Parterapi

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om PARTERAPI
Besvar
Anonym

Parterapi

Indlæg af Anonym »

Hej!!!

Jeg er 30 år og sidder her med et større problem og ved ikke helt hvordan jeg/vi skal komme videre!

Jeg er i et parforhold på 6. år og vi fik i september en lille dreng. Vi har et godt forhold, men efter familieforøgelsen er der kommet flere og flere misforståelser mellem os. Det er ikke de store grundliggende ting vi skændes om, men små ting i hverdagen og det er nok ganske normalt. Det jeg tænker lidt er, at jeg kunne godt tænke mig at vi tog kontakt til en parterapeut for at få nogle redskaber så vi kunne undgå de små skænderier som jo også på et tidspunkt måske vosker sig større. Det vil min kæreste ikke. Han synes vi skal klare det selv og jeg tænker at han måske inderste inde er lidt bange for at åbne helt op for sluserne. Jeg ved det ikke, men synes vi står lidt fast, da vi jo før har prøvet at klare det selv. Nu spørger jeg så andre, hvordan kan jeg få ideen spiselig for min kæreste.

De modargumenter han kommer med kan være:
Det har jeg ikke tid til!!!
Jeg gider ikke have en 3. part til at forklare mig hvordan jeg skal gøre og ikke gøre!!

Tror du ikke det er bedre du selv opsøger noget professionel hjælp (underforstået han ikke har nogle problemer)

Håber en eller anden kan hjælpe og i så fald vi kommer så vidt, vil jeg høre om der findes parterapeuter som har aftenkonsultationer i københavn?

På forhånd tak!!!
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Parterapi

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej

PARTERAPI kræver jo at begge parter deltager :), men din mand er øjensynlig lidt tøvende.

Men når han nu ikke vil, så er det måske en god ide, at du selv får en snak med en god psykoterapeut, på den måde vil han jo indirekte osse komme i terapi, idet det jo nok vil betyde, at du ændrer dig :).

Nu er det ikke sådan, at en psykoterapeut / parterapeut skal fortælle den ene eller den anden, hvad han / hun skal gøre, men snarere hjælpe parret med selv at finde frem til brugbare løsninger og kompromisser.
:idea: Inden du/I vælger en psykoterapeut så kig lige på denne side om Valg af psykoterapeut, sexolog eller psykolog.

Og indtil I finder ud af, om I skal i terapi sammen eller hver for sig, så kan I jo læse denne bog:
Phillip C. McGraw: FØRSTEHJÆLP TIL PARFORHOLD - Sådan genfinder I kærligheden, Borgen

Billede

Fordelen ved dr. Phils bog er, at her er fokus først og fremmest på, hvad man selv kan gøre for at få et parforhold til at fungere. På én gang en selvudviklings- og parudviklingsbog.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "PARTERAPI"