Kan Klamydia ligge i dvale?

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om KLAMYDIA
Besvar
R. Johansen

Kan Klamydia ligge i dvale?

Indlæg af R. Johansen »

Hej Per.

Min kærste gennem mange år har fået konstateret Klamydia, han har nu fået nogle piller til sig selv og til mig. Hans læge fortalte ham, at man skal ha været sammen med en anden, der har Klamydia inden for et år for at få det.

Jeg ringede jo straks rundt til forskellige læger for at høre deres mening om, hvor vidt man skal ha været sammen med en inden for et år eller ej.
Der var delte meninger om dette og nogen mente, at man kunne ha fået det for flere år siden, og at sygdommen godt kan ligge i dvale.

Det skal lige siges at min kærste og jeg har en søn som ikke havde øjenbetændelse, da han blev født så jeg går ikke ud fra han skal testes?

Mit spørgsmål til dig lyder:

Kan Klamydia ligge i dvale? Eller skal man ha været sammen med en inden for et år for at blive smittet?

Hilsen

R. Johansen
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Kan Klamydia ligge i dvale?

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej R. Johansen

Man kan måske ikke sige, at klamydia "ligger dvale", men snarere at man kan have klamydia symptomfrit i adskillige år, og det gælder både for mænd og kvinder. For 30 år siden betragtede man den slet ikke som en kønssygdom af betydning og behandlede ikke for den. Det er først siden man har opdaget sygdommens skadevirkninger på bl.a. æggelederne.

Så det er nok ikke til at sige noget om, hvornår din kæreste har fået sin klamydia - og det giver nok osse mindst ballade i familien, hvis du tror på, at han ikke har fået den inden for det sidste år :1:.

Alle nyfødte får dryppet deres øjne rutinemæssigt mod klamydia.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "KLAMYDIA"