Jeg afskærer mine følelser....

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om MÆND OG KVINDER
Besvar
bdef

Jeg afskærer mine følelser....

Indlæg af bdef »

For at starte med det jeg ved.

Kort tid efter jeg blev født blev min mor og far skilt. Min mor flyttede fra min far og jeg fulgte med. En dag snublede min mor med mig på en trappe og jeg endte på sygehuset med hjernerystelse. Der hyggede jeg mig til et stykke tid efter jeg var rask, for jeg blev ikke hentet. Efter en uge, som rask, fik sygehuspersonalet fat i min far, som straks kom og hentede mig. Frem til jeg blev 18, boede jeg så der. Omkring min 14 års fødselsdag fik jeg kontakt med min mor igen nogle år, men igen smuttede hun fra mig. Da jeg blev far fik jeg kontakt til hende igen og den holdt så til for nyligt. Hun blandede sig i min opdragelse af min datter og med den mor hun har været, syns jeg hun skulle lade mig om at opdragelse. Vi har ikke snakket samme siden, hvilket er ca. 6 mdr. siden.

Grunden til at jeg skriver herinde er at når min kone og jeg bliver lidt uenige, så kan jeg mærke at jeg klapper følelserne i overfor hende. Det er meget hårdt for hende og ikke mindst for mig også at åbne op igen. Når der tidligere i mit liv er noget jeg ikke kan forstå, så studere jeg det til jeg finder løsningen og derfor er jeg begyndt at tage psykologi på aftenskole. Det er spændende og jeg har lært en del, men derfra og til helbredelse er der langt. Man kan nok ikke fikse sig selv.
Når jeg er i den her "følelsesisolerede" tilstand, så går mine tanker ofte på at jeg ikke burde være her og mange andre ikke så gode ting. Ikke at jeg forsøger selvmord (jeg har jo børn, job og kone) men tænker tit at hvis bilen skrider ud på vej hjem, så kan det ikke betale sig at forsøge at rette den op. Som om jeg ikke tør at begå selvmord, men omvendt, så vil jeg ikke afvise hvis chancen byder sig. Det skræmmer mig.

Behandling af mig er ikke muligt. Vores økonomi er præget af gæld og min kone har haft en psykisk nedtur, så jeg skal være den stærke, der trøster hende når hun har det skidt. Desværre er jeg til tider jo også årsagen til, at hun har det skidt.
Det er ikke eneste problem derhjemme, men det alt overskyggende, det jeg kan gøre bedre og det hvor jeg har hele skylden.

Hvad gør jeg for at komme videre og blive en bedre mand?

PS: Tak for dette forum og muligheden for at bruge det :-)
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Jeg afskærer mine følelser....

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej bdef

Det bedste ville selvfølgelig nok være både noget individuelt terapi til dig og måske noget
PARTERAPI, og hvad angår den individuelle terapi er det jo nok ikke gjort med et par gange. Det har I ikke råd til og så må du / I bruge andre måder.

Skal jeg anbefale en bog så kunne det f.eks. være:
Phillip C. McGraw: FØRSTEHJÆLP TIL PARFORHOLD - Sådan genfinder I kærligheden, Borgen

Billede

Fordelen ved dr. Phils bog er, at her er fokus først og fremmest på, hvad man selv kan gøre for at få et parforhold til at fungere. På én gang en selvudviklings- og parudviklingsbog. Løs de mange opgaver, der er til et par måneder, hvis du går seriøst til værks. Og en rigtig god mulighed for at blive klogere på sig selv.

Ud over at du selvfølgelig sikkert vil kunne finde meget, du kan bruge på mine sider, så synes jeg osse, at du skal kigge på Ebbes sider. Han har mange kloge ord om psykologi.

De mange svigt, du har været ude for fra din mors side, kan nemt anfægte ens grundlæggende tro på ens ret til at være her i verden, og det kan være en af årsagerne til din irrationelle dragning til ophøret af eksistens. Måske en indadvendt vrede, som retteligt hører din mor til, det er hende der har svigtet dig, og det er der vreden skal rettes frem for mod dig selv.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Senest rettet af PER HOLM KNUDSEN 28. okt 2009 07:20, rettet i alt 1 gang.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
bdef

Mange tak....

Indlæg af bdef »

Nu står jeg midt i jobskifte og julen stormer imod os alle, så det med at finde og købe bogen bliver lige udsat til januar.

Jeg er trods alt heller ikke så langt ude at jeg suser over det snedækkede landskab på dæk uden spor. :)

Håber ham Dr. Tv. Phill er god på tekst også....

Tak
Besvar

Tilbage til "MÆND OG KVINDER"