Ude af kontrol

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om MÆND OG KVINDER
Besvar
KBmaster

Ude af kontrol

Indlæg af KBmaster »

Hej Per.

Tak for denne fantastiske side. Håber du kan give mig et godt råd med på vejen også.

Jeg er 27 og mand, læser til lærer og er glad for det og mit liv generelt, ikke noget at brokke sig over.

Siden jeg var 20 har jeg været single og levet et sexfrit liv. Indtil jeg var 26 var det ikke det store problem, kunne nemt glemme lysten til kvinder ved selvtilfredsstillelse. Igennem hele perioden har jeg følt mig gradvist fjernet fra dating scenen og derigennem har jeg opbygget en frygt for kvinder, ikke kvinder der ikke tænder mig, dem behandler jeg helt som mænd.

Men smukke kvinder, eller bare kvinder der siger mig noget sexuelt er jeg bange for, om det så er i brugsen ved kassen, så tager jeg en anden kasse og jeg undviger altid at møde eller se smukke kvinder, hvis jeg kan undgå det. f.eks. stranden eller fester. Jeg ser ingen grund til at blive fristet, når jeg alligevel ikke kan få lov at lave noget med dem.

Mine tanker omkring kvinder begrænser mig liv utroligt meget. I perioder har jeg problemer med at møde op til timerne og passe mine lektier fordi det optager mig, kan sidde og tænke over det i timevis, hvorfor, hvad gør jeg nu osv osv.

Jeg føler at jeg har pligt til et værdigt liv, hvor jeg har lidt mere bevægelsesfrihed og helt kan ignorere kvinderne, når jeg møder dem, slet ikke tænke på dem. Men det er utroligt svært. Har snakket med andre fyre i samme situation som mig, der har været single hele deres liv, de siger at tankerne stille og roligt går væk, bare man bruger alt sin tid på arbejdet og venter 10-15 år endnu. Men det er jo ikke specielt betryggende.

Hvad gør jeg, hvordan kan jeg komme over de her kvinder og tænke på noget andet og igen får et velfungerende liv ?

Mange venlige hilsner
KBmaster
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Ude af kontrol

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej KBmaster

Det er nok et lidt mere kompliceret problem end, hvad der kan klares med et svar her på siden. Det er mig dog uklart, hvor du gerne vil hen? Vil du gerne kunne slappe så meget af over for kvinder, at du tør tage kontakt og indlede et forhold? Eller vil du bare lære at kunne overse de omvandrende fristelser, og ikke lade dig friste?

Hvad skyldes din angst for kvinder? Hvad forestiller du dig, at de kan gøre dig?

Lærerjobbet er fyldt med kvinder, og der må være mange fristelser blandt dem, så det er jo nok vigtigt at få taget ordentligt fat på problemet. Måske skulle du overveje at få dig en snak med en professionel sexologisk orienteret psykoterapeut.
:idea: Inden du evt. vælger en psykoterapeut, så kig lige på denne side om VALG AF PSYKOTERAPEUT, SEXOLOG ELLER PSYKOLOG.

Tak for rosen :1:.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
KBmaster

svar

Indlæg af KBmaster »

Tak for svaret.

Jeg har længe ønsket at tage en snak med en professionel, men har ikke haft råd til det indtil videre.

For at klare det lidt op, så ønsker jeg ikke et forhold med en kvinde, nyder min frihed. Lidt ironisk i min nuværende situation. :( Men at kunne overse fristelserne og ikke være deres slave uden selv at kunne kontrollere det ville være fantastisk.

Jeg har ingen angst for kvinder generelt. Kun dem der frister mig sexuelt. Det er lidt som at stå foran butiks vinduet til en Bentley forhandler og se på noget man ikke kan få. I den situation kan man blot vælge at gå og ikke lade sig friste. Med smukke kvinder er det lidt noget andet da jeg ikke altid kan gå da det kan være upraktisk for mig selv og den sociale sammenhæng jeg er involveret i.

På skolen er det ikke noget problem, De fleste kvinder der er gift og/eller over 50.

Jeg bor ret langt væk fra dig så kan desværre ikke kontakte dig i forbindelse med en eller flere samtaler. Men tak for linket.
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar 2: Ude af kontrol

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej KBmaster

Hvad er det, som du frygter ved tiltrækkende kvinder?

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
KBmaster

Frygt

Indlæg af KBmaster »

Jeg frygter som de fleste andre mænd en afvisning. Erfaringerne jeg har gjort mig igennem livet siger mig at balancen imellem afvisninger imellem kønnene er ujævn og jeg derfor som mand skal forvente at blive afvist i en meget højere grad end kvinder. Det kan jeg ikke lave om på.

Istedet for alle de her afvisninger og arbejdet hen imod at gøre mig selv værdig til disse kvinder har jeg så på et tidligt tidspunkt istedet valgt kvinder fra i mit liv. Det giver nu problemer da jeg ikke længere kan kontrollere mig selv i en sådan grad at jeg kan leve med dette "problem"

Jeg vil meget gerne snakke med en sexolog/psykolog om det, men når jeg slår op i den lokale tlfbog her på Bornholm ser det ikke ud til der er nogen mandlige ressourcepersoner inden for disse fagområder. Har du nogle gode råd til at komme videre ?
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar 3: Ude af kontrol

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej KBmaster

Ja, der er en stor ulighed på afvisningsområdet, så det betyder, at vi mænd må opøve en slags afvisningsresistens, og det kan man. F.eks. har man(d) jo lov at tænke om den afvisende kvinde, at hun ikke har kvalitetssans :2:.

Noget af det handler om at flytte fokus, så man ikke i den grad, som du nu er havnet, er ydrestyret, men at det handler om indrestyrede kvaliteter. Selvfølgelig er jeg god nok til den eller den kvinde, bare ærgerligt for hende, at hun ikke har opdaget det endnu.

Du kunne jo overveje, om det i grunden ikke kunne være en god ide at arbejde med det hos en kvinde.
Der findes f.eks. disse 2 psykoterapeuter på Bornholm.

:idea: Jette Holland Andersen, Pederskervejen 34, Bodilsker, 3730 Nexø, 36 78 39 50
:idea: Pia Balslev Andersen, Lille Myregårdsvej 8, 3720 Aakirkeby, 56 95 20 87

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "MÆND OG KVINDER"