Hvordan accepterer jeg min kones fantasier om andre mænd?

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om KVINDER OG MÆND
Besvar
utilstrækkelig mand
Ny bruger
Indlæg: 1
Tilmeldt: 28. okt 2010 20:43

Hvordan accepterer jeg min kones fantasier om andre mænd?

Indlæg af utilstrækkelig mand »

Jeg netop har fundet ud af, at min kone gennem mere end 15 år fantaserer, når vi dyrker sex. Jeg ved godt, at det er underligt sent. Hun mener, at fantasierne er private, og det er for så vidt fint nok.

Dér hvor jeg falder sammen er, at jeg er ret sikker på, at hun fantaserer om situationer med andre mænd - ikke nogen bestemt. Har læst mig til at det er helt normalt. Hun kalder det en slags kanal. Mere ved jeg ikke, og jeg ved, at jeg ikke skal stille spørgsmål, som jeg ikke kan håndtere svaret på.

Hvordan håndterer jeg den følelse af utilstrækkelighed? Selvom det måske er helt normalt med den slags fantasier, er jeg er fanget i tanken om, at følelsen af mig ikke er nok i sengen, og at hun har brug for at køre en film i et parralunivers. Hun forsikrer mig om, at det ikke har noget med mig at gøre, at det stadig er mig, hun vælger at dyrke sex med, og at det er helt uskyldigt og bare et tillæg til vores sex. Alle de rationelle forklaringer kan jeg sagtens forstå.

Jeg brug for at håndtere følelsen af utilstrækkelighed, for jeg føler, at det kan vokse inden i mig, selvom jeg forsøger at forsikre mig selv om, at det er mig, der skal tænke anderledes.

Jeg er meget glad for alle dine svar og debatten i det hele taget. Men jeg vil gerne sætte fokus på noget, som jeg ikke oplever så meget af her på siden - nemlig os mænds usikkerhed og angst for ikke at slå til!

Håber på svar...
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Hvordan accepterer jeg min kones fantasier om andre mæ

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej utilstrækkelig mand

Det pseudonym, du har valgt, er et dårligt mantra, som giver dig dårlige forventninger til dig selv, men det ved du sikkert nok. :1:

Ja, det er ganske almindeligt, at vi kan fantasere om sex med andre end vores partner, det er såmen nok den mest almindelige fantasi overhovedet/i hovedet, så der adskiller din kone sig ikke fra andre. Men alt det ved du jo rationelt nok, så lad os gå til det irrationelle. :1:

Du har ikke en følelse af utilstrækkelighed! Du har tanker om utilstrækkelighed, og disse tanker giver dig andre tanker f.eks. tanker (frygt) om tab af din kone - og evt. følelser af sorg og/eller vrede.
Følelser kommer til os, dem kan vi ikke stille meget op med, dem er vi til dels fanget i.
Tanker derimod kan vi ændre, vi kan f.eks. tænke anderledes, vi kan analysere vores tanker osv.
Muligheden er osse, at der i jeres forhold er noget, der får dig til at opleve en utilstrækkelighed. Du har mulighed for at analysere om oplevelserne er reelle eller tænkte, og til at forholde dig til det konkret.

Når du tænker dig selv utilstrækkelig, hvad tænker du så?
Er du konfliktsky?

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "KVINDER OG MÆND"