Sex i det hele taget!

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om DRENGE OG FØRSTE GANG
Besvar
Jomfrumanden

Sex i det hele taget!

Indlæg af Jomfrumanden »

Hej Per
Håber at jeg placerede det her det rette sted! :D
Jeg er en dreng/mand på 17 år, og jeg har aldrig så som været i tæt kontakt med en pige (kys, samleje eller andre finurligheder). Og jeg er et kæmpe spørgsmålstegn om sex og dets andre grene! F.eks. ved jeg ikke, hvor jeg skal begynde med sex...

1. Begynder man med Sex? eller laver man oralsex til at starte med? Jeg har virkelig ingen anelse.
2. Når man så er inde i pigen, og man har nydt hinanden og man selv er kommet, og hun ikke er... hvad gør man så?? Giver hende finger og/eller oralsex igen? Eller skal man så bare stoppe???
3. Hvor mange gange skal man komme i løbet af en samleje? Gør man det kun engang, eller måske hele 4-5 gange? Og hvor hurtigt kan en normal penis når at ''reloade'', så den kan få fuld erektion igen?
4. Jeg har måske et par minutter at løbe på, når jeg onanere, men hvor lang tid vare samleje sådan ca.? Hvis det er forskelligt, så bare for en teenager! :)

Jeg ville blive omtrent dobbelt så klog på Sex, hvis du vil give dig tid til at svare mig!

Ved godt at der ikke er nogen lov om, hvordan sex skal udføres... men det kunne være rart med en ''plan'', man sådan kunne gå ud fra :D

Og lige til sidst. Tusind tak for dette mega fede forum!
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Sex i det hele taget!

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Jomfrumanden

Hvis det kan være dig nogen trøst, så havde jeg heller ikke været særlig tæt på en pige, da jeg var 17 år :1:.

Først, så er det nok en god ide, at læse rundt omkring her i PSYKE & SEX DEBAT, der er der masser af viden at få, og du kan osse læse en masse i PSYKE & SEX.

Og få fat i nogen bøger for unge om sex, f.eks Anna Louise Stevnhøj: Før den første gang, Bogen til unge om kys, kæleri, krop, sex og følelser.
Den kan du få fat på på Biblioteket

1) Det er skam meget forskelligt, hvordan man starter, men mon ikke de fleste starter med at kysse og kæle for hinandens kroppe, og kæle for de erogene zoner, kønsorganer, bryster m.m. Nogen går så over til oralsex inden de har egentlige samlege, og det er ikke noget man skal.

2) Så kan kan kæle for hendes klitoris med fingeren, tungen, et massageapparat, eller hvad hun nu har lyst til. Spørg hende :1:.

3) Man skal ikke komme nogen bestemte gange. De fleste drenge/mænd kommer én gang, nogen kan flere gange, men det er de færreste - det er nemmere, når man er ung, og sværere, når man bliver ældre. For piger/kvinder er det anderledes, hvor de nemmere kan komme flere gange, hvis de ellers har lært sig at få orgasme. De er jo ikke afhængige af at få erektion, på samme måde som drenge/mænd.
For drenge/mænd kan der gå alt fra 10 minutter til flere dage, før den er oppe at stå igen - afhængigt af personen og alderen.

4) Et samlege kan vare fra et halvt minut og til man falder døde om efter flere timer. En undersøgelse for nyligt viste, at mange opfattede de bedste samleger som nogen, der varede mellem 3 minutter og 13 minutter - så det handler ikke om marathon-udfoldelser.
:idea: Good Sexual Intercourse Lasts Minutes, Not Hours, Therapists Say (Science Daily)

Og husk, det er en ret dårlig ide at stræbe efter det perfekte. :1:

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "DRENGE OG FØRSTE GANG"