmåde, hvis man "vil have, at den første gang bliver uforglemmelig". ;)

Hvis man ikke kender hinanden godt og i øvrigt ikke har sat sig nogenlunde godt ind i det, så kan første gang sagtens blive "uforglemmelig", selv om en del ville ønske, at de kunne glemme den første gang. :1:

Så hastværk er lastværk, drop det med fredag, når du ved så lidt, få fat i nogen bøger og sæt dig ind i det. Lær din kæreste at kende først. Der er mange, der snakker som om, de har prøvet alt muligt, og der er meget fake. Lad være med at gå i konkurrence med de andre, det har intet med nydelse at gøre.

Det her var så nogle af de "andre gode og 'vigtige' ting" først :1:.

Det er meget individuelt, hvordan forspillet er, og hvor længe det varer, hvis der overhovedet er noget forspil ;).
Hvor længe sex varer er osse individuelt, men der var fornyligt en undersøgelse om Good Sexual Intercourse Lasts Minutes, Not Hours, Therapists Say (Science Daily).
Man bruger de stillinger, man synes er rarest, mest ophidsende, mindst belastende, hvor man bedst kan komme til osv. Man prøver sig frem til at starte med!
Nogle (få) piger kan få orgasme alene ved samlegebevægelserne, men de fleste skal have en hjælpende finger, tung m.m. på klitoris - under/før/efter.

:!: Gå på Biblioteket og lån Anna Louise Stevnhøj: Før den første gang, Bogen til unge om kys, kæleri, krop, sex og følelser.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "PIGER OG FØRSTE GANG"