Opdragelse?

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om PARFORHOLDET (Bemærk de andre emner i denne kategori)
Besvar
Per S

Opdragelse?

Indlæg af Per S »

Kære Per Holm Knudsen

Mon jeg er heldig at få et godt råd? Sagen er den, at jeg og min kæreste har en dejlig lille søn på cirka 1 år. Af og til passer min kærestes søster ham, og hun kommer også tit og besøger os og er sammen med vores søn. Alt det er vi sådan set glade for. Men hun virker meget pylret over for vores søn. Hvis han for eksempel er ved at miste balancen, så bryder hun ud i et mindre hvin eller større gisp. Og hvis han falder, så kommer der helt sikkert også nogle nervøse eller skræmte lyde fra hende. Jeg har en frygt for, at min søn på den måde kunne risikere at blive mere pylret end nødvendigt. Jeg mener, at er han ked af det, så er han ked af det osv; men vi behøver ikke på forhånd at øve ham i at være mere ænstelig over for livet, end han selv finder ud af at være.

Mine to spørgsmål til dig er:

1: Synes du, at vi overdriver risikoen?

2: Hvordan pokker skal vi sige det til min kærestes søster, så hun ikke bliver alt for stødt?

På forhånd rigtig mange

Per S
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Opdragelse?

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Per S

Umiddelbart er der næppe nogen som helst risiko for, at jeres søn bliver påvirket i synderlig grad af din kærestes søster, men din kæreste kunne jo evt. på en humoristisk måde gøre sin søster opmærksom på, at hun måske overdriver lidt i sit "pyller". Hvordan det præcist skal gøres kræver nok et større kendskab til søsteren.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "PARFORHOLDET"