Dårlig sex med ny kæreste - what to do?

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om PARFORHOLDET (Bemærk de andre emner i denne kategori)
Besvar
Gæst

Dårlig sex med ny kæreste - what to do?

Indlæg af Gæst »

Håber, du kan give mig et tip eller to til, hvordan jeg kan bidrage til at få løst op for denne udfordring:

Jeg har mødt den skønneste mand, som er kærlig, hensynsfuld, galant, charmerende og intellektuelt udfordrende. Bedst af alt, så føler jeg mig rigtig godt tilpas og afslappet i hans selskab.

Problemet er, at han er helt utroligt dårlig i sengen - eller rettere: vi er vel dårlige sammen. Dog siger han, at han synes, vores sex er fantastisk. Jeg har indtryk af, at jeg har eksperimenteret mere end ham - trods en aldersforskel på mere end ti år, hvor han er den ældste - og generelt bare er mere eksperimenterende / udfarende end ham. Det er ikke per se et problem for mig, men bliver det måske alligevel lidt indirekte, fordi noget af det der i høj grad kan få mig op at ringe er følelsen af at blive taget. 'Mentalt' såvel som fysisk. Samtidig har vi sådan helt lavpraktiske problemer med, at han rører 'forkert' ved mig, ligesom han bare generelt rører for lidt ved mig inden penetration. Han virker lidt usikker, og det virker ikke som om, det er synderligt ophidsende for ham at forsøge at tilfredsstille mig. Han slikker mig heller ikke, selvom jeg konsekvent giver ham oralsex.

Jeg har ikke lyst til at give op, og alligevel kan jeg mærke, at jeg bliver mere og mere frustreret... Næsten på et plan hvor jeg får lyst til at skubbe ham væk og ordne tingene selv. Min frustration forstærkes desuden af, at mit sidste forhold var, hvad jeg vil kalde seksuelt eksplosivt. Fantaserer efterhånden om at være utro med min eks.

Jeg har forsøgt at fortælle, hvad jeg godt kan lide, han gør ved mig. Både diskret ved at rykke lidt rundt på hans hænder, og mere eksplicit med ord efter formen 'Jeg elsker, når du...'. Det virker som om, han lytter, og alligevel lader det til, at han har glemt, hvad jeg har sagt få minutter efter. Dette på trods af at han i alle andre sammenhænge er lyttende og uselvisk, ja nærmest en pleaser.

Mit spørgsmål er: Hvordan kan jeg blive bedre til at kommunikere, hvad jeg godt kan lide på en måde, så han faktisk agerer ud fra det? Og kan man få en mand til at være dominerende seksuelt, når det åbenbart ikke falder ham helt naturligt? Kan nemlig heller ikke lade være med at tænke på, om det her lidt er et sisyfosprojekt, fordi vi måske bare i bund og grund er skruet forskelligt sammen i forhold til, hvad vi tænder på.

K, 31
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Dårlig sex med ny kæreste - what to do?

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej K

Nogen gange så hjælper, at sige det lige ud til mænd, præcist som du har gjort det her i indlægget, han har jo åbenbart ikke forstået dine andre kritikmåder.

Du kan jo sige lige ud, at du tænder på en dominerende og aktiv seksuel mand, og så foreslå ham, at I kan lege med det. Nogle gange opdager man(d), at man(d) er i besiddelse af uanede ressourcer/lyster.

Nu skriver du ikke noget om, hvor længe I har kendt hinanden, men umiddelbart så tror jeg, at jeg vil sige, at et halvt års prøvetid vist viser, hvor man er i forhold til hinanden seksuelt. Der er stor forskel på at have et godt venskab og så have et godt sexliv - og det er selvfølgelig dejligt, hvis det kan kombineres, men det ene følger ikke af det andet. Og ja, man kan sagtens i bund og grund være skruet alt for forskelligt sammen - det har jeg mødt adskillige par der er.

NB. Selvfølgelig har han god sex, han nyder jo godt af din ivrighed og åbenbart større erfaring :1:.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Gæst

Indlæg af Gæst »

Hej Per

Hmmmm..det har jeg faktisk gjort, altså fortalt at jeg tænder på, at han er aktiv og giver mig en fornemmelse af at blive erobret fysisk. Og jeg har oven i købet gjort det på forskellig måde flere gange. Jeg tror ikke, jeg kan få mig selv til at kritisere ham eksplicit. Tænker, at det vil være ret selvtillidsdestruerende. Skal jeg måske i stedet prøve at være mere tilbageholdende, afvisende, uskyldig, 'ærbødig'?

Men bortset fra det er der føjet et nyt perspektiv til min lille udfordring: Han har givet udtryk for, at han føler, han kæmper med to forskellige impulser. På den ene side vil han gerne være udfarende og har meget lyst til sex. På den anden side er han bange for, at jeg skal tro, han kun er interesseret i sex, hvilket han ikke vil have, jeg skal tro. Dette fortæller han mig i en situation, hvor vi ligger halvnøgne sammen, og jeg lægger op til sex. Hvad pokker betyder det? Det hænger da ikke sammen?

Vi har ikke kendt hinanden så længe, men umiddelbart synes jeg måske, at et halvt år er længe at vente på 'afklaring'? Jeg er helt klart på udkig efter et længerevarende forhold - gerne det sidste - og jeg vil ikke pludselig 'vågne op' og have brugt et halvt år på noget, der aldrig kunne blive til noget, fordi vi er for forskellige.

K
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar 2: Dårlig sex med ny kæreste - what to do?

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej K

Den med at være "mere tilbageholdende, afvisende, uskyldig, 'ærbødig'" tror jeg nu ikke på, hvad med at gøre det mere som en leg - lær ham, hvor du gerne vil domineres - det lyder som om han kunne have ressourcerne og muligvis lysten, men at blufærdighed holder ham lidt tilbage. Vi har alle skulle lære det på et tidspunkt :1:.

Og det er en god ide ikke at bruge årevis på noget, der alligevel ikke dur - det kan være godt at gå efter éns mavefornemmelser.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "PARFORHOLDET"