Tab af værdi for han tror man har ligget med en anden!

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om KVINDER OG MÆND
Besvar
fisken86
Ny bruger
Indlæg: 1
Tilmeldt: 26. jan 2009 22:48

Tab af værdi for han tror man har ligget med en anden!

Indlæg af fisken86 »

Hej Per.

Jeg håber virkelig du kan hjælpe mig, fordi jeg er så fortvivlet. Jeg har kendt en fyr siden oktober. Vi har aldrig lovet hinanden at være eksklusive, men jeg har fortalt ham ofte at jeg kun ser ham, at jeg kun drømmer om at ligge med ham, være sammen med ham. Jeg har indrømmet at jeg er forelsket, og det er jeg så meget, at mit hjerte brister. For at komme til pointet må jeg forklare lidt om vores forhold.

Marius er en extrem intelligent mand, han imponerer mig. Han ved mange ting og har læst meget om kvinderoller og manderoller, og han har lært mig utrolig meget. Vi kvinder tror, at vi skal spille utilgængelige, hard to get, fordi det ofte er det vi selv stræber efter ---> det "uopnåelige" Hvis en mand blir for følsom, for tilgængelige vil vi kvinder ofte ikke ta imod ham, føle at vi har lysten til ham. Også derfor man vel ofte snakker om hvorfor mange kvinder ofte finder den "rå typen" og ham den søde fyr, de bare vil være ven, med står tilbage.

Og sker det når man først er i et forhold vil man jo selvfølgelig ikke kaste ham ud pga de perioderne opstår hos en mand, men jeg er sikker på en kvinde vil føle han mistede en del værdi for hende. Fordi han skal ligesom være den stærke, beskyttende. Og ham her Marius har været det for mig, han har været så betænksom og taget så godt vare på mig hele tiden vi har kendt hinanden. Kravet fra hans side var selvfølgelig at han skulle føle det godt, han skulle føle at jeg kunne fortælle ham det jeg føler for ham, vise ham det og give mig hen til ham. Men kvinder tester, de tester ofte grænsen for hvor langt de kan gå, hvor meget han vil være med til. De prøver at få kontrollen fordi de derved kan skabe mere værdi for dem selv. Komme på ligefod med den "stærke mand" For så har vi ham og så har vi magten.

Nå men dette var lidt baggrunden for hvad Marius ind imellem har snakket om. Alt i alt har vi vel kun mødtes en 7 gange på de 4 måneder. Han bor i England men er hjemme ind imellem. Men vi snakker sammen stort set hver dag på telefon og skriver en masse tekstbeskeder. Jeg har haft svært ved at indrømme at jeg er forelsket i ham, men jeg overvandt frygten for at blotte mig selv. Men ikke bare det, jeg elsker ham. Jeg har aldrig mødt en mand (og jeg har været i to lange forhold) som er som ham og kan give mig det han gør. Jeg kan ikke og vil ikke miste ham.

Men i lørdags gjorde jeg det dummeste. Vi havde været i byen og vi der bor sammen tog hjem, holdt morgenfest, og der kom nogle fyre hos os. Jeg snakkede stort set ikke et ord med dem, men på et tidspunkt går en veninde og ham den ene som egentlig var en pæn fyr ind på mit rum for at snakke. Jeg gik der ind lidt senere for at jeg ville sove. Vi 3 lå i sengen men på et tidspunkt stod min veninde Kristi op for at gå ind til ham den anden fyr som hun flirtet lidt med. Og jeg blev liggende i min seng med ham den anden. Der skete ingenting, men tanken strejfet mig, at jeg kunne gøre det. Han spurgte men jeg sagde, at jeg var forelsket i en anden. Men uanset jeg lod ham blive i min seng, jeg kunne have bedt ham gå, men gjorde det ikke?? Hvorfor mon det. Fordi det var hyggeligt at der lå en fyr ved siden af mig og kunne give mig tryghed? Det må jo være det. Men mine tanker gik også til Marius før jeg faldt i søvn, at jeg følte at jeg var forelsket i ham. Men jeg følte også det var forkert at lade en anden mand sove hos mig.

Næste dag skrev jeg til Marius, hvad der var sket, og hvorfor skrev jeg det til ham. Jeg har selv en teori der går ud på at jeg ville teste ham, se om han blev jaloux, se hvor grænsen gik? Men hvordan kan jeg tillade mig det overfor en fyr der har været så fantastisk god mod mig og som er så betænksom og dejlig?? Og jeg vidste jo, at han egentlig ikke ville komme til at reagere positivt på det. Og for at sige det sådan, det gjorde han bestemt heller ikke. Han følte at jeg havde misbrugt hans tillid, og at jeg havde selvsagt mistet al min værdi for ham. Han har ikke længere nogen lyst til at være der for mig eller tage vare på mig. Og det gør så ondt, det gør rigtig ondt. Alle andre gange jeg har været i forhold, når slutningen er kommet og jeg ved at det sidste ord er blevet sagt så plejer jeg at gå. Med respekten og stoltheden i behold og kommer over det ved at snakke med veninder, lidt hensynsløs druk og så tar det den tid det tar alt efter, hvor længe og hårdt man har været involveret. Men i dag valgte jeg, at ville bruge en anden taktik for første gang nogensinde. Jeg valgte at ville gøre alt for at vise ham, at jeg kan være den kvinde der tilbeder ham, jeg kan stadig blive den kvinden, der vil vise ham, at jeg kun er der for ham. Jeg vil gøre alt for få ham i mit liv igen. Og kan jeg ikke det, for lige nu er der nul håb for det.

Tror egentlig ikke selv på han kommer til at kunne se det her igen. Men jeg vil i det mindste vise ham, at jeg har prøvet, jeg vil i det mindste han skal se at jeg er så ked af og så ulykkelig over at have puttet en mand som ham i denne situation, fordi han fortjener det ikke. Alt det fortalte jeg ham men han afviste mig. Ville aldrig mere have jeg ringet eller skrev. Det var slut!!!! Men efter nogen timer skrev han så pludselig, at han trængte til tid for sig selv, men jeg kunne komme til ham om to uger. Dvs jeg skal befinde mig i England om to uger, og der må jeg så skulle bevise det, jeg vil bevise. Mit spørgsmål er så til dig, hvordan takler jeg det bedst fremover? Jeg kommer jo aldrig til at kunne bevise overfor ham 100%, at jeg ikke lå med ham her fyren. Jeg ved selv, at jeg ikke gjorde det, at jeg ikke kunne få mig selv til det. Men mistilliden har jeg skabt hos Marius, og den kan jeg jo ikke fjerne.

Men hva kan jeg så gøre? Hvordan skal jeg fysisk handle, når jeg kommer til ham? Jeg vil krybe mig i sandet for ham, bøje mig i støvet. Jeg vil gøre alt. Men hva tror du, at han som mand vil have jeg egentlig skal. Tror du nogensinde jeg vil være i stand at gøre ham interesseret igen, føle at jeg er nogen ting værd? Mest af alt ville jeg ønske, at jeg kunne bevise at jeg ikke var i seng med denne fyren. For det var jeg ikke, men jeg lod ham sove der, hvilket er forfærdelig gjort i første omgang. Men nu må jeg bare få gjort et eller andet så han ka forstå, hvor meget han betyder for mig og han må på en eller anden få en forsikring om, jeg aldrig gør dette igen imod ham. At jeg har lært noget så utroligt af det her. Jeg har lært det af erfaring og bitter praksis nu.

Alt i alt er hele spørgsmålet også, hvordan vinder jeg ham tilbage?
Chancen er på nul men om der bare er 5%, så er jeg villig til at starte der.

Mvh fisken
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Tab af værdi for han tror man har ligget med en anden!

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Fisken [fisk]

Ja hvad kan man så lære af det? At man ikke altid skal tørre sin dårlige samvittighed af på sin kæreste. Ingen bliver gladere af det! Der skete ingenting, der var ikke noget, der havde indflydelse på jeres forhold, så hvad skulle han i grunden have det at vide for? Oven i købet sidder han langt væk, så ja, det var ret ubetænksomt.

Det du kan gøre nu, er dels at vide, at hans sårede stolthed allerede er ved at fordampe (han skrev tilbage) og om 14 dage, er han næppe så vred længere. Fortæl ham præcist som det er, du kan ikke gøre mere end det. Det er så hans valg at stole på dig, det kan du ikke gøre så meget andet ved.

Hvordan han så i øvrigt vil reagere, ved jeg ikke, jeg kender ham jo ikke, og mænd reagerer vidt forskelligt - lige som kvinder er vidt forskellige.

Fortæl hvordan det så gik, når I mødes igen :1:.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "KVINDER OG MÆND"