Vil bo alene...

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om KVINDER OG MÆND
Besvar
Gæst

Vil bo alene...

Indlæg af Gæst »

Hej...

Ved ikke lige hvordan jeg skal starte men håber du kan hjælpe mig...

Min kæreste siger at han vil prøve at bo alene... Han flyttede direkte hjemmefra da vi flyttede sammen...har boet sammen i tre år og har været sammen i fire.

Jeg er også hans første og eneste kæreste og han har tit sagt at det kunne være spændende at prøve "noget nyt"... Nu er det så sket at han har været mig utro.

Han siger at han ikke ved om han gør det rigtige eller forkerte ved at sige at jeg skal flytte. Han holder rigtig meget af mig, men vil som sagt gerne prøve at være alene. Han siger selv at han ikke får en bedre kæreste end mig, hvorfor forlader han mig så??? Hvorfor er han sådan overfor mig????

På forhånd tak for svaret...
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Vil bo alene...

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej

Nu handler vi jo ikke altid helt rationelt, så jeg tror at du bliver nødt til at acceptere, at hans bevæggrunde er, som han fortæller, at han vil ud i livet og have lidt flere oplevelser og erfaringer. Og det kan jo så godt være, at han på et tidspunkt fortryder sit valg.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Mikkeline
Tilmeldt bruger
Indlæg: 2
Tilmeldt: 24. jan 2007 09:48

Indlæg af Mikkeline »

Tak for svaret...

Og i øvrigt tak for en god hjemmeside, hvor man kan få svar på mange af de ting, man går og tumler med. ;)

Du har nok ret, og jeg prøver virkelig at acceptere det. Jeg kan sagtens forstå at han vil prøve at bo selv. Jeg er i hvert fald glad for at jeg har prøvet det... Han siger også, at måske om et par måneder opdager, at det alligevel ikke er noget for ham at bo alene og være alene om alting.

Hvis nu han ombestemmer sig :D har du så nogle gode fif til, hvordan man bevarer gnisten i sit forhold? Synes let der kan gå "hverdag" i den.

På forhånd tak

mikkeline
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar 2: Vil bo alene...

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Mikkeline

Man skal huske at være kærester og gøre noget for at være det [kys]. Spørg igen når du har gaflet ham igen - eller en anden, som der går hverdag i :1:.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Kirstine

Husk at leve dit liv.

Indlæg af Kirstine »

Hej Mikkeline

Føler med dig, det er altid hårdt at slutte et forhold, og en proces, som man skal igennem. Den proces har din samlever haft lidt længere tid til at arbejde med, da det er ham, der ønsker at flytte, og derfor med sikkerhed har tænkt over tingene længere end du har haft mulighed for.

Det kan meget vel være, at han fortryder, når han først kommer til at bo for sig selv, men muligheden for at han ikke gør, ligger der også. Derfor skal du ikke sætte dit liv på stand-by i det uendelige, for at vente på ham.

Sørg for at leve dit eget liv, gør ting, du ikke plejer at gøre, sørg for at dyrke dit netværk osv., og start med at date, når du er klar til det. Lad være med at sms'e, maile eller ringe til din (eks)kæreste i det uendelige, det forlænger kun pinen for dig, og samtidig giver du ham ikke nogen mulighed for at mærke, om han savner dig.

Måske er det dig, der i løbet af de næste par måneder finder ud af, at du ikke har lyst til at gå tilbage, hvis du sørger for at holde fokus på dit eget liv.

Held og lykke.

Kirstine
Gæst

Indlæg af Gæst »

Tak for svaret Kirstine..

Du har helt ret... Måske vil jeg slet ikke have ham tilbage...

Har lige fundet en helt vildt sød fyr at hygge mig lidt med... :-) Så har nok indset hvordan jeg fortjener at blive behandlet...

Mikkeline
Besvar

Tilbage til "KVINDER OG MÆND"