Pludselig begyndt med for tidlig sædafgang

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om MÆND OG DERES SÆD OG SÆDAFGANG
Besvar
Steven

Pludselig begyndt med for tidlig sædafgang

Indlæg af Steven »

Hej Per.

Jeg har et problem jeg håber du kan hjælpe med.

Jeg er en fyr på 34 år, som pludselig er begyndt at komme ret hurtigt?

Jeg har aldrig haft det problem før så det undrer mig at det pludselig er kommet. Min penis er meget følsom nu, og selv ved onani kommer jeg meget hurtigt, hvis jeg ikke helt stopper op. Når jeg er sammen med en kvinde betyder at jeg kommer omkring 1 min. når jeg trænger ind - selv med kondom. Jeg har ellers igennem det meste af mit liv haft et normalt sex liv og ikke haft problemer med at komme specielt tidligt.

Jeg havde en periode på et par måneder med rejsningsproblemer, hvor jeg havde mistet lysten til sex... i hvert fald fysisk. Men det går bedre nu så længe jeg bliver 'varmet' lidt op. Rejsningsproblem har jeg oplevet et par gange før, men ofte været præsentationsangst, og det ser jeg ikke dette være - specielt ikke når det også sker ved onani?

Men jeg tænkte på om mit problem med at komme tidligt kunne skyldes, at jeg har haft chlamydia, som hvis var en lidt sværere omgang, da det første medicin jeg fik, ikke kunne fjerne det, og at jeg derfor skulle have stærkere medicin?
(Jeg vil her sige at jeg for nogle år siden blev smittet af en partner, men der var ingen problemer efterfølgende, og den normale medicin kurerede mig hurtigt)

Jeg vil også lige tilføje at jeg for nogle år siden, fik en urinvejsinfektion, som det tog ret lang tid før lægerne fandt en behandling (2 år). Jeg har stadig lidt mén, men lever med det, da lægerne sagde, at det kun kunne kureres ved en operation med ret stor risiko.

Det betyder så idag, stadig har lidt mén bla. ved at jeg døjer med at løbe lidt oftere på wc end andre, og i forhold til sex skal jeg altid lige tisse af inden sex, og også altid tisse bagefter sex.

Nå det var en masse information, men jeg håber, du kan hjælpe mig

mvh
Steven
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Pludselig begyndt med for tidlig sædafgang

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Steven

Det er jo så et af de lidt sværere spørgsmål.

Hvis vi ser bort fra, at du evt. kunne have prostatitis (blærehalskirtelbetændelse), der kan give rejsningsbesvær, så kunne vi jo se på, om der kunne være psykologiske årsager.

Som jeg forstår det, så har du ikke en fast kæreste? Hvis det er sådan, hvordan har du det så med, at du skal tisse både lige før og lige efter sex? Hvor længe kan kan du holde dig i lidt pressede situationer? Kunne det tænkes, at du er lidt utryg ved situationen, måske lidt angst for, hvordan kvinde vil reagere på dit problem? Den slags stress kan sagtens give en alt for tidlig sædafgang.

Var du i et fast forhold, da du ikke havde problemer med rejsning/sædafgang?

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Gæst

Re: Pludselig begyndt med for tidlig sædafgang

Indlæg af Gæst »

Hej igen.

Jeg ved ikke om jeg skulle have prostatitis, men jeg tager noget medicin (Ramipril Hexal) pga noget forhøjet æggevide i urinen. Det kom af en anden infektionssygdom, jeg fik for halvandet år siden, hvor en forkølelse over vinteren satte sig som infektion og blev til Henoch–Schönlein og deraf også denne ting med nyren.

Mht til at skulle på toilet før og bagefter sex er da lidt irriterende for da ryger lidt af spontaniteten, når man lige skal på toilettet først :) Men udover det så går det nok, men jeg kan godt mærke, at jeg kan ikke holde rejsningen lige så længe op, som før det kom. Så vel en 15-20 min var vel det normale, før det her med følsomheden kom.

Jeg er single ja, men jeg ved ikke, om jeg spekulerer specielt meget over, hvordan en kvinde tager det. Det er nok mere bare irriterende for mig selv. Så jeg vil ikke sige jeg angst eller stresset over det.

Det er jo samme problem, hvis jeg onanerer så er jeg bare blevet meget følsom. Det var derfor, jeg tænkte, at det kunne være noget fysisk eller noget medicin?

/Steven
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar 2: Pludselig begyndt med for tidlig sædafgang

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Steven

Jeg kender ikke til sygdommen Henoch-Schönleins purpura, men så vidt jeg kan læse mig frem til, så påvirker sygdommen bl.a. hud, blodårerne og måske osse nervesystemet. Det kan tænkes, at dine symptomer er bivirkninger af sygdommen - ud over dine problemer med dine nyrer. Jeg synes, du skal få en snak med din læge og evt. en urolog om problemerne - inden vi gør dem til et psykologisk problem.

:idea: Henoch-Schönleins purpura (Lægehåndbogen)
:idea: Henoch-Schönleins purpura (PRINTO)

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Steven

Re: Pludselig begyndt med for tidlig sædafgang

Indlæg af Steven »

Det vil jeg prøve, hvis der ikke sker en ændring.

Mange tak for din hjælp og tid her på siden :)
Steven

Re: Pludselig begyndt med for tidlig sædafgang

Indlæg af Steven »

Hej Per

Jeg så lige, at Ramipril, som er den medicin, jeg tager, godt kan give bivirkninger som forbigående rejsningsproblemer og nedsat sexlyst.

Så jeg tænkte om det kunne være det som har givet mig mit problem?

/Steven
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar 3: Pludselig begyndt med for tidlig sædafgang

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Steven

Ja det kan det bestemt godt være. Snak med din læge om det.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "MÆND OG DERES SÆD OG SÆDAFGANG"