Menstruation, kommer og går

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om KVINDER OG DERES KØNSORGANER
Besvar
Tulle

Menstruation, kommer og går

Indlæg af Tulle »

Hejsa

Jeg er næsten lige flyttet sammen med 2 veninder i en lejlighed her i kbh, ca et år tid. Før hen kom mit menstruation hver mdr, kunne faktisk datoen på hvornår dette skulle komme. Men så for ca 8 mdr siden stoppede mit lort, for det kom ikke i 6 mdr, der overveje jeg at gå til min læge men bryder mig ikke om undersøgelserne de skal lave. Efter der så var gået ca 6 mdr, begyndte mit lort så at komme, nu har jeg så haft det i en mdr uden stop, men det sidste stykke tid af anden mdr kom det og gik i 1 til 2 dage og så kom det igen. Er det noget jeg skal have undersøges eller er det pga at jeg flyttet sammen med to veninder som kan have indflydelse på mit lort?

Hilsen tulle
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Menstruation, kommer og går

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Tulle

Først, så har det altid undret mig, at kvinder kan finde på at omtale deres menstruation som "lort", men sådan er der jo så meget, der kan være svært at forstå :?.

Det er almindeligt kendt, at kvinder, der lever tæt sammen, får menstruation ca. på samme tid, og om det handler det, ved jeg ikke. Er de andre kvinders menstruation osse uregelmæssige? Hvis ikke, kunne det nok være en god ide at få en snak med din læge ved lejlighed.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Tulle

Indlæg af Tulle »

Hej Igen

Tja, jeg kan i hvert fald svare på mine egen veje, når jeg skriver/siger lort. Så syndes jeg i bund og grund at det er en sur ting at have, men ved selvf. godt at alle har det.
Tror næsten ingen kvinder ønsker direkte at have deres menstruation hver mdr.

Jeg ved tilfældigt at den ene af dem jeg bor med har problemer med hendes menstruation kommer og går, hun sagde faktisk at hun altid har haft det. Men at hun havde været til læge med det for nogle år tilbage og der sagde de at det skyndes at hun dyrker for meget sport og så manglede hun vist noget vitamin halløj.

Mvh Tulle
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Menstruation, kommer og går

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Tulle

Prøv at lægge mærke til om jeres menstruationer kommer samtidigt, for i så fald kan det være, at hendes menstruationscyklus påvirker din.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "KVINDER OG DERES KØNSORGANER"