Jeg kan ikke acceptere hendes fortid...

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om JALOUSI OG SKINSYGE
Besvar
Ung ANONYM Mand

Jeg kan ikke acceptere hendes fortid...

Indlæg af Ung ANONYM Mand »

Hej Per.

Jeg vil starte med at henvise til et tidligere indlæg du har svaret på, for jeg har et relateret problem:
Tror hun har været sammen med flere end hun siger...

MEN, mit problem er ikke, at min kæreste lyver, men derimod, at jeg ikke kan acceptere hendes ellers "blide" fortid. Hun har - desværre - fortalt mig alt om i starten af vores forhold, så jeg ved en masse ting om hende og hendes private fortid, som jeg ikke burde vide. Men det vækkede alligevel min nysgerrighed.
Nu har jeg fundet fyrene på Facebook, og jeg har tilfældigt stødt ind i en af dem osv - og der er altså kun tale om tre styks, hvorimod jeg selv har været sammen med et tal over de 50... Men jeg kan stadig bare slet ikke klare det. Hver gang jeg ser en fyr med skæg, tror jeg det er ham, hun har været sammen med - bare fordi han har skæg. Hver gang der bliver nævnt en eller anden dreng i hendes familie eller omkring hendes brødre, tror jeg, det er en hun har været sammen med (fordi den ene fyr er en af storebrorens venner). Jeg kunne blive ved med at remse op af min sygelige jalousi, og hvordan den ødelægger mig indvendigt og gør mig total ustabil. Jeg tror, jeg har prøvet alt for at komme det her til livs.

Hvad skal jeg gøre for at opnå en accept af hendes fortid og forstå, at det er fuldstændig ligegyldigt?

Mvh. anonym desperat mand
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Jeg kan ikke acceptere hendes fortid...

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Ung ANONYM Mand

Til at begynde med, så må du jo nok prøve at beskrive, hvad din jalousi handler om! Er du bange for at miste hende? Eller er du bange for, at de mænd hun har kendt er bedre end dig på en eller anden måde? Så hvad kredser dine tanker om?

:idea: PSYKE & SEX om Jalousi & skinsyge

Og så har jeg flyttet dit indlæg til dette forum, prøv at se på indlæg og links.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Ung ANONYM Mand

Re: Jeg kan ikke acceptere hendes fortid...

Indlæg af Ung ANONYM Mand »

Hej Per.

Jeg er glad for, du har svaret, da jeg faktisk ikke troede, der ville komme noget svar.
Jeg prøver at uddybe:

Jeg er ikke bange for at miste hende. Tværtimod virker det som om, at jeg konstant prøver at udfordre hende til at forlade mig. Og det kommer til at lyde som om, at jeg ikke holder af hende, men det gør jeg virkelig. Jeg har aldrig været så glad for en pige, som jeg er for hende.

Ja, måske handler det om, om de er "bedre" end mig. Og her tænker jeg rent seksuelt. Jeg har udspurgt hende så mange gange, om deres pikke var større end min, og selvom hun siger nej, og fortæller mig, at jeg har den største, så tror jeg ikke på hende. Jeg bliver ved med at tænke på hende, imens hun er sammen med en af dem. Jeg ser det soleklart for mig i mit hoved. Ser billeder af det, og det gør så ondt. Det giver mig kvalme, og jeg begynder at ryste, og i sidste ende lader jeg det altid gå ud over hende. Det mest skræmmende er også for mig, at det kan komme på alle tidspunkter: når jeg læser, når jeg er sammen med vennerne, når jeg dyrker sport, når jeg slapper af. Det er konstant på dagen i ALLE situationer. Og jeg kan slet ikke styre det, og jeg aner ikke, hvad jeg skal gøre for at komme af med tankerne. Nogen gange holder jeg dem nede og skriver søde sms'er til hende og får dem presset væk, men andre gange - hvis jeg måske er i dårligere humør - kan jeg ikke holde skubbe dem væk. Så overvælder de mig, og jeg bliver så grim i munden over for hende og sindssyg uretfærdig. Jeg kan svine hende til, og være iskold og sige, at jeg ikke forstår, at hun ingen selvrespekt har haft og har været sammen med de fyre totalt uforpligtende, fordi som hun har fortalt troede "der var noget". Heldigvis siger jeg kun grimme ting til hende, da jeg aldrig kunne finde på at lægge en hånd på hende, eller faktisk lægge en hånd på nogen. Også når vi dyrker sex, er det et problem. Jeg har udspurgt hende om, hvad hun har lavet med de andre fyre, og når vi så er sammen, kommer de her billeder op i hovedet på mig, og jeg vil bare stoppe og sove. Hun forstår det ikke altid, men accepterer det til tider og vi lægger os til at sove. Hun fortalte mig helt i starten, da vi begyndte at se hinanden - vi snakker efter to ugers tid - at hun aldrig havde prøvet noget som med mig, og at hun aldrig havde fået en orgasme før. Det giver jeg hende hver gang, og hun var fra starten oppe at køre over det, men jeg tager det bare ikke som det "kompliment" det i virkeligheden er. Bare snakken nærmer sig noget om sex, kan jeg slet ikke se hende i øjnene og snakke med hende om det, fordi jeg tænker på de fyre.

En anden ting der også plager mig ufatteligt, er tanken om, at vi kan møde en af fyrene sammen. Tanken om, at han kan stå med sine venner og pege over på os og sige "hende har jeg kneppet" og komme med detaljer om hende nøgen og om hvordan hun er i sengen osv. Jeg kan slet ikke tage det. Jeg tror, jeg ville bryde grædende sammen eller gå helt amok... Og jeg har forklaret hende, at hvis vi møder en af dem, skal hun ikke kramme dem foran mig. Fint at de siger hej, men det er så det. Og ja, det er så dybt uretfærdigt, og jeg ved det godt. Men det ville ødelægge mig fuldstændigt, og det forstår hun heldigvis godt. Så hun har lovet mig, at hun ikke ville gøre det, fordi hun ved, hvordan jeg har det. Hun er i det hele taget dybt forstående og prøver altid at hjælpe mig med de tankerne, men hun kan ikke gøre noget. Bare det, at hun snakker om det, giver mig den her følelse af, at nu "tænker hun også på dem". Det er helt sygt, og jeg ved det :(

Nå, det var en lang smøre. Jeg håber, at du kan forstå lidt af det?

Jeg har ikke brug for, at der bliver sagt "tag dig nu sammen" og "hvor er du uretfærdig". Det har mine venner og familie sagt til mig. Altså dem jeg har snakket med det her om. Jeg ved godt, det er uretfærdigt, og jeg hader mig selv for det. Virkelig hader! Og det er en kæmpe byrde, og jeg ved ikke, hvordan jeg skal komme videre herfra. Jeg håber, du kan hjælpe mig Per.

Mvh. den anonyme
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar 2: Jeg kan ikke acceptere hendes fortid...

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Ung ANONYM Mand

Jeg svarer altid på spørgsmålene, men alt efter ferier, arbejde og andet, kan der nogen gange gå lidt tid.

Angsten for at miste hende gør, at du hellere vil smide hende ud end, at hun smider dig ud. På den måde kan du stadig bilde dig selv ind, at du har styr på situationen. Kontroltabet bliver ikke så stort. :1:

Hvad er det, som du tror en større pik end din kan gøre?
Hvad er din længsel i forhold til de andre mænd?
Hvad tror du, at de har, som du ikke har?

Har det med svigt i dit liv at gøre?

Du skal være velkommen til at skrive igen.é
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Sumsar

Re: Jeg kan ikke acceptere hendes fortid...

Indlæg af Sumsar »

Har jeg en tvilling et eller andet sted der ude? Men da der nok ikke er så stor chance for at han ser det her, så vil jeg gøre det kort...

Stop med at være så fucking egoistisk! Du bringer fortiden tilbage til din kæreste! Fortid er fortid! Du sårer hende og du sårer dig selv! Det eneste der er tilbage er minder! Det der er sket er sket!

Dette var lige så meget en besked til mig selv - som til Ung ANONYM Mand
Besvar

Tilbage til "JALOUSI OG SKINSYGE"