Lidt nedtrykt

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer DRENGE OG PSYKEN
Besvar
gæst

Lidt nedtrykt

Indlæg af gæst »

Hej, jeg har et lille problem, synes jeg selv, håber sådan lidt du kan komme med nogle gode råd til at tackle det med.

Det store af det hele er faktisk bare, at jeg føler mig tvunget til at undertrykke mine egne følelser, alle omkring mig føler selv stort pres, og sådan som jeg nu er prøver jeg kun at få dem op af køre igen.

Det kan jeg så godt mærke nu, hvor min skolegang bliver sløvere og mine kræfter til bare at stå op om morgenen bliver svagere, selvfølgelig kan man jo bare sige (få styr på dig selv) eller sådan noget, men det er lige det jeg har så svært ved, for der kommer hele tiden folk til mig, som har deres problemer og jeg kan ikke bare afvise en person, når han eller hun står og truer med selvmord eller noget lignende, sådan er jeg simpelthen ikke skabt.

Det skal siges jeg bliver 17 år i marts, så er selvfølgelig 16 år.
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Lidt nedtrykt

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej

Det lyder osse meget belastende for dig, at du skal holde humøret oppe hos alle omkring dig, og især nogen der truer med selvmord. Har du ikke nogen voksne, som du kan snakke med om det? Det lyder som et alt for stort ansvar for en på 16 år.

Når man er 16-17 år, så er der rigtig mange der har brug for en masse søvn, fordi I vokser og en masse møbleres om inden i jer. Det er osse en alder, hvor man nemt kan have humørsvingninger.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Gæst

Indlæg af Gæst »

Nej, jeg har ikke lige nogen voksne som jeg føler er så tæt på mig eller mine venner at jeg tør/vil give det ansvar.

Ja det ved jeg godt, men det er stort set selv om jeg ligger kl. 1-2 om natten eller kl. 10 om aftenen, får jeg næsten altid det problem med at komme op og i gang :S
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar 2: Lidt nedtrykt

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej

Og det er en rigtig god ide finde sig en god søvn rytme. Og måske er du et b-menneske. En af mine venner er d-menneske, han vågner først kl. 11:30. Sådan er vi ret forskellige :1:.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "DRENGE OG PSYKEN"