Jeg bliver nemt jaloux - og det irriterer mig!

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om JALOUSI OG SKINSYGE
Besvar
Den jaloux dreng

Jeg bliver nemt jaloux - og det irriterer mig!

Indlæg af Den jaloux dreng »

Jeg har været sammen med min dejlige i snart 10 måneder, og jeg håber det varer længe endnu. Det er det længste forhold for både hende og jeg, og jeg er virkelig glad for hende. Derfor skriver jeg til dig, da jeg føler jeg har et problem: Jeg bliver meget nemt jaloux.

Min kæreste har haft flere partnere end jeg, og det har jeg det egentlig fint med. Men jeg får en underlig følelse når en bestemt af de forrige partnere bliver omtalt. Hun har været i seng med manden, men har sagt at de ikke var kærester, men heller ikke bare bollevenner. De var altså gode venner der nød hinanden uden at ville mere end det.

I starten talte min kæreste meget åbent om sine tidlige forhold, men hun har holdt op med det fordi jeg ikke kan håndtere den viden. Hun har blandt andet fortalt mig at hun har haft sex med manden efter en fest. Det er der såmænd ikke noget galt i, men vi har aldrig gjort det samme og måske bunder meget af jalousien i at jeg ikke føler jeg har været den første i noget med hende, og altså kan knytte mig til at være noget særligt på den måde. Jeg ved også at hun har givet hendes tidligere kærester oralsex, men selv har jeg ikke modtaget noget, og det vil jeg meget gerne prøve. (Vi har snakket om det, og hun vil gerne gøre det, siger hun.)

Noget andet er, at hun har fortalt ting om denne mand som får mig til at afsky ham. Han har været sammen med andre mens de har haft noget kørende, han har pralet om sin seksuelle oplevelse med hende til hendes bedste ven, og for at runde det af har han (ca. 1 måned efter de var sammen sidste gang) knaldet en pige i samme rum som min kæreste. Hun forlod rummet og synes det var klamt, men mere følte hun ikke. Ud over det har manden været sammen med utroligt mange piger, og det går mig på i den forstand at jeg næsten føler hun er blevet et offer for denne mand. Hun er selvfølgelig frivilligt gået med til det, og hun påstår også at han mente de var kærester (til trods for hvad han har gjort af ovenstående). Det virker til at han har kunnet gøre hvad der passede ham uden at det fik konsekvenser.

Det der irriterer mig mest er at han altid bliver omtalt som "pisse fin".

Men nok om ham. Nu sidder jeg her og prøver at forklare mine følelser, men jeg ved ikke om det faktisk er derfor at jeg føler sådan.

Det er ikke sådan at min jalousi forhindrer min kæreste i ting. Jeg har det fint med at hun tager i byen uden mig og hun har også nogle rigtig gode drengevenner. Det er for det meste hendes fortid, og specielt når hun snakker om noget jeg føler jeg er gået glip af.

Et andet gang jeg er blevet jaloux er da min kæreste snakker om en koncert med Robbie Williams. Hun stod helt foran og Robbie Williams pegede på hende på et tidspunkt, og det var det bedste koncert hun nogensinde havde været med til. (Det er såmænd fint nok). Men så er det at hun siger, at hvis hun var kommet backstage, så havde hun knaldet med manden.

Jeg spørger hende om hun virkeligt mener det, og det gjorde hun. Jeg mener der er stor forskel på at have en fantasi om det og så at vide at man ville gøre det. Jeg kan ikke holde ud at høre på mandens musik nu, som jeg ellers før elskede.

Hvorfor er mange piger sådan? Jeg kan ikke se hvorfor man er villig til at give sig selv til en mand, blot fordi han er kendt og muligvis lækker. Mange vil sige at det også går den anden vej rundt, men jeg ville aldrig gøre det.

Jeg håber du kan forklare mig lidt hvorfor jeg føler som jeg gør, og ellers har det forhåbentlig også hjulpet at nedskrive mine følelser.

... og jeg er 20 år gammel.
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Jeg bliver nemt jaloux - og det irriterer mig!

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Den jaloux dreng

:!: Når du er 20 år, så er du ikke længere en dreng, så er du en ung mand, og når du er fyldt 25 år, vil jeg ikke engang kalde dig ung længere :1:. Dreng knytter sig til barn og til manglende voksent ansvar for sig selv. Læs FRA BARN TIL VOKSEN i kategorien OM PSYKEN her i PSYKE & SEX DEBAT.

Og her er vi måske ovenikøbet ved problemets kerne, at du er misundelig på mænd, du opfatter som mænd - din kærestes ven og Robbie Williams. Mænd, der foretager sig eller har foretaget sig alt det, du enten ikke har foretaget dig endnu, og som du enten åbenlyst eller i det skjulte godt kunne have tænkt dig at foretage dig - eller i grunden længes efter at foretage dig. Over for det står du så tilbage som en dreng, der ikke har fået del i godbidderne. Der er ikke andet for end, at du må tage et maskulint ansvar for dig selv og så ellers få bidt til livets boller. :1:

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "JALOUSI OG SKINSYGE"