Forvirret vedr. hans følelser til mig

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om PARFORHOLDET (Bemærk de andre emner i denne kategori)
Besvar
Snussi

Forvirret vedr. hans følelser til mig

Indlæg af Snussi »

Jeg har været sammen med min kæreste nu i 8 mdr. det var lidt svært at komme ind på ham i begyndelsen da jeg tror han ikke var helt sikker på om det var mig han ville være sammen med, men efter at han har mødt min familie og venner i sommeren, og at jeg besluttede mig for at ville arbejde tættere på ham, så vi kunne se hinanden mere ofte, og at han kunne se at jeg gerne vil ham - synes jeg at vores forhold langsomt begyndte at åbne sig mere op, blive sjovere, og mere kærligt, jeg har sagt jeg elsker ham, jeg finder mig selv i at sige til andre personer at jeg elsker ham, men han har ikke sagt det til mig - endnu, og jeg tænker over om han virkelig gør? men forleden dag, ser vi en film sammen og han siger om skuespillerinden at " hun kunne være min kæreste !" det kom bare ud af det blå - jeg spurgte ham roligt hvad han mente, men intet svar. og dagen efter går jeg og spekulerer og spekulerer og det hele går op i en spids i mig, da jeg ser at hans ekskæreste minder meget om skuespillerinden. Det sårer mig meget at han sagde det.

elsker han mig overhovedet, han er lidt indelukket når det kommer til følelser - han vil ikke tale med mig når jeg er ked af det - så bliver han kold og distant. det gør mig bange og indelukket - og det skaber flere problemer.
Hvordan skal jeg komme ind på ham, så han kan åbne op, hvordan kan jeg finde ud af om han elsker mig? han er kærlig og betænksom men der er bare det punkt hvor det er ligesom om han ikke rigtig interesserer sig for mine tanker og følelser.
jeg er meget konfus pt., jeg elsker ham, vil ham, men føler mig ensom og gør mig selv ked af det med alle disse dumme tanker.
ved ikke hvordan jeg skal tackle det her -
håber du har nogle råd.

MVH
Snussi
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Forvirret vedr. hans følelser til mig

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Snussi

Nu skriver du ikke, hvor gammel du og han er? Mange mænd gør sig nok ikke så mange tanker om følelser og tanker, som noget man(d) skal dele, sådan som mange kvinder gør. Den slags deler mænd sjældent med hinanden på det intime plan, hvor i mod mange kvinder deler det med hinanden, så det er i grunden to meget forskellige verdener, der skal mødes f.eks. som det er beskrevet i John Grays mange bøger om Mars og Venus.
[bog] MÆND ER FRA MARS KVINDER ER FRA VENUS.

Nu ved jeg jo ikke lige, hvordan du elsker et andet menneske, men det er jo noget vi gør på meget forskellig hvis. For mig er det at elske et andet menneske en spontan følelser, der gør, at jeg ikke kan lade være med at sige til det andet menneske: "Jeg elsker dig" - og 10 minutter efter elsker jeg ikke det andet menneske, der er jeg optaget af noget andet - jeg nyser jo heller ikke hele tiden. :1: For andre mennesker er det en konstant følelse, en filosofi, en livsforsikring, og hvad ved jeg. Hvad er det for dig?

Måske skulle du mere koncentrere dig om det, I har sammen, gør sammen osv., end hvad han evt. ikke lige siger. Jo mere pres jo mindre kommer de fleste jo nok til at elske et andet menneske.

:!: Og husk: STORE BEGYNDELSESBOGSTAVER EFTER PUNKTUM og ved NY sætning hjælper på læsbarheden!!! Det er jo ikke en mobiltelefon [mobil], det her!!! (Siger den gamle dansklærer) :1:

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Snussi

Indlæg af Snussi »

Kære Per Holm Knudsen,
mange tak for det hurtige svar -
jo altså vedr. alder så er jeg 29, og han er 26.
Måske ved jeg ikke hvad kærlighed er... et godt spørgsmål til mig. Jeg har haft 2 forhold før ham - det første når jeg var 20, som kun varede 2 mdr, men vi var heller ikke forelskede i hinanden - det var sikkert, det var mest bare for at få en kæreste (!). Mit andet forhold varede da i næsten 7 år, og jeg nåede også at blive gravid på andet år, men fik desværre en spontan abort, som jeg helst ikke vil gå videre ind på, da jeg ikke mener det er relevant her. Det var en meget, meget sørgelig periode i mit liv, da jeg gerne ville have barnet, det ville vi begge. Men sådan skulle det ikke gå.

Min kæreste har haft 3 forhold før mig - og det længste har været på 6 mdr. Hans forrige kæreste før mig, holder han stadig kontakt til nogle gange. Hende som jeg dumt tror ligner den skuespillerinde fra filmen vi så sammen.

Med min kæreste har jeg sådan lyst til at sige : "Jeg elsker dig". Helt spontant som du også nævner det, men hver gang bliver jeg i tvivl om jeg skal gøre det eller ej, og jeg spørger også mig selv om hvorfor jeg ikke bare kan bryde ud med det. Men jeg vil helst sige det, hvor han ikke skal føle sig tvunget til også at sige det, hvis han nu ikke elsker mig, men bare kan lide mig. Jeg prøver at finde det rigtige tidspunkt og sted. Måske er dette også forkert af mig. Måske fordi jeg ikke siger jeg elsker ham, føler han måske at jeg ikke gør .... ?

Jeg vil ihvertfald fokusere mere på de ting vi gør sammen, det er godt tror jeg.

Jeg tænker på om du synes det er en god idé at jeg taler om mine følelser til ham, selvom det føles at han helst ikke vil ind på følelses emner. Jeg vil gerne lære ham bedre at kende, og jeg vil da også gerne have at han godt kunne tænke sig at lære mig bedre at kende. Hvorfor er han ikke så nysgerrig i min hverdag, eller hvad jeg drømmer om og sådan? Er det sager som jeg bare selv skal tale om uden at han spørger til det?

Jeg har følelsen af at jeg vil være tættere på ham, at han skal vide jeg er der for ham hvis han har brug for det, elske ham ... burde jeg sige dette til ham???

Jeg har også tænkt mig at spørge ham om der måske er noget han savner i forholdet. Jeg vil jo gerne vide hvis han føler der er noget i vejen, at han burde sige det til mig, ellers går jeg jo rundt og opfinder ting og sager, og overreagere, over-analyserer. Og det gør ondt. Jeg får mareridt af det, og kan ikke sove ordentligt. Det er ikke godt, og selvfølgelig viser det sig på mig.

Skal jeg give ham tid? Eller skal jeg konfrontere ham med mine tanker?

Venter på dit svar, og tusind tak for hjælpen. I situationer som disse er det godt at tale med nogle - specielt da jeg pt studerer i udlandet, og jeg ikke lige har min bedste veninde ved min side. Det er lidt ensomt til tider - og svært.

MVH Snussi
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar 2: Forvirret vedr. hans følelser til mig

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Snussi

Er din kæreste fra det land, du studerer i?

Jeg beskrev, hvordan jeg opfatter det at elske for mig - og jeg har lyst til at tilføje, at hvis jeg siger til et menneske: "Jeg elsker dig!", så vil jeg bestemt ikke have, at den anden straks udbryder: "Jeg elsker osse dig". I stedet kunne vedkommende måske glæde sig over, at jeg har sagt sådan - det er ikke en byttehandel i min verden. Vedkommende kunne måske i stedet sige: "Det må være dejligt for dig!" Underforstået, at det jo først og fremmest er den, der lige elsker, som er opfyldt af den gode følelse :1:.

Så sig det, når du har behov for det, og følelsen kommer op i dig, eller send en sms. Hvis din kæreste så straks siger: "Jeg elsker osse dig", så kunne du jo forklare ham, at han ikke skal føle sig forpligtet til at elske dig, men at han selvfølgelig er velkommen til at ytre sine varme følelser på et lidt senere tidspunkt. At det er godt med en nyde-pause.

Min gode ven Maria Marcus siger, at for hende er det at elske, når hun kan mærke, at hendes hjerte åbner sig :1:, det synes jeg er et godt billede. Døre står ikke åbne hele tiden, det gør hjerter heller ikke!

Det handler måske osse om at blive i sig selv, at kunne være med sig selv. Fortæl din kæreste om dine tanker og om dine følelser, når du har behov for det. Gå ikke og forvent at han spørger dig. Måske er han vokset op i en familie, hvor man ikke snakkede om følelser, så det hører måske ikke til hans umiddelbare behov. Ved at du gør det, så kunne han måske lære, at det kan have en betydning for ham at gøre det.

Hvis du vil spørge ham om følelser, så gør det enkelt og direkte og gå ud fra, at han ikke nødvendigvis ved, hvad du spørger om :1:.

:idea: Og kig under KÆRLIGHED her i PSYKE & SEX DEBAT

:idea: Min squash-makker Ebbe har en side, hvor han drøfter Eksisterer kærligheden?

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "PARFORHOLDET"