Væmmes ved mænd

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om KVINDER OG MÆND
Besvar
A

Væmmes ved mænd

Indlæg af A »

Hej Per.
Jeg er en ung kvinde på 20 år.
Jeg har stort set altid haft en kæreste, og jeg tror det nok mest har været pga. en tryghedsfølelse.

For ca. et halvt år siden gik jeg fra min daværende forlovede. Vi havde været sammen i omkring halvandet år og havde et meget turbulent forhold hvor jalousien fyldte en del. Det endte ud i fysisk og psykisk terror/vold - nok mest fra min side. Jeg havde nogle ting fra min barndom som dukkede op. Det var en traumatisk oplevelse og jeg husker det som seksuelt overgreb, men der findes jo ingen beviser for at det virkeligt skete.

Jeg begyndte derfor til psykolog og endte med at forsøge at tage mit liv ca. 5 gange. Det var nok mest et råb om hjælp, fordi jeg følte at jeg stod midt i alle dem jeg elskede og bad om deres hjælp uden at de overhovedet kiggede i min retning.

Som sagt gik jeg fra ham, men siden har jeg ikke kunne holde fyre ud. Når de kommer tæt på eller begynder at kommentere at jeg har et flot udseende eller er rigtig sød bakker jeg ud. Jeg lukker fuldstændig i og kan ikke klare det.

Jeg har mange skiftende sex-partnere, fordi jeg synes at de er spændende lige indtil jeg har fået fat på dem.

Jeg har været i et 'forhold' en gang siden bruddet med min eks. Han var sød og dejlig, lige indtil vi kaldte os for kærester. Derefter væmmedes jeg direkte af ham. Jeg kunne nærmest få kvalme når han rørte ved mig eller han kiggede på mig. Jeg kunne ikke have det.

Jeg vil gerne på en måde finde en kæreste igen, men jeg orker ikke det og jeg kan ikke holde de søde ting ud de gør over for mig.

Er jeg bare ikke klar til et nyt forhold, eller hvad er der galt? Det driver mig til vanvid og jeg kan mærke at jeg kører mere og mere ned i et sort hul.
Hvad skal jeg gøre?

Jeg venter spændt på dit svar.

Mvh.

---

Jeg glemte at nævne at jeg godt kan få en forelskelses følelse over for en fyr, men når jeg får fat på ham eller vi kommer tættere på hinanden kan jeg ikke holde det ud. Så er det jeg begynder at væmmes ved ham og finde alle hans fejl - eller i hvert fald ting jeg synes kunne være fejl.

Som fx ham jeg havde et lille 'forhold' med. Jeg kunne få kvalme af at se på hans næse og jeg ville ikke have at den skulle røre min hud. Kunne også få kvalme eller føle meget stor ubehag hvis jeg tænkte på sex med ham.
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Væmmes ved mænd

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej A

Det er ikke så enkelt at svare på, det ville nok kræve at jeg havde dig i psykoterapi. Hvad fandt du ud af, da du gik hos psykologen (han?/hun?). Og hvad gik galt, siden du kom der hen, at du ville tage dit liv?

Du skriver, at du nok mest har haft de mange seksuelle forhold for at opleve tryghed - og måske kunne man sige, at du har byttet sex for tryghed - i stedet for at bytte lyst med lyst. Så i grunden efterlyser du noget andet end det, du giver udtryk for, og reagerer så med væmmelse på, at manden reagerer på det, du viser og ikke på det, du gemmer og som er sårbart. Er det rigtigt forstået?

Jeg tror, at du skal finde en god og professionel psykoterapeut og så kommer noget mere til bunds i, hvad der rumsterer i dig.
:idea: Inden du vælger en psykoterapeut, så kig lige på denne side om VALG AF PSYKOTERAPEUT, SEXOLOG ELLER PSYKOLOG.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
A

Indlæg af A »

Jamen jeg fandt ikke ud af ret meget da jeg gik til psykolog. Det var en kvinde, fordi jeg har en form for 'fobi' over for voksne mænd. Jeg kan ikke lide at være alene med dem.

Det der fik mig ud i selvmord var nok mit dårlige forhold. Han ville ikke snakke med mig om mine problemer og lukkede i. Når vi blev uvenner kunne han finde på at bruge det imod mig, ved fx at kalde mig sindssyg eller psykopat og fortælle mig at jeg ikke var helt normal. Så jeg følte mig ret nedgjort og forkert.

Ja, det lyder meget rigtigt.
Jeg har også haft overvejet noget i den stil, men jeg har ikk ret mange penge pt, så jeg må jo finde ud af om man ikke kan få noget tilskud til det, for jeg kan ikke blive ved sådan her.

Mange tak for dit svar.
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar 2: Væmmes ved mænd

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej A

Hvad går din frygt for voksne mænd på? Frygter du, at de vil gøre noget? Eller frygter du, at du vil gøre noget ved dem?

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
A

Indlæg af A »

Jeg frygter at de gør mig noget.
At de gør noget jeg ikke vil have at de skal gøre.
Fx at de rører mig på upassende steder.
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar 3: Væmmes ved mænd

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej A

Nu er det jo meget ualmindeligt, at mænd går og rør på kvinder på upassende steder, så det er jo en temmelig uhensigtsmæssig frygt.

Du kunne måske henvende dig til et støttecenter mod incest og høre om de evt. kan hjælpe dig. Du kan finde et der er nærmeste dig ved at google det på internettet.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
A

Indlæg af A »

Det skal jeg nok prøve at gøre.
Tak for hjælpen.
Besvar

Tilbage til "KVINDER OG MÆND"