En efterhånden frustreret ung mand

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om MÆND OG PRÆSTATIONSANGST
Besvar
gstar70941
Ny bruger
Indlæg: 1
Tilmeldt: 6. jan 2011 13:31

En efterhånden frustreret ung mand

Indlæg af gstar70941 »

Hej Per.

Først og fremmest har jeg har stor respekt for det store stykke arbejde, som du lægger i at have dette forum, hvilket mange uden tvivl har stor gavn af, inklusiv mig selv.

Anyway, - jeg er en ung mand på 18 år, som døjer med med et problem, som efterhånden går mig utrolig meget på rent psykisk.
Efter stort set at have læst de fleste emner igennem omkring psyke/præstationsangst, vil jeg da indrømme at jeg er blevet en del klogere, men alligevel kan jeg ikke holde mig fra at skrive til dig.
Som mange andre unge mænd tydeligvis har prøvet, så tror jeg at jeg er kommet ind i en ond cirkel omkring præstationsangst.

Jeg er for nogle måneder siden begyndt at snakke med en rigtig sød pige, som jeg ser rigtig meget til. Vi har den seneste måned set mere og mere til hinanden og det tyder også på at der er ved at komme nogle følelser i det fra begge sider.
For ca. en måned siden skulle vi første gang til at have sex, hvilket desværre endte ud i at jeg ikke kunne, da jeg ikke kunne holde erektionen. Jeg tænkte ikke videre over det, men har siden da faktisk haft problemer med det. Jeg har været til lægen, som har sagt at han ikke mener der er noget fysik i vejen med mig, så det ligger nok i det psykiske. Personligt tror jeg også selv at det er dér problemet ligger, da jeg ubevist når jeg skal være sammen med hende, næsten frygter for hvis vi skal have sex, hvis jeg igen ikke skulle kunne opretholde rejsningen.
Efter flere råd fra dig til andre, så har jeg selv prøvet at arbejde med at kontrollere mine tanker, hvilket desværre ikke går så godt. Den store frygt ligger nok i, at jeg er bange for at hun smutter, fordi jeg ikke kan tilfredsstille hende tilstrækkeligt. Vi er jo trods alt unge mennesker, som har lyst til sex af og til.

Har også haft prostata i tankerne, men synes ikke jeg har kunne se eller mærke nogen symptomer omkring dette, i form af smerter eller lign.

Skal dog siges, at jeg også har kunne mærke en nedsat power omkring erektionen, når jeg bare er mig selv.
Morgenerektion kan også forekomme, men ikke så tit.

Ved godt at min indlæg er en smule langt, men håber alligevel, at du vil kunne kaste et svar tilbage.

Mvh.
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: En efterhånden frustreret ung mand

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej gstar70941

Tak for rosen.
Man har et udtryk der lyder: En svale gør ingen sommer! :1: Og det er nok at kræve lovlig meget af dig selv, at du forestiller dig, at det kører på skinner fra gang nr. 2.
Masser af piger/kvinder får jo heller ikke orgasme de første mange gange, de har sex med en ny partner.
Snak med hende om din frygt, og er der gods i kvinden, så har hun både rummelighed og overskud til, at I sammen finder ud af det. Skrider hun med det samme, ja så var hun heller ikke noget at samle på. :1:

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Gæst

Indlæg af Gæst »

Hej igen.

Nej ved godt man ikke kan forlange af sig selv, at det fungere som det skal efter 2. gang. Tror vi har prøvet 3 gange, hvor det er gået helt galt. På den anden side, så har jeg bemærket at hver gang vi ligger sammen, nusser, kysser osv. får jeg ikke den optimale erektion, som jeg har fået før hen, inden jeg mødte hende. Selv tror jeg at problemet skyldes at jeg konstant ligger og spekulerer over, om jeg nu kan og om den falder igen.

Samtidig har jeg også ved onani det sidste stykke tid bemærket at jeg heller ikke føler jeg for den fulde erektion dér. Kan det også være fordi at jeg bevist også spekulere over, om jeg her kan få den fulde erektion? - for det gør.

Jeg har også haft prostata i tankerne, men har ikke kunne mærke eller se nogen af de symptomer, som skulle være aktuelle for dette.
Det skal også siges at jeg har trænet ren koncentreret de sidste par måneder, - faktisk stort set hver dag (styrketræning), hvor jeg samtidig har indtaget creatin samt waight gainer. Begge produkter købt hos en forhandler.
Kan dette have noget at sige?

Mvh.
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar 2: En efterhånden frustreret ung mand

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej gstar70941

Jeg gætter på at det først og fremmest handler om alt for mange tanker på, om din pik nu er stiv nok eller ej, og det kan nemt fjerne blodet. Hvad er årsagen til, at du styrketræner og benytter creatin og waight gainer (som jeg ikke kender)? Pas på med overtræning, det kan sagtens give problemer med potensen.

Og hold dig fra tilskudsprodukter, spis almindelig mad.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Gæst

Indlæg af Gæst »

Umiddelbart vil jeg også mene at problemet er henvendt til det psykiske, men synes dog at det er underligt, at jeg bliver ved med at døje med dette problem, da jeg efterhånden føler mig ret tryg ved pigen. Jeg har efterhånden dog lagt mærke til, at jeg sagtens kan få udløsning uden nogen problemer overhoved, tværtimod. Problemet ligger simpelthen i, at jeg ikke får den fulde erektion og derfor sikkert ikke har mulighed for at trænge op i hende. Er lidt bange for at prøve igen, eftersom at jeg er nervøs for endnu et nederlag.

Jeg har taget weight gainner og kreatin i en overgang (omkring halvanden måned) for at få sat skub i muskulaturen. Hvor stor indflydelse kan træning have på potensen? - skal dog siges, at jeg også har døjet med noget seneskedebetændelse i venstre underarm og gør det faktisk stadig, oven på al den træning. Det kan ikke være skyld i noget, vel?

Vh.
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar 3: En efterhånden frustreret ung mand

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej gstar70941

Jeg synes, at jeg efterhånden har hørt fra en del unge/yngre mænd, der træner styrketræning og som får problemer med potensen. Om det så skyldes træningen (fysik) eller skyldes problemer med selvfølelsen, der så får dem til at træne (psyke), har jeg svært ved at afgøre. Noget kunne tyde på det sidste, altså at det mest handler om psyken.

Jeg kender ikke noget til, hvilken indflydelse "weight gainner og kreatin" har på fysik og potens.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "MÆND OG PRÆSTATIONSANGST"