Spørgsmål vedr. partner

Her kan DRENGE komme med spørgsmål, svar og kommentarer OM PIGER
Besvar
Frygtløs
Tilmeldt bruger
Indlæg: 14
Tilmeldt: 24. feb 2009 15:26

Spørgsmål vedr. partner

Indlæg af Frygtløs »

Hey Per,

En pige jeg ser pt klager over meget store smerter i sit underliv, så store at jeg dårligt kan trænge op i hende med en finger og under ingen omstændigheder have samlege med hende. Hun forklarer dette med at hun har menstruation, men er det normalt at menstruation gør så ondt? Jeg er overbevist om at hun vil have sex, måske endda mere end jeg selv, og hun er selv initiativtager i forhold til at jeg har skullet give hende finger. For forståelsens skyld kan jeg nævne at vi har set hinanden 3 gange nu så jeg har ingen anelse om, hvordan situationen er mht. smerter når hun ikke har menstruation. Vi har altså ikke haft samlege endnu. Hvordan fungerer disse smerter og hvad kan man gøre for at undgå dem?

Derudover klager hun over sine p-piller som giver hende store smerter i maven, hvorfor hun ikke har lyst til at tage dem. Dette respekterer jeg selvfølgelig fuldstændigt, men på samme tid er hun heller ikke meget for kondom som hun mener det er usexet/svært at finde frem under akten/gør ondt på hende. Jeg har hørt om p-stave som skulle virke i flere år, men er lignende løsninger mulige som varer kortere tid?

En sidste ting er en bekymring omkring hende. Tidligere har hun haft anorexi, og noget tyder på at hun ikke er helt over det. For det første er hun meget tynd, hun ser ikke syg ud, men meget tynd, og i dag har hun så hverken spist morgenmad/frokost (jeg har sovet hos hende) og alle de gange vi har mødtes har hun lugtet ud af munden som følge af intet at have spist, hun spiser tyggegummi men man kan stadigvæk lugte det lidt. Jeg har prøvet at fortælle hende, at hun skal spise og sagt, at det ikke passer når hun siger, hun ikke er sulten og peger på, hvor lidt hun har spist. Det er lidt hårdt sagt, så hårdt har jeg selvfølgelig ikke snakket til hende, men hvad skal jeg gøre af mine bekymringer? Jeg er sikker på, at hun ikke får nok mad.
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Spørgsmål vedr. partner

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Frygtløs

Ja nogen piger har meget kraftige smerter i forbindelse med menstruation, det kan dels afhjælpes med p-piller - og for andre går det over efter første graviditet (men I skal jo næppe have barn lige med det samme :1:).

Og mon ikke at der er en sammenhæng mellem alle hendes mavesmerter og så hendes anorexi, som hun jo tilsyneladende har endnu. Støt hende i at få en snak med lægen om smerterne, så det kan afgøres, hvordan hendes helbredstilstand er. Jeg ved, at det kan være lidt svært, når man kun har kendt hende i kort tid, men måske kunne du diskret snakke hendes forældre.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Frygtløs
Tilmeldt bruger
Indlæg: 14
Tilmeldt: 24. feb 2009 15:26

Indlæg af Frygtløs »

Hej igen Per og tak for besvarelsen!

Du glippede lidt spørgsmålet omkring prævention, hun har dog selv nævnt noget ved navn "p-ring". Er denne ligeså sikker som p-piller og på hvilken måde er disse præventionsformer forskellige?

Mht. hendes spiseforstyrrelse talte vi sammen og hun nævnte at hun indimellem stak en finger i halsen fordi man på den måde undgik at blive tyk. "Så kan man spise alt det man vil og bare stikke en finger i halsen bagefter" - hun opfatter det nærmest som om hun er afhængig af at stikke en finger i halsen. Jeg tror jeg får det til at lyde mere sygeligt end situationen er dog, hun vejer 50kg - siger hun - og er 168cm. Er bange for det til dels er fordi hun er bange for at være tyk overfor mig og gerne vil være så attraktiv i forhold til mig som muligt, selvom jeg ikke tror det er det hele der ligger i det. Jeg har ikke talt med forældrene i særlig høj grad og synes ikke så godt om at konfrontere dem med problemet, men tror du ikke jeg kan konfrontere hende med det, og hvordan?
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar 2: Spørgsmål vedr. partner

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Frygtløs

Her kan du læse mere om P-ring (Sex og samfund).

Det, du beskriver om din venindes kasten op, er et tydeligt eksempel på en spiseforstyrrelse. Du kan læse mere her om Hvad er en spiseforstyrrelse?
Et af problemerne ved at gå og kaste op, er at hun på lidt længere sigt ødelægger sine tænder pga. mavesyren.

Du kan jo foreslå hende, at kigge på denne side: Har jeg brug for hjælp?

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Frygtløs
Tilmeldt bruger
Indlæg: 14
Tilmeldt: 24. feb 2009 15:26

Indlæg af Frygtløs »

Hej og endnu en gang tak for at du bruger din tid på at besvare mine og andres spørgsmål!

Jeg har dog et sidste som følge af at hun i dag fortalte mig at hun ikke havde været helt ærlig overfor mig og siger at hun rent faktisk er jomfru, men var bange for jeg skulle se dårligt på at hun var jomfru. Dette gør jeg selvfølgelig ikke :) Med dette siger hun simpelthen er for stram og at det gør for ondt for hende at have samlege og at hendes tidligere kæreste har prøvet at trænge op i hende, men at det simpelthen var alt for smertefuldt uanset om hun var våd eller ej. Hvad kan dette skyldes og vil det ikke sandsynligvis kunne give pote at tage til en gynækolog for hende?
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar 3: Spørgsmål vedr. partner

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Frygtløs

Nu ved jeg jo ikke, hvor gammel du er, og hvor gammel hun er. Men hun kunne jo evt. prøve selv at indføre en eller anden genstand i kussen og mærke efter, om det gør ondt.

Nogen piger/unge kvinder kan have mange smerter i skedeindgangen, man kender ikke rigtigt årsagen. Tilstanden kaldes Vulvodyni - eller en lignende tilstand, der handler om ufrivillige sammentrækninger, der kaldes Vaginisme (skedekrampe).

Og uanset hvad, så kunne det måske være en god ide, at hendes læge snakkede lidt med hende.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "DRENGE OM PIGER"