Parforhold og ferie...

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om PARFORHOLDET (Bemærk de andre emner i denne kategori)
Besvar
panasonicgirl

Parforhold og ferie...

Indlæg af panasonicgirl »

Min kæreste og jeg har været sammen i 5½ år og boet sammen i 4 år ud af de 5½ år. - Vi har ingen børn.

Hans familie har han valgt at droppe kontakten til pga han ikke mente de gav ham noget og at de ikke kunne opføre sig pænt overfor mig/ham.

Min familie, d.v.s. hans svigerfamilie har vi kontakt til. Jeg har altid været meget knyttet til min familie (med min familie mener jeg min mor, far og mine søskende) min familie tæller ikke ret meget mere end det, så det er en lille familie jeg har.
Min kæreste kan godt være i rum med min familie men han gider ikke tilbringe tid sammen med dem medmindre der er en specifik grund, f.eks. at min far skal have hjælpe til noget fysisk arbejde eller lign. Når der er fødselsdage og jul er han næsten ikke til at slæbe med og det afspejler sig ofte i hans humør. Jeg har prøvet at at spørge ind til hvorfor han har sådan en reaktion, men synes ikke jeg får nogle ordentlige svar.

Han siger at han mener min familie ikke behandler mig pænt og at han synes jeg burde knappe navlesnoren. Jeg har som nævnt et tæt forhold til min familie og jeg har intet problem med at se dem et par gange om måneden. Det mener min kæreste er et usundt forhold at have. Han mener det er underligt at ses så ofte og at jeg skulle frigøre mig noget mere.

Mine forældre gør rigtig meget for at min kæreste skal føle sig velkommen og have det godt når vi er sammen. De behandler ham godt. Til hans fødselsdag (den dag hader han også) kommer de altid med gaver til ham og til jul gør de ikke forskel på ham, mig eller mine andre søskende. De invitere os med på ferier og betaler gerne hvis vi ikke har råd, så vi ikke føler os udenfor. Mine forældre er velhavende så for dem gør det ikke så meget at skulle betale for os. Min kæreste har sagt at han ikke bryder sig om at de skal betale for ham/os og dette kan jeg til dels godt forstå. Dog mener jeg at det er en god mulighed nu her mens vi er studerende og ikke har så mange penge at vi stadig kan komme på ferie og lign.

Blandt andet var vi på en uges luksus ferie for et par år siden hvor mine forældre betale og kun ønskede vi skulle have en god ferie. Dog var min kæreste sur og tvær hele ferien og mine forældre spurgte flere gange mig om der var noget galt, om han var ked af noget eller lign. Jeg synes det var frygteligt at jeg blev nødt til at lyve og sige alt var ok og at det bare var fordi han var træt. Jeg ville ikke gøre mine forældre kede af det når de nu havde været så søde at invitere os med. Jeg nød ferien og nød at komme lidt væk.

Min kæreste siger at jeg da bare kan tage på ferie med min familie og at det intet ville gøre ham at være alene hjemme. Men i min verden så tager man altså på ferie sammen når man er faste kærester og har været det i over 5½ år. Dette er han dog helt uenig i.

Min kæreste har som sådan intet i mod mine forældre eller søskende. Dog synes han vi skændes for meget i min familie og det gider han ikke høre på. Vi er nogle meget stædige, udadvendte og "selvstændige egoer" i min familie, så bølgerne kan gå højt engang i mellem, men lige så hurtigt som vi kan blive uenige bliver vi gode venner igen.

-----

Forleden var vi hjemme ved mine forældre i det min far skulle have hjælp til noget havearbejde. Da vi sad ved middags bordet inviterede mine forældre os med på camping i 3 dage (2 overnatninger).
I min familie har vi altid brugt camping (med campingvogn) som ferieform og vi har altid holdt meget af det. Der hvor mine forældre har inviteret os hen er en campingplads vi kom meget på da vi børn var små og mine forældre ville gerne tilbage dertil. Det er en kæmpe campingplads med badeland, skønt natur område og masser af udflugts muligheder. (min kæreste har selv bil, så vi ville ikke være bundet på campingpladsen) Min kæreste sagde ikke noget da vi sad ved mine forældre, selvom jeg direkte spurgte ham om han ville med, men jeg fik intet svar.
Da vi så kom hjem spurgte jeg ham igen og der svarede han at det gad han ikke. Han gad ikke på pensionist ferie (det er hvad han kalder det) og at han ville komme til at kede sig voldsomt de 3 dage. (det skal lige nævnes at vi ikke skal sove i mine forældres campingvogn, men i vores eget telt) og at han ikke gad på ferie med min familie. - Jeg var velkommen til at tage med, men det blev uden ham.

Jeg er meget ked af hans udmelding og dette har jeg også sagt til ham, men det påvirker ham ikke.

Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre? Er det mig der reagere helt forkert eller?

Håber der er nogen som har nogle gode råd eller forslag?

Hilsen den meget fortvivlede og kede af det pige..
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Parforhold og ferie...

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej panasonicgirl

Nu ved jeg ikke, hvor gamle I er, men jeg gætter på, at du er over 18 år, selv om du beskriver dig som en "pige".

Jeg synes, at du skal holde fast i dit forhold til din familie, som tydeligt betyder meget for dig. Men da du og din kæreste kommer fra 2 forskellige familiekulturer, så må du samtidigt respektere, at han har det anderledes end dig med familie"hyggen".

Hvis du gerne vil på camping med dine forældre, så gør det. Hvis han ikke vil, så lad ham gøre det, han vil - f.eks. at blive hjemme. Så kan I jo altid gøre noget tredje sammen, som I kan blive enige om. Der er jo ingen grund til, at han skal "tvinges" til familie-tamtam, når det nu ikke siger ham noget.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "PARFORHOLDET"