Familebøvl

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om KVINDER OG MÆND
Besvar
Nora

Familebøvl

Indlæg af Nora »

Kære Per

Jeg håber, du gider skrive et par kommentarer og/eller gode råd i denne forbindelse:

Vi er min mand og jeg samt vores datter på fem. Jeg har min familie i Jylland. De kommer heldigvis af og til og besøger os og måske ikke mindst vores datter; fair nok. Min storesøster kommer oftere end min øvrige familie. Hun kommer nogle dage og bruger blandt andet noget tid sammen med vores datter, hvad begge trives ret fint med. Min mand har det ok med, at hun kommer. Han jubler ikke og trives måske ikke specielt godt med hende. Men accepterer helt, at hun eller den øvrige familie kommer og opfører sig i øvrigt pænt og anstændigt (om jeg så må sige).

Jeg selv er lidt fanget mellem min familie - måske især min søster - og min mand. For mig måtte hun gerne komme endnu oftere. Men respekterer selvfølgelig, at min mand ikke har samme lyster som jeg har i den forbindelse - men vi mødes så at sige på midten.

Der er nu opstået det problem, at min søster har meldt afbud til et besøg. Hun begrunder det med, at hun fornemmer, at hun er til besvær og ikke rigtig velkommen. Og indtil videre har hun ikke lyst til at komme. Det gør mig ret ked af det. Dels på egne vegne, dels på min datters. Jeg er også utryg ved, hvad det kan udarte til i fremtiden blandt andet med hensyn til at kunne ses i det hele taget.

Min søster er måske lidt af en drama-queen; men det ændrer ikke ved, at hun fornemmer et eller andet, hun derfor har det skidt med.

Jeg aner ikke helt, hvordan jeg skal håndtere denne situation.

Nå, jeg kunne selvfølgelig skrive mangt og meget i denne forbindelse, men vil dog stoppe her. Håber, du har tilstrækkelig information til at kunne skrive et eller andet, som jeg kan tage til mig.

På forhånd tak

Nora
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Familebøvl

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Nora

Så er jeg kommet til dit indlæg. Har haft travlt med en række andre sager, og så kommer denne gratis service nogen gange i venteposition :1:.

Når nu din mand og din søster ikke stortrives sammen, behøver de så at være sammen? Mange familier finder jo ud af at tilgodese alles interesser samtidigt. Selvfølgelig vil du gerne være sammen med din søster, og selvfølgelig vil du gerne være sammen med din mand - og skil det lidt ad.

Din mand kunne jo være sammen med nogen venner, når søsteren er der, eller foretage sig noget "fornuftigt" mens søstersnakken kører derudaf. Det er absolut ikke noget for mænd :2:. Personligt forlader jeg ofte skuden, når der er kvindekomsammen her i huset :1:. Det gavner begge parter mest.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Gæst

Re: Familebøvl

Indlæg af Gæst »

Hej Per

Tak for svaret. Og forståeligt, at du lader det komme, når det passer.

Og svaret giver jo god mening. Det er vel også, hvad vi i stigende grad vil praktisere. Men jeg ved næsten på forhånd, at så vil min søster netop synes, at hun er til besvær/ikke velkommen, når min mand sådan ikke er så meget hjemme, når hun er der. Men det gives der vel ikke nogen recept for?

KH

Nora
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar 2: Familebøvl

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Nora

Det er vel bare et spørgsmål om den nødvendige kreativitet. Din mand skal vel til et møde et eller andet sted, eller en eller anden kammerat har inviteret ham til noget, og du kan vel sige, at det er dejligt, at ham skal det, for så har du og din søster så meget mere tid til at snakke sammen. :1:

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "KVINDER OG MÆND"