Når forholdet hænger i en tynd tråd

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om PARTERAPI
Besvar
Sus

Når forholdet hænger i en tynd tråd

Indlæg af Sus »

Hejsa.

Min forlovede og jeg har været sammen i 6 år og har to børn.
vi bor i hus og jeg går p.t. hjemme da jeg er blevet opsagt i dec.08

Vi har siden februar haft noget knirken i leddene... manden søgte bekræftelse udefra, men ikke med følelser indblandet dog.
jeg tog ham i det og sammen blev vi enige om at det er os to der sku være sammen.

nu er der pludselig sket det, at min kæreste har blokeret følelsesmæssigt overfor mig og ikke længere kan føle de kærlige følelser overfor mig... men han siger at han ved han elsker mig.

der er flere ting der er skyld i disse blokeringer... en masse lag der bare er blevet bygget op i løbet af kort tid, siger han.

han mente ikke jeg lavede nok i vores hus og følte det blev overladt til ham alene, hvilket irriterede ham voldsomt... han siger jeg har såret ham ved ikke at tage hensyn til hans behov og de ting har jeg erkendt og begyndt at ændre på.

forleden spurgte jeg ham fra en skala fra et til ti hvor han lå rent følelsesmæssigt nu og hans svar var et.... det gjorde ondt for jeg elsker ham ligeså meget som hele tiden.

han vil gerne at vi får vores forhold på rette kurs men siger at han jo ikke ved om han kan få de følelser tilbage igen... endnu en gang det gør ondt at høre.


hvad tror du?

kan vores forhold reddes?
kan de følelser han her blokeret for vende tilbage?
eller er det allerede for sent...
hvad kan vi gøre?

vi har ikke 500-1000 kr til en parterapeut men vil begge gerne have hjælp til at komme videre sammen.

jeg håber du kan hjælpe os.

et lille p.s.

han spørger ofte om hvordan det evt. sku foregå hvis det kom dertil at vi gik fra hinanden... ting jeg slet ikke kan overskue at tale om fordi jeg føler at han så er på vej væk fra mig.

Men han siger at han er her jo nu og hvis han ikke mente der var håb for os så var han gået.

hvordan skal jeg lige tolke det?
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Når forholdet hænger i en tynd tråd

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Sus

Din kæreste har jo ret, hvis han ikke mener, at der er et håb eller en mulighed for jer, så var han jo nok gået. :1:

Nu er det jo dig, der skriver om din kæreste, så jeg ved jo ikke, hvad han mener med "blokerede følelser" og hvilke følelser, han blokerer for. Så det er noget svært at svare på, hvad der foregår i ham. Og han skal være velkommen til at skrive her.

Det ville ellers være meget oplagt med noget PARTERAPI, men det har I jo så ikke råd til.
Men I kunne måske så investere i [bog] Phillip C. McGraw: FØRSTEHJÆLP TIL PARFORHOLD - Sådan genfinder I kærligheden, Borgen, som en ganske udmærket parbog.

I kunne osse prøve hver især at tage :idea: Ebbe Scheel Krügers PARTEST, og bruge den som udgangspunkt for en snak om jeres fremtidige forhold.

Du skal være velkommen til at skrive igen.

:!: Og husk: STORE BEGYNDELSESBOGSTAVER EFTER PUNKTUM og ved NY sætning hjælper på læsbarheden!!! Det er jo ikke en mobiltelefon [mobil], det her!!! (Siger den gamle dansklærer) :1:
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "PARTERAPI"