Dårligt selvværd og grimme bryster

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om KVINDER OG DERES BRYSTER
Besvar
Q27

Dårligt selvværd og grimme bryster

Indlæg af Q27 »

Det lyder helt åndssvagt på papiret, men here goes: Jeg har det utroligt dårligt med mine bryster (har altid været små og lidt ’slappe’ suppleret af meget store brystvorter, der slet ikke passer til så lille en barm), og sådan har det været, siden jeg var 20 år. Sådan helt ideologisk kan jeg ikke få mig selv til at kaste mig over en plastikoperation. Alligevel kan jeg simpelthen ikke leve med mit selvhad længere og ved derfor ikke, hvad jeg skal stille op? Skal jeg gå til en sexolog eller? Faktisk står den så galt til med selvværdet, at jeg ikke har turde at lade nogen mand komme tæt på mig i 7 år. Jeg bakker simpelthen ud, inden tøjet ryger, fordi jeg er bange for at skuffe. Det gør vildt ondt, og der er røget mange potentielle kærester og megen ’seksuel energi’ på den konto. Mærkeligt nok betragter jeg mig selv som et ret seksuelt væsen, og da jeg var yngre, havde jeg en både en del sexpartnere og kærester inklusiv et parforhold på 4 år. Jeg mindes ikke, at jeg havde det så skidt med mig selv. Snarere tværtimod. Det eneste jeg umiddelbart kan knytte sammen med ’vendepunktet’ omkring 20 års alderen er en enkelt kærestes hånlige bemærkning i en ophedet slå-op-situation. Kan man virkelig være så sensitiv, at én sætning på den måde kan hænge ved i så lang tid og ødelægge så meget? Håber i det hele taget på et godt råd, da jeg ikke ved, hvad jeg skal gøre.

Kvinde 27
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Dårligt selvværd og grimme bryster

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Q27

Åbenbart har den sætning ramt dig hårdt på din selvfølelse, idet du jo tidligere har erfaring for at andre mænd har syntes, at du og din bryster har været dejlige. Faktisk er vi ret mange mænd, der slet ikke går så meget op i brysternes udseende og størrelse, men langt mere i den pågældende indehavers selvfølelse og hele udstråling. Er kvinden glad for sine bryster er hun dejligere at være sammen med end en kvinde, der ikke kan lide sine bryster og hele tiden udfritter os om vi nu kan lide dem eller ej. Ofte glemmer kvinden, at vi mænd jo faktisk på et meget tidligt tidspunkt i forholdet har registreret, hvordan brysterne var og er tilfredse med, hvad vi fandt :).

Brug dine penge til en snak med en veluddannet psykoterapeut, så du kan få din selvfølelse tilbage - og igen kan kaste dig ud i dejligt samvær med en tilfreds mand.

:idea: Inden du vælger en psykoterapeut så kig lige på denne side om Valg af psykoterapeut, sexolog eller psykolog.

:idea: Læs mere i PSYKE & SEX om Bryster.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "KVINDER OG DERES BRYSTER"