Flyveskræk

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om FOBIER
Besvar
Martin

Flyveskræk

Indlæg af Martin »

Hej...

Min kærestes lillebror kan ikke lide at flyve så han gør det ikke. Jeg er selv ikke tvivl om at det kan løses ved hjælp af lidt adfærdsterapi men problemet er at han ikke selv vil indrømme, at han er bange for at flyve og det er temmelig tydeligt, at det er det han er.

Kan man på nogen måde få ham til at indrømme dette så han kan få hjælp og så vi alle sammen kan komme uden for Europa?

Martin (21)
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Flyveskræk

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Martin

Det er jo lidt underligt at nogen af os er bange for at flyve [fly], ned kommer man jo altid på den ene eller anden måde :).

Den bedste måde at få ham til til at indrømme er vel at invitere ham med på en flyvetur, så kommer det vel helt af sig selv.

Nu er der jo flere grunde til at mennesker ikke kan lide at befinde sig i en flyvemaskine, dels kan nogen ikke lide selve det med højden (højdeskræk), dels kan nogen ikke lide at være spærret inde (klaustrofobi), dels er nogen bange for selve det ikke at have kontrol over situationen, dels har nogen måske erfaringer med at familie og venner er kommet til skade ved flyulykker osv., men langt de fleste kan kureres for deres flyskræk, hvis de er motiveret for det, og det er din kærestes lillebror åbenbart ikke p.t.

Selv har jeg hjulpet et par mennesker så meget af deres flyskræk, at de kunne flyve der hen hvor de ville, og samtidig er jeg heller ikke selv alt for glad for at flyve, men gør det nu alligevel :).

Billede

Her er et link om flyskræk:

:idea: Undgå flyskræk - Flyskræk - sådan forebygger du flyskræk


Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "FOBIER"