"Billige" piger/kvinder

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om MÆND OG KVINDER
Besvar
UngMand23

"Billige" piger/kvinder

Indlæg af UngMand23 »

Hej Per

Jeg er en ung mand på 23.

Jeg skriver til dig, fordi jeg har et problem i forhold til piger/kvinder. Sagen er den at der skal meget lidt til, at jeg synes at en pige/kvinde er billig, og dermed frastødende i mine øjne.

Min (følelsesmæssige) indstilling er, at sex kun er i orden i faste parforhold. Dette skyldes nok primært at det er min mor der har fortalt mig om "blomsterne og bierne" i sin tid, og hun har den indstilling, at engangsknald og lignende ikke er godt (forstås rart). Hun er også af den indstilling at sex rangerer meget lavt på listen over, hvad der er vigtigt i et parforhold, så hun er i det hele taget et meget lidt sexuelt væsen. Det der så er problemet er, når jeg skal ud og møde piger, for de fleste piger på min alder har allerede en del engangsknald og lign. på "samvittigheden", og jeg har derfor den indstilling, at piger generelt er "billige"/frastødende selvom jeg er tiltrukket af dem fysisk. Der skal meget til for, at jeg rigtigt kan acceptere en pige/kvinde som værende "værdig", hvilket også resulterer i, at jeg kun har haft én kæreste og en meget sen sexuel debut (21). Det bør måske nævnes at jeg intet problem havde med have sex i det parfohold.

Jeg ville på sin vis ønske, at jeg kunne smide de forestillinger om, at piger der er billige er ulækre, for derigennem at fjerne min hæmning i forhold til at møde nye piger. Jeg misunder ligefrem de fyre, der er ligeglade og bare kan tage en pige ud på toilettet i et diskotek og have sex uden videre (overdrivelse fremmer forståelsen, det er bare noget af det billigste jeg lige kunne forestille mig en pige kunne gøre).

Det jeg håber at opnå ved at skrive til dig er, at du kan give mig nogen gode råd til, hvad jeg kan gøre, så jeg slipper for at have den hæmning/negative indstilling overfor piger/kvinder.

På forhånd tak for hjælpen.
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Ligefremme piger/kvinder

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej UngMand23

Jeg ville på sin vis ønske, at jeg kunne smide de forestillinger om, at piger der er billige er ulækre, for derigennem at fjerne min hæmning i forhold til at møde nye piger. (min fremhævning, phk.)

Din mor er åbenbart en kvinde, der forstår at spille kostbar, og hun har desuden næret en giftslange ved sin barm, der har forgiftet dig med dårlige tanker om andre kvinder (end mor). Jeg husker et italiensk? udtryk der lød: "Alle kvinder er ludere bortset fra min mor, hun er en helgen! [pray]"

Måske kommer din mor fra en tid, hvor det var vigtigt for kvinder ikke at blive gravide, og hvor det virkelig gjaldt om at holde på sin dyd. Ingen p-piller, ingen fri abort, ingen uddannelse til kvinder! Eller hun kommer fra et religiøst miljø, hvor det at miste dyden er værre end døden. Og så kan det jo være forståeligt, at man synes det er vigtigt at spille kostbar.

Det kan måske osse mere handle om din mors personlige problemer med at begå sig i forhold til mænd, og at hun har anset kvinder med en bedre social kontakt og bedre kontakt til deres seksualitet for at være ubehagelige konkurrenter, hvor det gjaldt om at nedgøre andre kvinder i konkurrencen, f.eks. ved at kalde dem billige. Forstået at hun var mere værd, når hun holdt sin til lyst tilbage.

For at vende tilbage til dit ønske som jeg citerede her ovenfor: Du vil aldrig komme til ikke at synes, at billige piger ikke er ulækre! Men måske kunne du holde op med at kalde pigerne/kvinderne billige (selv om danskere er verdensmestre i discountindkøb :1: ). Hvad med at kalde dem det de er, nemlig ligefremme? Hvad med at værdsætte at de ikke tager din mors kvindeusolidariske nedvurderinger alvorligt, og at de mere lytter til deres egen lyst end til andres fordomme?

Engangsknald på et diskotekstoilet er måske ikke det, man bygger et forhold på, men hvem ved om det ikke bare bliver det første i en lang række dejlige møder med den pågældende bagefter. Personligt har jeg nu heller aldrig syntes at éngangsknald var noget at samle på, selv om der da bestemt har været dejlige møder ind i mellem.

Gode gamle Bob Dylan har et godt udtryk, der lyder: "If you don't take a chance, you wan't dance!" Så gå ud og grib de ligefremme piger/kvinder og dans med dem - og kys på dem [kys]. Som jeg plejer at sige: "Det hele handler om sex og resten er bare frynsegoder!" [twolove] (din mor er nok uenig) - men jeg er jo osse sexolog. :2:

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Fog
Tilmeldt bruger
Indlæg: 23
Tilmeldt: 31. aug 2006 21:37

Kan du være billig?

Indlæg af Fog »

Hej ...

Hvad vil din mor mon sige om ham, der boller med hende ude på toilettet? Hvad er han? :roll:

Jeg tænker lidt at du måske kunne se sådan her på det: Vi drømmer vel alle om at møde én med hvem vi føler tilknytning. En, der virkelig betyder noget for os. En, med hvem vi kan dele erfaringer med, en med hvem vi gør os erfaringer med. Om livet og kærligheden.

For mange er det måske stadig det seksuelle, der er billedet på denne samhørighed. I hvert fald nogen gange.

Og måske er det den form for samhørrighed du i bund og grund søger? Og du føler måske at hvis kvinden har været i seng med andre end dig, så har DU ikke så stor betydning for hende. Men sådan fungerer det jo ikke. Du kan have været i seng med 100 - og så pludselig møder du hende/ham som for en periode visker alle andre væk. Du biver forelsket. Og så er sex bl.a. en bekræftelse på forelskelsen. Men den BEHØVER IKKE VÆRE DET. :D

Der er jo flere former for sexuelle relationer. Og en af dem er engansknald. Fint nok. En anden er fast elsker. Fint nok. En tredje er sex i faste forhold. Fint nok. Det er forskellige relationer - men du opfatter kun en som ok. Nemlig den sammen med den faste, troskyldige partner.

Måske kan du bruge mine tanker til noget.
venlige hilsner
Fog
Besvar

Tilbage til "MÆND OG KVINDER"