Følelserne forsvundet

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om PARFORHOLDET (Bemærk de andre emner i denne kategori)
Besvar
Kagemand89

Følelserne forsvundet

Indlæg af Kagemand89 »

Hey, okay jeg ved ikk helt hvor jeg skal starte, så jeg starter bare fra et sted..

Har været sammen med min kæreste nu i 3 år og 2 måneder, men for cirka et halvt år siden begyndte jeg at tænke over om jeg i det hele taget har flere følelser for hende?

Vi hygger os sammen, og vores sexliv (mener jeg) er okay, vi ikke sure på hinanden eller noget og har faktisk ikke haft et eneste skænderi, vi har altid kunne snakke om tingene.. Vi passer godt sammen osv, men jeg føler jeg går og holder hende for nar, jeg mærker ikke noget mere, når jeg kigger på hende, jeg føler gnisten er væk fra min side af, til gengæld ved jeg, hun elsker mig mere end noget andet på denne jord.. Og det netop derfor jeg skriver nu..

Det gør stadig ondt indeni når jeg tænker på at slå op, men det har det jo altid gjort. Jeg har skrevet lidt med andre piger på nettet osv, intet andet fra deres side af end bare venskab osv, men nu er jeg så begyndt at blive en smule småvarm på den her ene pige.. Mig og min nuværende kæreste bor til gengæld sammen, hun kommer fra Bornholm og er flyttet herover til efter vi begyndte at komme sammen, hun er nødt til at blive bosiddende i kommunen på grund af hendes revalidering ikke er gået igennem endnu.

Men...... Hvad gør jeg? Jeg kigger på hende og ser kun et venskab med sex.. Der ikke mere romantik eller noget tilbage, og jeg ved ikke om jeg har lyst til det skulle komme igen..

Den her pige jeg skriver med, bor i Jylland og jeg begynder også at se små tegn fra hende om at det er på tide at tage et valg......

Så skal jeg holde mig til et forhold, hvor jeg skal lyve for hende hver gang jeg siger: "Jeg elsker dig" eller skal jeg prøve at gøre noget nyt og spændende?

Og hvis jeg da skulle gøre noget nyt og spændende, hvordan tackler jeg så situationen med at vi bor sammen i noget tid endnu? (Ingen af os kan betale huslejen alene.)

Hvad gør jeg?

MVH Kagemand89
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Følelserne forsvundet

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Kagemand89 [kagemand]

Nu ved jeg ikke helt, hvad du mener med, at du ikke længere har følelser for din kæreste - er du ligeglad med hende?

Forelskelse varer ca. 6-12 mdr., og derefter så handler det mere om glæde ved hinanden, samhørighed, fælles omsorg osv., hvad man oftest som samlebetegnelse kalder "kærlighed".

Vi mennesker er nysgerrige, og mange gange så fristes vi af ny oplevelser og udfordringer, og det er du så osse blevet. Og den nye kvinde bliver osse en dag hverdag :1:.

Måske skulle du i første omgang overveje, hvad det er du savner i dit forhold til din kæreste - og så snakke med hende om det. Græsset er altid grønne på den anden side af hegnet. :2:

Hvor gammel er du/hun?

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Senest rettet af PER HOLM KNUDSEN 13. feb 2011 20:57, rettet i alt 1 gang.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Kagemand89

Indlæg af Kagemand89 »

Hej Per :)
Tak for det hurtige svar :)

Jeg er 21, hun er 20.

Jeg ved ikke helt om der er noget jeg direkte savner måske en smule romantik i ny og næ og noget "os" tid, i stedet for hendes "pc" tid. Men ellers er der ikke noget der sådan lige falder mig ind.

Ligeglad og ligeglad, jeg holder vel af hende et eller andet sted, men når jeg siger jeg elsker hende, så kan jeg ikke længere genkende nogen følelse indeni som afspejler de ord som jeg siger til hende, der ingen "gnist" tilbage fra min side af.

Det ikke så meget det med "hverdag", jeg ved godt man ikke rende rundt på en lyserød sky og være klodset og sige lamme scorereplikker hele livet. Jeg har haft et forhold, der varede i 2 år før, og der kunne jeg godt finde følelserne indeni som afspejlede ordene.
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar 2: Følelserne forsvundet

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Kagemand89 [kagemand]

Måske skulle du sige til hende, at du godt kunne tænke dig at være hendes PC. :2:

Nu ved jeg ikke hvad begrebet "at elske" betyder for dig. De færreste mennesker ved i grunden ikke, hvad andre mennesker mener med "at elske", de fleste går ud fra, at det betyder det samme for andre, som det betyder for dem selv, men det gør det ikke. Jeg har ikke mødt mange mennesker, der kunne beskrive præcist, hvad de mente med "at elske". Så hvad mener du med at elske? Og hvad tror du, at hun mener med at elske?

Jeg kan fortælle dig, hvad at elske er for mig. For mig er det at elske et andet menneske en spontan følelser, der gør, at jeg ikke kan lade være med at sige til det andet menneske: "Jeg elsker dig" - og 10 minutter efter elsker jeg ikke det andet menneske, der er jeg optaget af noget andet - jeg nyser jo heller ikke hele tiden. :1: For andre mennesker er det en konstant følelse, en filosofi, en livsforsikring, og hvad ved jeg. Så hvad er det i grunden for dig?

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Senest rettet af PER HOLM KNUDSEN 14. feb 2011 11:43, rettet i alt 1 gang.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Kagemand89

Indlæg af Kagemand89 »

Tja, ærligt så ved jeg ikke hvordan det føles, dengang med det andet forhold granskede jeg jo heller ikke mig selv igennem fordi jeg ikke var i tvivl.

Men jeg tror det eneste at gøre må være at sætte mig ned og snakke med hende her i aften, og så håbe på hun ikke bliver for såret, men at vi måske kan finde ud af det på den ene eller anden måde.
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar 3: Følelserne forsvundet

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Kagemand89 [kagemand]

Den gang var du jo osse meget ung :1:. Og jeg synes det lyder som en rigtig god at få en snak med din kæreste. Det kan jo være, at hun osse går og savner noget.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "PARFORHOLDET"