Skal vi til parterapeut / psykolog?

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om PARTERAPI
Besvar
Kristina

Skal vi til parterapeut / psykolog?

Indlæg af Kristina »

Hej Per.

Jeg er 26 og fik for næsten to år siden en dreng. Dette kostede vores parforhold en hel del. Faktisk gik det så galt, at vi for et år siden måtte gå fra hinanden. Men nu er vi ved at finde sammen igen, der er bare det problem, at jeg stadig ikke har lyst til fysisk kontakt med ham. Det er ikke kun sex der er problemet. Jeg skal næsten overskride egne grænser bare ved at holde i hånd. Han er meget forstående og vil gerne samarbejde med mig, så jeg kan få det bedre og så vi måske kan få et samliv igen.

Det er noget jeg kæmper meget med. I den tid vi ikke var sammen prøvede jeg at se en anden og det var det samme resultat, jeg kunne stadig ikke nærheden.

Alt dette er sket efter jeg fødte min søn og jeg ved ikke, hvordan jeg skal komme videre.

Vi har fået fortalt af min læge, at der ikke findes parterapeuter i Odense, hvor vi bor. Er det så psykolog vi skal til og i så fald hvilken en?
Vi er godt klar over, at vi skal have hjælp, men vi har svært ved at finde ud af hvilken hjælp det skal være. Og så er det også noget med at finde den rette, for det kan være meget smertefuldt for mig at snakke om, da det er noget der kommer meget tæt på ... nok også fordi der kan ligge flere ting bag .. det ved jeg ikke helt.

Vi elsker hinanden og vil gerne have tingene til at fungere og leve sammen og få flere børn,,, men hvordan.
Kan du hjælpe os???

Med Venlig Hilsen Kristina
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Skal vi til parterapeut / psykolog?

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Kristina

Selvfølgelig findes der osse psykoterapeuter i Odense-området der tager folk i parterapi. Du kan sikkert finde nogen på nettet - iøvrigt har jeg haft mange i PARTERAPI fra Fyns-området :).

Men jeg tænker, at du måske i første omgang havde brug for at få en snak med en psykoterapeut helt alene, så du måske kunne finde ud af, hvad det er der gør, at du ikke har lyst til nærkontakten med en mand. Når du så har fundet ud af det, så er der måske basis for, at du kunne gå i parterapi med din ex-mand.

:idea: Inden du/I vælger en psykoterapeut så kig lige på denne side om Valg af psykoterapeut, sexolog eller psykolog.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "PARTERAPI"