Forhold til 9 år yngre mand, som er uafklaret mht børn

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om KVINDER OG MÆND
Besvar
Løberen

Forhold til 9 år yngre mand, som er uafklaret mht børn

Indlæg af Løberen »

Jeg er en kvinde på 47 år, har to børn på hhv 12 og 15 år. Har igennem det sidste år haft et intenst, men også uforpligtende forhold til en mand (og nærmeste kollega). Vi er hinandens soul mates, men pga hans uafklarethed mht børn tør han ikke at committe sig 100%. Vi er først her på det sidste begyndt at tale direkte om emnet børn, og det er tydeligt, at han slet ikke er afklaret. En del af ham ønsker børn, jeg tror, det stikker dybt, men den måde han har prioriteret sit liv på de sidste mange år siger mig, at det måske i højere grad er en illusion hos ham end et virkeligt konkret ønske. Han er godt selv klar over dette paradoks.

Det er en ulykkelig situation for os begge, fordi vi er meget knyttet til hinanden følelsesmæssigt.

Jeg har meget stærke følelser for ham og kan mærke, at det er gengældt ... og jeg tror ikke, han vil være i stand til at løsrive sig fra mig ... på trods af hans ønske om børn ... så det vil nok være mig, der i givet fald måske kan blive nødt til at afbryde forholdet ...
Mit spørgsmål går på, om jeg af kærlighed til ham bør afbryde forholdet til ham for at han skal få mulighed for at møde en, det er realistisk at få en familie med?

Jeg ønsker af hele mit hjerte en fremtid med ham, men kun hvis det også føles helt rigtigt for ham ... hvis han siger ja til mig, siger han jo også nej til egne børn ... og jeg ville ikke kunne leve med, at dette kom til at stå imellem os ...

Hvordan tackler jeg dette ... for alt i verden vil jeg ikke presse ham til en afklaring, og det kan jeg heller ikke ...

Jeg overvejer tit at afbryde forholdet til ham for at give ham mulighed for at mærke efter, hvad det er, han vil ... men kan ikke finde ud af, om det er den rigtige måde ...

Kan jeg på nogen måde hjælpe ham til en afklaring ... ?

På forhånd mange tak for et svar.
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Forhold til 9 år yngre mand, som er uafklaret mht børn

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Løberen

Jeg tror, at du helt skal overlade beslutningen til ham. Han er jo slet ikke afklaret, og der er ingen grund til at skubbe til hans afklaring. Dit ønske om afklaring handler vel dybest set osse om, at du er bange for eller frygter tanken om at miste ham?

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "KVINDER OG MÆND"